3× inspirace: Čím překvapit fanoušky vaší značky?

Jak zaujmout, pobavit své publikum a přidat k tomu originální zážitek? Splnit toto všechno je občas pořádná výzva. Nechte se dnes inspirovat třemi velmi zajímavými projekty.

Když šéfkuchaři překvapují

První inspirace je z dílny Marriott Hotels a kampaň s názvem Chef’s Cut, která získala 1. místo v rámci 11. ročníku ocenění Shorty (nejlepší projekty na sociálních sítích) v kategorii Hospitality pro rok 2018. Cílem kampaně bylo překvapit hotelové hosty a umožnit jim zažít něco zcela ojedinělého. O co šlo? V šesti vybraných hotelích Marriott (Bangkok, Kapské město, Istanbul, Kalifornie, Severní Karolína, George Town) neměli hosté hotelové restaurace možnost sami si zvolit jídlo z jídelního lístku a museli vložit důvěru nejlepším kuchařům řetězce. Úkolem šéfkuchařů bylo připravit překvapení, které bude samozřejmě chutnat, vzbudí zvědavost a nadšení pro sdílení v sociálním světě. Navíc byly reakce hostů v živém přenosu sdíleny na profilech Marriott Hotels.

Obr. 1 – Chef’s Cut a moment překvapení

Obr. 1 – Chef’s Cut a moment překvapení
 

Před spuštěním kampaně proběhla ve 130 zemích u 6 900 hotelů analýza trendů sdílených postů na Instagramu, Twitteru a Weibo. Cílem bylo zjistit témata, která hosté obvykle sdílejí, když jsou na cestách. Analyzovaly se vizuály, videa, fráze, hashtagy a proběhlo i meziroční srovnání oblíbenosti témat. Vítěznými pojmy se staly „blind taste“ (67 %), #tastingmenu (48 %) a „Chef’s choice“ (33 %).

A výsledky? Sdílené posty měly na sociálních sítích 1 318 951 impresí a reakce na příspěvky překročily 33 550. Celá akce běžela na 4 kontinentech a na 6 místech. Na základě pozitivních zkušeností nyní společnost Marriott Hotels uvažuje o rozšíření tohoto konceptu do dalších hotelů značky. Jak vše probíhalo, najdete na http://bit.ly/Chefs_Cut.

Malý kapitán Adam v Etihad Airways

Druhý projekt je od letecké společnosti Etihad Airways. Týmu na sociální média, se podařilo zachytit video s 6letým chlapcem Adamem, který v průběhu letu na lince Maroko – Abú Zabí do detailu popisoval, co se v každém okamžiku děje s letadlem. Video organicky získalo přes 6 mil. zhlédnutí. To zaujalo Etihad Airways, které v tom uviděly možnost, jak nabídnout jiný a zajímavější obsah pro fanoušky na svých profilech na so­ciálních sítích.

Obr. 2 – Malý kapitán Adam v Etihad Airways

Obr. 2 – Malý kapitán Adam v Etihad Airways
 

Etihad Airways pozvaly malého Adama, aby pod jejich dohledem strávil jeden den plný zábavy a dobrodružství na leteckém simulátoru. Z tohoto unikátního dne bylo připraveno několik vizuálů včetně videa, kde si malý pilot, oblečený do uniformy Etihad, užívá svůj velký den.

Zveřejněné video pod názvem „Kapitán Adam“ mělo obrovský úspěch. Finanční podpora byla minimální, protože se video z větší části šířilo virálně. Celkově bylo osloveno 56 074 525 uživatelů, materiály získaly 1 566 642 interakcí a 332 166 sdílení na Facebooku. Video s malým kapitánem mělo úspěch i na dalších sociálních sítích, kde uživatelé video sdíleli. Chtěli byste vidět, jak vše vypadalo? Pak se podívejte na http://bit.ly/Kapitan_Adam.

Instagram jako luxusní magazín

Poslední nápad je z JW Marriott Hotels, kde chtěli zvýšit míru zaujetí svými příspěvky na Instagramu. Cílem bylo ukázat vysokou kvalitu služeb, gastronomii, hotely a zajímavé lokality. Témata ideální pro sdílení na sociální síti. Jak to však pojmout, aby to bylo opravdu zajímavé. V JW Marriott přišli s nápadem představit instagramový profil jako luxusní magazín. Kromě zajímavých fotografií na profilu zveřejnili videa s ukázkou, jak se například připravují různé pokrmy a další hotelové detaily. Toto vše navíc podpořené vizuály míst, kde se hotely nacházejí. Na celkový koncept se podívejte na http://bit.ly/luxusni_magazine.
 

Obr. 3 – Ukázka JW Marriot Hotels Instagram

Obr. 3 – Ukázka JW Marriot Hotels Instagram
 

Možná se nyní ptáte na výsledky. V meziročním srovnání se počet zobrazení zvýšil o 314 %, zhlédnutí videí vzrostlo o 212 % a počet fanoušků pak o 20 %. U prvních dvou hotelů, které byly komunikovány, se zvýšily přístupy ze sociálních sítí o 102 %.

Našli jste mezi projekty inspiraci pro své kampaně?
Věřím, že ano. Přeji vám nádherné léto, plné slunce a pohody.

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více