Měsíce plné dovolené a hřejivých slunečních paprsků jsou opět tady a mnozí z nás ještě zvažují, jaké zábavné aktivity a hlavně soutěže vymyslet pro potěchu fanoušků svého hotelu.
Některé soutěže vyžadují na přípravu více času, proto jsem se do letního příspěvku rozhodla zahrnout zejména ty aktivity, které zvládnete zrealizovat během krátké chvíle. Času je málo, tak jdeme rovnou na to!
Fotíš, fotím, fotíme
Soutěže, kde je základním stavebním kamenem fotografování, jsou mezi internetovými uživateli velmi populární, protože pořízení soutěžního snímku není nijak komplikované a témat pro zachycení je nekonečné množství. Zároveň jsou fotosoutěže možností, jak získat uživatelský obsah, který využijete v dalších marketingových aktivitách vašeho hotelu. Níže nabízím několik z nich.
(1) Nejlepší rodinné foto – vyzvěte uživatele ke sdílení nejlepší fotografie z jejich rodinné dovolené v místě vašeho hotelu, s popiskem, proč právě jejich snímek je ten nejlepší.
(2) Selfíčka – soutěže s vlastními snímky uživatelů bývají někdy hodně kreativní, ale i inspirativní. Soutěž tak může být postavena na tom, aby hosté pořídili v průběhu pobytu ve vašem hotelu své selfíčko, ze kterého bude zřejmé, že u vás opravdu byli, a s ním se přihlásili do soutěže.
(3) Foto z „místa činu“ – je v místě vašeho hotelu nějaké zajímavé místo nebo atraktivita? Pobídněte soutěžící, aby se tady vyfotografovali a určitě nedávali žádné limity osobní kreativitě, protože pak vznikají skvělé tvůrčí úlovky.
(4) Nejlepší jídlo hotelové restaurace – u jídla nebo s jídlem se všichni rádi fotíme a ukazujeme světu, na jakých vytříbených dobrotách si zrovna pochutnáváme. Využijte toto v soutěži a nechte hosty své restaurace, aby se pochlubili na sociálních sítích výborným jídlem, které u vás ochutnali. Soutěže tohoto druhu obsazují na žebříčku popularity vyšší příčky.
(5) Hotelová fotosoutěž – fotografovat se dá vše a v průběhu pobytu v hotelu vznikají velmi hezké a zajímavé snímky. Vyzvěte vaše hosty, aby se u vás vyfotografovali a snímky zveřejnili s hashtagem vašeho hotelu nebo k němu přidali tag.
Obrázky v pohybu
Obr. 1 – Ukázka z kampaně sdružení D&D London; Zdroj: D&D London
|
Hovoříme-li o soutěžích, pak v našem výčtu možností nesmí samozřejmě chybět ani video, které stále více a více získává mezi uživateli na popularitě. Jaké koncepty pro soutěžící připravit?
(6) Cestovatelský deník – hoteloví hosté nemusejí ze svého pobytu pořizovat jenom snímky, ale může to být také video. Udělejte z nich „youtubery“ a nechte je vytvořit krátké soutěžní video, kde zachytí svou dovolenou ve vašem hotelu a jeho okolí. Inspirujte je k tomu, aby odvyprávěli svůj „letní příběh“, protože příběhy jsou dnes „in“.
(7) Tipy cestovatelů – všichni rádi občas dostáváme dobré nebo ověřené tipy, které nám na dovolené pomohou ušetřit nějakou korunu a objevit nové místo k poznání nebo objevování. Vybídněte soutěžící, aby natočili video s jejich nejlepším cestovatelským tipem z vašeho města nebo regionu. Z vítězných videí snadno připravíte další materiál, třeba pro váš hotelový blog.
Není třeba to komplikovat
Chcete-li své uživatele v létě pobavit a vtáhnout do děje, pak jim nabídněte jednoduché soutěže, které vymyslíte a zrealizujete během několika málo minut. Tady opět několik tipů.
(8) Hádej, hádej, hadači – z fotografií z okolí vašeho hotelu nebo ze snímků s lokálními turistickými atraktivitami snadno a rychle uděláte puzzle a vaši fanoušci budou hádat, co se na snímku skrývá. Tato aktivita patří opět mezi ty oblíbené a je ideální pro zvýšení engagementu (zaujetí příspěvky) na vaší facebookové stránce.
(9) Jak dobře znáte historii – další malá soutěžní hra, kterou svým fanouškům můžete nabídnout, jsou historické otázky o vašem městě, regionu nebo přímo místu, kde se váš hotel nachází. Někdy se stane, že uživatelé na otázku nedokážou odpovědět. V tomto případě připravte malou nápovědu a pokuste se fanoušky co nejvíce zapojit do rozhovoru.
