Vyvarujte se častých chyb v kontrolních hlášeních
Plátcům daně z přidané hodnoty platí již od 1. ledna 2016 nová zákonná povinnost, a to tzv. kontrolní hlášení na základě vystavených a přijatých daňových dokladů (včetně zjednodušených daňových dokladů) a dalších dokladů o dodání zboží nebo poskytnutí služeb.
Další povinnost, kterou si téměř všichni musejí hlídat. Navíc nenahrazuje žádné stávající, jako je daňové přiznání k DPH či souhrnné hlášení. Po prvních podaných kontrolních hlášeních všichni očekávali, co nastane. Vyhodnocení chyb, rychlé reakce na výzvy nebo vysoké pokuty. Dotazů bylo víc než dost.
Vzhledem k důležitosti tématu proto ACK ČR uspořádala pro své členy již druhý odborný seminář právě na výše uvedené téma. Členové se dozvěděli od odbornice z odboru nepřímých daní na Generálním finančním ředitelství, Ing. Anny Šťastné, důležité praktické informace v návaznosti na první vyplnění a vyhodnocené podané kontrolní hlášení. Zejména pak dostali široký diskusní prostor, kde si mohli vyjasnit problémové body z praxe.
Dejte i vy pozor při vyplňování nových kontrolních hlášení na nejčastější chyby, mezi které dle Generálního finančního ředitelství patří:
- nevyplněné ID datové schránky nebo e-mailu,
- chybějící či chybný formát DIČ odběratele/dodavatele,
- chybné číslo finančního úřadu.
Nezapomeňte, že pokud máte datovou schránku, budete podávat hlášení skrze ni. Pro podání slouží také aplikace EPO na Daňovém portálu Finanční správy. Pohlídejte si také, kdy ho máte odevzdat. Jako chyba je také vnímáno měsíční podávání KH, pokud jste plátci FO. Nezapomeňte se také seznámit s připravovanou novelou, která bude účinná od 1. června 2016.
Šetřete svůj čas, který je velmi potřebný pro podnikání. Profesní sdružení ACK ČR je tu pro vás. S námi se neztratíte. Upozorňujeme vás nejen na změny v právních předpisech, ale informace o chystaných novinkách i politických jednáních dostanete z první ruky. Mimo jiné pro vás zdarma pořádáme i vzdělávací akce pro podporu prodeje a mnoho dalšího. Nebuďte na to sami, buďte s námi!
Martina Košlíková,
product development manager ACK ČR
www.ackcr.cz
Právní okénko
Podnikatelé v cestovním ruchu by měli mít vždy na mysli, že jejich práva a povinnosti nejsou upravena pouze vnitrostátními právními předpisy České republiky, ale také legislativou Evropské unie. Jasným příkladem je nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Nařízení je od 9. ledna 2016 přímo použitelné a právně závazné v celé EU. Co se skrývá pod slovním spojením on-line řešení sporů (zkráceně též ODR, z angl. On-line Dispute Resolution) a jaké povinnosti ze zmíněného nařízení vyplývají obchodníkům, se dozvíte v tomto právním okénku.
Platforma pro řešení sporů on-line a informační povinnost podnikatelů v cestovním ruchu
Evropská unie, vedena snahou nejen chránit spotřebitele, ale také zvýšit důvěru v on-line transakce a podpořit jejich rozvoj, vloni přijala zmíněné nařízení, na jehož základě byla na úrovni Unie vytvořena platforma pro řešení sporů on-line. Platformu provozuje Evropská komise. Jde o interaktivní internetovou stránku, kterou mohou využít spotřebitelé s bydlištěm v EU k mimosoudnímu řešení sporů ze smluv o koupi zboží či poskytnutí služeb uzavřených prostřednictvím internetu s obchodníky usazenými v EU. Nařízení se vztahuje rovněž na on-line uzavřenou smlouvu o zájezdu, on-line nákup ubytování, letenek nebo jiné služby cestovního ruchu.
V některých státech EU mohou platformy využít i obchodníci, kteří chtějí podat stížnost na spotřebitele. V ČR tato možnost dána není.
Platforma je dostupná na webu http://ec.europa.eu/odr; je zdarma a existuje ve všech jazycích EU.
Pokračování článku, v kterém se seznámíte s postupem řešení sporů v rámci platformy a s povinnostmi, které citované nařízení přináší obchodníkům, najdete na webu ACK ČR www.ackcr.cz.
ACK ČR přivítala nové členy – 5/2016
 |
|
CA Frankenland, s. r. o., Praha |
 |
|
JCH ART AGENCY PRAGUE, s. r. o., Praha |