6 tipů, jak využít reference zákazníků v obsahovém marketingu

Reference od zákazníků jsou tím nejlepším důkazem, že naše služby nebo výrobky mají vysokou kvalitu a dokážou splnit jejich očekávaní. Zároveň jsou výborným nástrojem pro budování důvěry potenciálních zákazníků, kteří třeba ještě s nákupem u nás váhají. Jak je využít v obsahovém marketingu, aby ty váhavé přesvědčily?

Často se stává, že při vyřizování všech povinností na reference zapomínáme. Nejenom si o ně u zákazníků říci, ale potom je dál zapojit do marketingové komunikace. V dnešním příspěvku mám pro vás připraveno 6 tipů, jak s referencemi pracovat. Jdeme na to?

1. Webové stránky

Přidat reference klientů na webové stránky je ta nejjednodušší věc a má pro vaše podnikání velkou váhu. Lidé rádi nakupují tam, kde věří a mají důkaz, že jejich potřeby a požadavky by na daném místě mohli splnit.

Když váš potenciální zákazník přijde na webové stránky, pak je v nákupním módu a máte příležitost ho přesvědčit, aby nakoupil právě u vás. Když budete vybírat referenci pro web, vybírejte pečlivě. Proč? Nejlépe fungují ty, ze kterých lze vycítit, že služba zákazníka posunula dál anebo pomohla vyřešit velký problém. Zaměřte se i na emoce, protože ty jsou při rozhodování o nákupu velmi důležité.

2. Sociální sítě

Další možností jsou sociální sítě, které jsou pro sdílení referencí doslova jako dělané. V obsahu pro sociální sítě referenci zpracujte do hezkého vizuálu a pak sdílejte. V této podobě bude vypadat trochu jako citát od slavné osobnosti a dobře přitáhne pozornost. Obecně patří citáty na sítích do kategorie oblíbené, tak proč toho nevyužít?

Pro sítě vyberte referenci, která bude krátká, stručná a předá jasné sdělení. Nezapomeňte na to, že uživatelé na sociálních sítích scrollují svými profily velmi rychle a vy je chcete zaujmout. Když je reference dlouhá, publikujte jen její část (tu nejzajímavější).

Pokud váš klient používá stejnou sociální síť jako vy, pak ho můžete otagovat (označit). Uvidí tak, že si jeho/její reference vážíte a sdílíte ji s ostatními. V tomto případě je určitě dobré si vyžádat od klienta souhlas předem.

3. Facebook & Instagram Stories

Na sociálních sítích ještě chvilku zůstaneme. Když vám klienti nechají na profilu hezký komentář, pracujte s ním dál. Udělejte si screenshot reference a tu pak pusťte do světa přes Stories. Na vizuál přidejte emotikon a text, např.: „Reference“, „Poděkování klienta“, a publikujte. Když si příspěvek na Instagramu uložíte do Highlights, pak budou mít návštěvníci vašeho profilu možnost se na to vždy podívat. Sdělení totiž po 24 hodinách nezmizí, jak je tomu u příspěvků na Stories běžné. A pro vás je to výborná příležitost pro budování důvěry k vaší značce. To už za to stojí, co myslíte?

4. Video & podcast

Není lepší reference, než když ji klient sám řekne a popíše, jak jste mu vašimi službami obohatili život. Video nebo i podcast je pro tento účel doslova dokonalý. Natočte se spokojeným klientem krátký rozhovor nebo ho pozvěte do vašeho podcastu. V rozhovoru je důležité, aby zaznělo, jaký problém klient řešil a jak se mu ho za pomoci vašich služeb podařilo vyřešit. Jako lidé milujeme příběhy o úspěšných, tak dejte o těch, které jste pomohli uskutečnit, vědět.

5. Webináře

Využíváte pro svoji komunikaci webináře? Několik referencí od vašich klientů, které se zobrazí na obrazovce, dokáže poten­ciální zákazníky přesvědčit o nákupu. Reference bude mít daleko větší váhu, když přidáte fotografii klienta a jméno. Stejně jako u sociálních sítí, i tady dbejte na stručnost a jasnost sdělení.

6. E-mailing

Posledním místem pro umístění referencí, které vám dnes doporučím, je váš e-mail­ing. V pravidelném nebo i kampaňovém mailingu by měly mít reference vždy své místo. Pokaždé však zvažte, zda reference dobře do tématu e-mailu zapadne.

V kampaních jsou reference velkým hráčem, protože dokážou citlivě přesvědčit stávající i potenciální zákazníky o nákupu. Do kampaňových e-mailů reference na 100 % přidejte.

Kolik jich použít? Pokud bude reference hodně emočně silná, pak stačí jen jedna. Předá odběratelům jasnou zprávu, jak jsou vaše služby výborné. Můžete samozřejmě sdílet i několik referencí, ale ty by měly být krátké, aby uživatele zbytečně nezahltily.

Velkou výhodou referencí je snadnost širokého a kreativního využití. Na každém komunikačním kanále se mohou průběžně objevovat a pomáhat vám oslovit další zákazníky. Na závěr ještě připomenu, abyste si nezapomněli od zákazníků vždy vyžádat souhlas k veřejnému sdílení. Přeji vám, aby se reference staly vaším efektivním marketingovým partnerem.

Foto: Shutterstock.com

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více