Kreativní síla uživatelů
Soutěže pro vaše fanoušky mohou být postaveny i tak, aby vám výsledky usnadnily práci a do budoucna připravily obsah pro další využití.
(10) Příspěvky pro hotelový blog – komunikujete-li se svými hosty i prostřednictvím blogu, pak ho do soutěží určitě zahrňte. Principem soutěže může být napsání příspěvku pro blog, kde fanoušci popíší svoji dovolenou ve vašem hotelu a v jeho okolí. Tímto způsobem velmi snadno získáte zajímavé nápady pro vaše příspěvky, které v komunikaci využijete i v dlouhodobém časovém horizontu anebo i spolupracovníka pro psaní dalších článků.
Od teorie k praxi
Ve všech článcích vám ukazuji i praktické nápady a dnes tomu nebude jinak. První ukázkou je D&D London, sdružení luxusních restaurací, barů a hotelů v Londýně. Pro letní sezonu se rozhodli realizovat intenzivní kampaň, aby oslovili velké množství turistů v průběhu léta v Londýně a připravili kampaň s názvem 60 DAYS OF SUMMER. (viz Obr. 1)
Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o D&D, sjednotit marketingové aktivity jednotlivých restaurací a motivovat fanoušky ke sdílení zážitků a nápadů s hlavním tématem „co to znamená prožít léto v Londýně“. Soutěžící posílali fotografie a videa, ze kterých bylo sestaveno 60 tipů na letní aktivity. V kampani nechyběla speciální landing page, kde návštěvnici našli přehled o jednotlivých restauracích, barech a hotelích, které patří do skupiny D&D. V průběhu celé kampaně probíhaly menší hashtagové soutěže, kde soutěžící získávali drinky a večeře zdarma za sdílení svých tipů. Kampaň také facebookovému profilu D&D přinesla 3 000 nových fanoušků a počet fanoušků na Instagramu se zvýšil o 188 procent.
Dalším příkladem je Hotel The Peaks Resort Spa v Telluride z amerického Colorada. Tady pro hosty připravili zajímavou letní soutěž, ve které využili primárně sociální média. Fanoušci jejich profilů měli v prvním kole sdílet své příběhy o návštěvě Telluride a pak oslovit své přátele, aby pro ně v dalším kole soutěže hlasovali. Soutěž zaznamenala velký úspěch jak na straně přispěvatelů příběhu, tak i mezi soutěžními voliči. (viz Obr. 2)
Obr. 2 – Ukázka ze soutěže hotelu v Telluride; Zdroj: Hotel The Peaks Resort Spa
|
Poslední ukázkou, kterou s vámi dnes budu sdílet, je kvízová soutěž řetězce Fairmont Hotels. V čem se soutěžilo? Cílem celé soutěže bylo samozřejmě pobavit a zaujmout fanoušky na sociálních sítích, více prezentovat jednotlivé hotely řetězce a na oplátku od fanoušků něco získat. Přemýšlíte nyní, co by to mohlo být? Jsou to informace o cestovatelském chování a zvycích jednotlivých soutěžících. (viz Obr. 3)
Obr. 3 – Komunikace soutěže Fairmont Hotels; Zdroj: Fairmont Hotels
|
Součástí soutěže byl kvíz o pěti otázkách, kde se řetězec dotazoval na ideální podobu víkendového pobytu, nejlepší způsob dopravy, oblíbená jídla a nápoje. Ke každé otázce bylo připraveno celkem pět možných odpovědí, ze kterých uživatelé vybírali dle osobních preferencí. Každý, kdo se této soutěže zúčastnil a poskytl svůj e-mail, dostal příležitost soutěžit o sedmidenní pobyt s voucherem v hodnotě 400 $ k zakoupení wellness a animačních služeb. (viz Obr. 4)
Obr. 4 – Ukázka soutěžního kvízu; Zdroj: Fairmont Hotels
|
Fairmont Hotels kladou na komunikaci na sociálních sítích velký důraz a celková komunikační strategie řetězci nese nejeden úspěch. Obdobně tomu bylo i v případě této kvízové soutěže, která u uživatelů měla velký ohlas. V čem je tato soutěž inspirativní? Její koncept je výbornou ukázkou, jak získat podrobnější data o chování našich fanoušků a dalších příznivců značky. Takto získané informace jsou výborné pro lepší cílení další e-mailové komunikace a přípravu nabídek ušitých přímo na míru.
Ať už pro své fanoušky připravíte soutěže o hodnotné ceny, nebo i o ty menší, věřím, že všechny budou mít úspěch. Důležité je, aby se fanoušci při vytváření svých soutěžních počinů bavili a vám to přispělo ke zvýšení povědomí o značce hotelu, ale také upevnilo fanouškovství ze strany uživatelů. Mějte všichni nádherné léto!