Přijít s originálním nápadem pro marketingovou kampaň může být v době nadvlády sociálních médií trochu komplikované. I přesto se stále objevují originální nápady, které mohou být výbornou inspirací a odrazovým můstkem pro další marketingové aktivity. Dnes vám představím pět zajímavých marketingových počinů a věřím, že mezi nimi najdete svého favorita.
Odhalte Londýn s Park Plaza Hotels
Jak na sociálních sítích ukázat něco nového a odkomunikovat značku hotelu? Odpověď na tuto otázku hledali v londýnském Park Plaza Hotels & Resorts a byli velmi úspěšní. Za svůj zrealizovaný nápad získali na letošním ročníku Hotel Marketing Awards 2018 nejvyšší ocenění v kategorii „Best Use of Social Media in Marketing“.
V čem kampaň spočívala? Myšlenkou kampaně s názvem London Revealed bylo představit město, jeho úžasné atraktivity a místa s dobrým jídlem a skvělými zážitky. V kampani tak nešlo primárně o propagaci hotelového řetězce jako takového.
Pro kampaň byla vytvořena webová prezentace www.LondonRevealed.com s velmi kvalitním obsahem, na jehož vytváření se podílel team Park Plaza Hotels & Resorts a šest blogerů, kteří píší výhradně o Londýně. Jako určitý doplněk byl připraven i tištěný časopis, který měli hoteloví hosté jako inspiraci ve svém pokoji.
Obr. 1 – Webové stránky London Revealed
|
Když web navštívíte, nemáte vůbec pocit jakékoliv spojitosti s hotelem. Na logo hotelu zde nenarazíte a až výzva k akci (tady objednání ubytování), se objeví na samotném konci stránky.
Jaká byla mediální podpora projektu? Komunikace běžela pouze na sociálních sítích. Zajímavostí bylo, že Park Plaza Hotels & Resorts zde nekomunikovali svoji tradiční značku, ale představili zcela novou a dokázali vytvořit velmi atraktivní obsah, který přitáhl pozornost publika.
Barevné objevování v hotelu Indigo
Dostat se do povědomí lidí je klíčové pro každou společnost, a to potřebovali vyřešit v butikovém hotelu Indigo v americkém Savanah. Pro realizaci zmíněného záměru připravili kampaň The Color of Discovery, jejímž cílem bylo zvýšit znalost značky a podpořit růst obsazenosti hotelu. Stěžejní myšlenkou kampaně bylo ukázat, jaké unikátní zážitky dokáže hotel Indigo připravit uvnitř hotelu a doporučit i ty skvělé venku. Koncept kampaně se umístil na 1. místě kategorie Hospitality v 9. ročníku soutěže Shorty Awards, kde porota vybírá značky s nejlepším využitím sociálních médií.
Obr. 2 – Ukázka z kampaně Hotel Indigo
|
Pro kampaň bylo zvoleno šest sociálních sítí, kde běželo pět videí, na Facebooku formát Canvas ads, a to vše bylo podpořeno spoluprací s influencery. Všude se promoval osobní přístup personálu hotelu ke každému hostu, doplněný marketingovými materiály a zkušenostmi ostatních hostů z Instagramu.
Znalost značky se po kampani zvýšila o více než 50 procent, obsazenost hotelu také. Zmiňovaný nárůst byl zejména u hlavní cílové skupiny, kterou jsou hosté ve věku 25 až 34 let.
Reklamní formát Facebook Canvas měl přes 25 mil. impresí a celkovou míru zaujetí 15,82 procenta. Od influencerů vzešlo celkem 59 postů a dohromady se „sesbíralo“ 54 950 reakcí (lajky, komentáře, sdílení). Na Instagramu, Twitteru a Snapchatu měly tyto posty přes 3 mil. zobrazení.
Výsledkem byla velká spokojenost na straně hotelu, protože se velmi dobře podařilo oslovit cílovou skupinu. Kampaň přinesla nejenom úspěch na poli sociálních sítí, ale také ve vyhledávačích, kde hotel zaznamenal velký růst. Na videospot ke kampani se můžete podívat na https://youtu.be/
2kyZV2x4EgU. Myslíte, že by měl tento koncept úspěch i v našem prostředí?
