Rozhovor s generální ředitelkou Slovenské agentury pro cestovní ruch (SACR)
Co si slibujete od nového zákona o cestovním ruchu? Vnímáte ho pozitivně?
Jde o první systémovou úpravu pro oblast podpory cestovního ruchu, a z tohoto důvodu vnímáme přijetí zákona jednoznačně pozitivně. Zákon vytváří legislativní rámec pro vznik a efektivní fungování oblastních a krajských organizací cestovního ruchu, podmínky jejich financování a kompetence veřejné správy v oblasti podpory cestovního ruchu. Díky zákonu mohou navíc vzniknout nová pracovní místa v rámci krajských a oblastních organizací. Na Slovensku v současné době funguje více organizací cestovního ruchu, avšak až přijetím zákona se pro ně stanovila jednotná pravidla a příležitosti financování ze strany státu.
Jaké úkoly nebo marketingové projekty čekají na SACR v nejbližším období?
V rámci účasti Slovenska na světové výstavě EXPO v Šanghaji připravujeme týden slovenské gastronomie a prezentaci turistických atraktivit Slovenska. Před začátkem zimní sezony plánujeme zrealizovat marketingovou kampaň v různých zemích. SACR bude zároveň pokračovat v běžných činnostech jako je účast na mezinárodních veletrzích a výstavách cestovního ruchu, dále v realizaci tematických prezentací turistických regionů na zahraničních trzích cestovního ruchu, stejně jako v organizování infocest po Slovensku pro zahraniční novináře a touroperátory. V oblasti domácího cestovního ruchu připravujeme tradiční oslavy Světového dne turismu v slovenských krajích, kterými ukončíme letní kampaň SACR na podporu tuzemské turistiky s názvem Prázdninuj na Slovensku.
Jak funguje vaše spolupráce se slovenskými regiony?
SACR má v rámci Slovenska vybudovanou síť regionálních zastoupení. Regionální zástupci spolupracují s odbory cestovního ruchu v samosprávných krajích a jsou prakticky prodlouženou rukou SACR v regionech. Jsou zdrojem primárních informací, které jsou pro nás důležitým impulzem pro správně zvolenou propagaci. SACR aktivně spolupracuje také s turistickými informačními kancelářemi, které poskytují informace o dění v regionu a pomáhají naplňovat obsah Národního portálu cestovního ruchu Slovenské republiky www.slovakia.travel . SACR zároveň zásobuje kraje a turistické informační kanceláře propagačními materiály o turistických atraktivitách slovenských regionů a mapami, které jsou k dispozici turistům.
Slovensko bylo významně propagováno v televizních spotech stanice Eurosport během olympijských her v Pekingu. Chystá se nějaká další forma mediální kampaně?
SACR spolupracuje se Slovenským svazem ledního hokeje na propagaci Mistrovství světa v ledním hokeji 2011, které se bude konat v Bratislavě a Košicích. Při této příležitosti plánujeme zrealizovat speciální kampaň.
Jakých veletrhů cestovního ruchu se SACR zúčastní do konce tohoto roku a příští rok? Jaké trhy jsou pro vás prioritní?
Do konce roku 2010 bude SACR propagovat Slovensko na 17 mezinárodních veletrzích a výstavách cestovního ruchu. Uvedu například TT Varšava, JATA Tokio, MADI Praha, Ho Show Budapešť, WTM Londýn, Otdykh/Leisure Moskva či Touristik & Caravaning Lipsko. Začátkem příštího roku plánujeme zúčastnit se například veletrhů Vakantiebeurs UTRECHT v Holandsku, Holiday World Praha, Ferien Messe Vídeň či CMT Stuttgart. Mezi naše prioritní trhy patří okolní státy, Německo a Ruská federace. Z těchto zemí přijíždí na Slovensko dlouhodobě největší počet návštěvníků, a proto tam také směrujeme nejvíce cílených marketingových aktivit.
Text: Jan Pomykal
Foto: SACR
www.sacr.sk
www.slovakia.travel