ACK ČR radí a informuje 02/2015: Výhody a příležitosti

 Štěstí přeje připraveným. Alfou a omegou úspěchu jsou komunikace a informace, jenže nesmějí zahltit. Nejefektivnější práce je ta, kterou (spolu)zařídí někdo jiný – a to vše je krédem a raison d’être Asociace cestovních kanceláří ČR.

Navzdory všem proklamacím je podnikatelské prostředí čím dál tím nepřehlednější a složitější. Podmínky na trhu jsou dokonalým bludištěm pro spotřebitele, natož pro podnikatele, pro něž je spleť paragrafů ještě mnohem hustší. Jediným východiskem je koncentrace; k té nakonec dojde, ať chceme, nebo ne. Přesto jsou dvě cesty: spojovat podniky do větších celků – nebo si jako firma ponechat samostatnost, soustředit se na svou parketu a to ostatní čerpat odjinud. Zdaleka ne vždy jako drahý outsourcing – v mnohém je efektivním řešením kolegialita ve společenství, kde se společné problémy řeší společně. Praxe ACK ČR to dosvědčuje.

Asociace cestovních kanceláří České republiky, jako ostatně každé dobré podnikatelské sdružení, nežije kvůli vznešeným ideálům nebo pofiderní slávě funkcionářů, ale proto, že toto společenství přináší svým členům hmatatelné výhody. Je jich víc než si myslíte – a ne každý si uvědomuje, jak se vyplatí zvednout hlavu od kolotoče provozu a věnovat jim pozornost.

Pod osvědčeným logem

Spotřebitel se ve spleti nabídek orientuje podle zkušenosti a podle spolehlivých značek, což se nevylučuje, naopak vzájemně podporuje. Červené logo ACK ČR se za čtvrt století zapsalo do povědomí natolik, že představuje jak propagační moment, tak i adresu, na které spotřebitelé hledají spolehlivé informace. Osobně, telefonicky a zejména na webových doménách. Asociace provozuje dvě: www.ackcr.cz s kompletním seznamem, resp. vyhledávačem členů a s informacemi spíše pro odborníky, druhou www.ack.travel jako vysloveně cestovatelský portál, kde veřejnost najde pro každou zemi vše od mapy a počasí až po zajímavé články a prokliky na členské cestovní kanceláře organizující zájezdy do dotyčného teritoria.

Jak na zákony či na nové metody

Členské firmy nepotřebují platit právníka, aby sledoval, kdy cestovní ruch nebo základy podnikání postihne nová legislativa. ACK ČR informuje včas – a v případě významných změn uspořádá seminář, kde se změny proberou a kde na otázky odpoví fundovaný lektor. Ani ten, kdo nemá zrovna čas přijít, nepřijde zkrátka. Outputem pro členy je vždy buď podrobný zápis nebo přímo příručka, jak postupovat a na co si dávat pozor, vzorová osnova smlouvy či reklamačního řádu atp. Podobně je tomu u nových technologií či komunikačních strategií.

Komunikace přináší nápady a projekty

Dobré obchody a dobré nápady se rodí ve společenství, v diskusi. Proto organizuje ACK ČR každý měsíc Klubové dny, na kterých se účastníci dozvědí to, co zrovna potřebují vědět z oboru – a kromě toho si v zajímavém a přátelském prostředí podebatují o svých problémech a projektech – některé vzniknou právě z té debaty. Speciálně na incom­ing a domácí turismus cílí prezentace sekce památek a významných turistických cílů, na nichž si cestovkáři podrobně ozkusí, jak a pro koho lze takovým programem inovovat nabídku, a mají příležitost vyříkat si s nabízejícími, co a jak by bylo pro úspěšnou nabídku potřeba dotáhnout. Outgoing má podobnou příležitost na business a fam tripech.

Sdílení know-how

Každý obor má svá specifika. Jak si poradit s problematickými partnery, s daňovými a podobnými otázkami v jednotlivých druzích cestovního ruchu, to vše řeší v ACK ČR sekce, především touroperátorská, retailerská, incomingová, IATA, internetová a sekce památek a turistických cílů, které příležitostně doplňuje sekce domácího cestovního ruchu, lázeňská a dopravní. Nejde o schůzování pro schůzování: sekce se setkávají podle potřeby, každý může navrhnout, co řešit, každý může přijít. A když nepřijde, může získat informace dodatečně.

Výhodnější podmínky

Být součástí velkého renomovaného celku je na trhu vždy výhodou. ACK ČR vyjednává pro členy u dodavatelských firem výhodnější podmínky, zvláště pro účasti na veletrzích, vstupné pro klienty a další množstevní slevy. Na workshopu Travel Meeting Point činila členská sleva 40 % – a tuto filozofii zachováme.

All inclusive – příručky, setkání i semináře zdarma

Princip All inclusive se v ACK ČR praktikuje od samého začátku. V ročním poplatku je zahrnuto vše, co ACK ČR dělá: od možnosti používat osvědčené logo přes využití obou asociačních serverů, informace v každoměsíčním Zpravodaji i newsletterech, konzultace až po Klubové dny či tematické semináře k výkladu zákonů. Jen na dopravu při náročnějších vícedenních fam tripech je potřeba přispět velmi mírnou částkou.

Vyplatí se to?

ACK ČR je jako zlatý důl. Nabízí mnoho – záleží na každém, co pro sebe vytěží. Cenu má i samo spoluvlastnictví značky – a vytěžit lze opravdu hodně. Návratnost zaručí už jen členské slevy. Kdo se chopí i dalších nabízených příležitostí, zhodnotí investici vysoko. A ještě získá krom obchodních partnerů i přátele.

Autorkou příspěvků je Ing. Eva Mráčková, manager ACK ČR

www.ackcr.cz 

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více