Fantastická zvířata a kde je najít spolu s Virgin Atlantic
Další kampaň, o které se zmíním, je od společnosti Virgin Atlantic. Je sice trochu staršího data (z roku 2016), ale to jí nikterak neubírá na kráse a zajímavosti provedení. Stejně jako u předchozích příkladů i ve Virgin Atlantic se chtěli originálně odpromovat a získat samozřejmě pozornost publika. Zcela originální nápad se objevil ve spojitosti s posledním dílem J. K. Rowlingové Fantastická zvířata a kde je najít. Kampaň měla ukázat kouzly protkaný svět slavné autorky a zároveň motivovat zákazníky k zakoupení letenky na trase Londýn Heathrow – New York City. Navíc chtěl marketingový tým na palubu letadel dostat trochu onoho kouzla, zákazníky zaujmout, a hlavně je pobavit. Hned v úvodu zmíním, že kampaň získala 1. cenu v kategorii Tourism & Travel 9. ročníku cen Shorty Awards.
Obr. 3 – Ukázka z videa Virgin Atlantic
|
Jak vše probíhalo? Ve spolupráci s Warner Bros byly vytvořeny tři 60vteřinové spoty (ukázka 1. videa: http://bit.ly/2pXF6Fm), které Virgin Atlantic komunikovalo na Facebooku, Twitteru, Instagramu, WeChat nebo na síti Weibo. Ve spotech se objevil palubní personál, který se prezentoval jako kouzelníci, připravení kouzlem vyřešit jakýkoliv problém nebo požadavek cestujících. V průběhu kampaně se používaly hashtagy #Iwanttobewizard a #WizardingWednesdays a jejich myšlenkou bylo povzbudit mezi fanoušky zájem a zvědavost.
Pro všechny příznivce byla připravena také soutěž. Na webových stránkách, lokalizovaných pro každý trh, odpovídali soutěžící na soutěžní otázku: „Ve kterém americkém městě se celý příběh odehrával?“ Správnou odpovědí byl New York. Výherci z Velké Británie získali výlet do New Yorku na tematické lince Virgin Atlantic, vstupenky na premiéru filmu a prohlídku města po filmových místech. Na výherce z ostatních zemí čekal let do Londýna a k tomu vstupenka na mimořádné představení Harry Pottera v Leavesdonu.
Obr. 4 – Kouzlení v letadle Virgin Atlantic
|
Jak se dařilo tomuto typu kampaně? Videa získala přes 1,2 mil. zhlédnutí a silná výzva k akci způsobila to, že až 60 procent potvrdilo, že by si let u Virgin Atlantic opravdu objednalo. Soutěž měla 45 000 účastníků, což byl zatím u Virgin Atlantic nejvyšší počet.
Winter Menu u YouFoodz
Po dlouhém letu a filmových zážitcích trochu vytráví a něco dobrého na zub by se hodilo. Australská společnost Youfoodz, která dodává čerstvá a zdravá jídla, potřebovala představit své nové zimní menu. Komunikace měla probíhat pouze na Instagramu a ještě ve spolupráci s influencery. Tím pádem bylo nejdůležitějším úkolem vybrat úspěšné influencery, kteří by novinku podpořili na svých profilech. Hledali se ti se zájmem o zdraví, fitness a zdravé stravování. Pro spolupráci bylo vybráno celkem 81 influencerů, kteří vytvořili 167 různých příspěvků a více než 162 Instagram stories.
Obr. 5 – Influencerský obsah v kampani Winter Menu
|
Jste zvědaví na výsledky? Příspěvky měly 70 000 reakcí a 507 909 impresí. Na Instagramu a Facebooku oslovily téměř 1,5 mil. uživatelů. Tato kampaň je dobrou ukázkou, jak s influencery pracovat, a hlavně, jak se čas investovaný do výběru „těch správných“ dokáže vyplatit.
Podcasty v InterContinental
A čím po dlouhém dni, plném zážitků hotelové hosty ještě překvapit? Co si poslechnout podcasty? Hotelový řetězec InterContinental to vyzkoušel. Možná vás nyní napadá, co může hotel prostřednictvím podcastů sdělit. Jedním slovem: příběhy. Příběhy o cestování, které přirozeným způsobem ukazují jemné a krásné detaily, které člověk může na svých cestách vidět, dotknout se jich, slyšet je a jednoduše zažít. Hlavním cílem podcastů je podpořit posluchače k cestování a motivovat je k ubytování v některém z hotelů InterContinental.
Obr. 6 – InterContinental Podcasts
|
I přestože jsou podcasty z dílny InterContinentalu, a mohla by se očekávat určitá obchodní prezentace, pak značka je zde zmíněna minimálně a hlavní snahou je posluchače vtáhnout do příběhu. Zaposlouchejte se do některého z podcastů nebo se můžete podívat i na videoverzi na https://youtu.be/GTbqZzkU59c. Napište mi, jak vás zaujal. Mně osobně se tento nápad velmi líbil, protože je to další zajímavý příklad, jak ještě více zaujmout příznivce vaší značky a oslovit i ty nové.