5 otázek pro Světlanu Gavorovou

Rozhovor s generální ředitelkou Slovenské agentury pro cestovní ruch (SACR)

Světlana GavorováCo si slibujete od nového zákona o cestovním ruchu? Vnímáte ho pozitivně?

Jde o první systémovou úpravu pro oblast podpory cestovního ruchu, a z tohoto důvodu vnímáme přijetí zákona jednoznačně pozitivně. Zákon vytváří legislativní rámec pro vznik a efektivní fungování oblastních a krajských organizací cestovního ruchu, podmínky jejich financování a kompetence veřejné správy v oblasti podpory cestovního ruchu. Díky zákonu mohou navíc vzniknout nová pracovní místa v rámci krajských a oblastních organizací. Na Slovensku v současné době funguje více organizací cestovního ruchu, avšak až přijetím zákona se pro ně stanovila jednotná pravidla a příležitosti financování ze strany státu.

Jaké úkoly nebo marketingové projekty čekají na SACR v nejbližším období?

V rámci účasti Slovenska na světové výstavě EXPO v Šanghaji připravujeme týden slovenské gastronomie a prezentaci turistických atraktivit Slovenska. Před začátkem zimní sezony plánujeme zrealizovat marketingovou kampaň v různých zemích. SACR bude zároveň pokračovat v běžných činnostech jako je účast na mezinárodních veletrzích a výstavách cestovního ruchu, dále v realizaci tematických prezentací turistických regionů na zahraničních trzích cestovního ruchu, stejně jako v organizování infocest po Slovensku pro zahraniční novináře a touroperátory. V oblasti domácího cestovního ruchu připravujeme tradiční oslavy Světového dne turismu v slovenských krajích, kterými ukončíme letní kampaň SACR na podporu tuzemské turistiky s názvem Prázdninuj na Slovensku.

Jak funguje vaše spolupráce se slovenskými regiony?

SACR má v rámci Slovenska vybudovanou síť regionálních zastoupení. Regionální zástupci spolupracují s odbory cestovního ruchu v samosprávných krajích a jsou prakticky prodlouženou rukou SACR v regionech. Jsou zdrojem primárních informací, které jsou pro nás důležitým impulzem pro správně zvolenou propagaci. SACR aktivně spolupracuje také s turistickými informačními kancelářemi, které poskytují informace o dění v regionu a pomáhají naplňovat obsah Národního portálu cestovního ruchu Slovenské republiky www.slovakia.travel . SACR zároveň zásobuje kraje a turistické informační kanceláře propagačními materiály o turistických atraktivitách slovenských regionů a mapami, které jsou k dispozici turistům.

Slovensko bylo významně propagováno v televizních spotech stanice Eurosport během olympijských her v Pekingu. Chystá se nějaká další forma mediální kampaně?

SACR spolupracuje se Slovenským svazem ledního hokeje na propagaci Mistrovství světa v ledním hokeji 2011, které se bude konat v Bratislavě a Košicích. Při této příležitosti plánujeme zrealizovat speciální kampaň.

Jakých veletrhů cestovního ruchu se SACR zúčastní do konce tohoto roku a příští rok? Jaké trhy jsou pro vás prioritní?

Do konce roku 2010 bude SACR propagovat Slovensko na 17 mezinárodních veletrzích a výstavách cestovního ruchu. Uvedu například TT Varšava, JATA Tokio, MADI Praha, Ho Show Budapešť, WTM Londýn, Otdykh/Leisure Moskva či Touristik & Caravaning Lipsko. Začátkem příštího roku plánujeme zúčastnit se například veletrhů Vakantiebeurs UTRECHT v Holandsku, Holiday World Praha, Ferien Messe Vídeň či CMT Stuttgart. Mezi naše prioritní trhy patří okolní státy, Německo a Ruská federace. Z těchto zemí přijíždí na Slovensko dlouhodobě největší počet návštěvníků, a proto tam také směrujeme nejvíce cílených marketingových aktivit.

Text: Jan Pomykal
Foto: SACR

www.sacr.sk
www.slovakia.travel 

Nejnovější články z rubriky Slovensko

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

I za loňský rok hlásí Slovensko úbytek turistů

Cestovní ruch na Slovensku i loni negativně ovlivnily dopady nemoci covid-19. Služeb ubytovacích zařízení v zemi využilo méně turistů, meziroční tempo propadu počtu hostů bylo ale mírnější než o rok dříve. Vyplývá to z aktuálních údajů slovenského statistického úřadu.

Číst více
Foto: CPI Hotels

Bratislavský Mercure rozšířil portfolio CPI Hotels

Hotelová skupina CPI Hotels v tiskové zprávě informovala, že do svého portfolia připojila bývalý hotel Mercure Bratislava Centrum. Ten se v uplynulých dnech proměnil v Clarion Congress Hotel Bratislava.

Číst více