Nové lázně v oblasti Západní Zadunají mají co nabídnout. A to zejména ve spojitosti s atraktivním programem, který vám mohou doporučit naše cestovní kanceláře. Zážitky a místní služby na vlastní kůži vyzkoušeli zástupci členských cestovních kanceláří Asociace cestovních kanceláří ČR, která pro ně uspořádala ve spolupráci s Maďarskou turistikou již 8. ročník obchodní cesty do Maďarska, úspěšné lázeňské destinace.
Pětidenní akce, které se zúčastnilo na 40 profesionálů z cestovního ruchu, vedených z pověření předsedy Viliama Siveka tajemníkem asociace Michalem Veberem, zavedla účastníky do oblasti Západního Zadunají, která se pyšní velkým bohatstvím termálních pramenů.
V letošním roce byl pro zájemce připraven lákavý program, který představil nové a zrenovované areály, které nabízejí turistům vždy něco navíc. Součástí celé cesty byly také zajímavé a podnětné B2B workshopy s poskytovateli služeb, ale také prezentace regionu a jeho atraktivit. Účastníci navštívili v malebném městečku Szentgotthárd hotel Gotthard Therme Hotel & Conference, který umožňuje využívat lázeňské a wellness služby přímo v areálu přístupném z hotelu.
ACK ČR uzavřela Memorandum o spolupráci s Hungarian Tourism Private Limited Company
|
Další zastávkou bylo město Lenti, kde je možné ve stanici úzkokolejné železnice navštívit menší muzeum lesnictví, dřevoprůmyslu a dějin místní železnice. Následná cesta úzkokolejkou ukázala i okolní panenskou přírodu a jiné možnosti pro zážitky, jako je například dobrá síť cyklostezek.
Navštívili jsme také městečko Gosztola, v této oblasti nejmenší, s téměř 20 stálými obyvateli. Zde se v klidné oblasti, uprostřed borovicových lesů, nachází Gosztola Gyöngye Wellness Hotel, který kromě wellness a lázeňských služeb nabízí výtečnou místní kuchyni a pyšní se i kongresovým sálem. Novinkou byl téměř dokončený Thermal Hotel Balance, sousedící s lázněmi v Lenti, kde mohou návštěvníci navštívit Park energie svatého Jiří.
Obchodní cesta pokračovala do známého města Hévíz do lázeňského Naturmed Hotel Carbona. Kromě největšího biologicky aktivního jezera s termální vodou na světě nabízí Hévíz také proslulé farmářské trhy, mnoho možností k procházkám nebo vyjížďku lodí po Balatonu z nedalekého Keszthely.
Následovala prohlídka rozsáhlého areálu Kolping Hotel Spa & Family Resortu, který má svoji nabídku uzpůsobenu zejména pro rekreaci rodin s dětmi. Závěrem proběhla návštěva termálních a zážitkových lázní Kehida Termál Gyógy spojených s kvalitním hotelovým komplexem, tak jak je v této lázeňské oblasti obvyklé.
Opětovně se ukázalo, že Maďarsko definují nejen výborné wellness služby, které jsou součástí nabídky téměř každého hotelu, ale také atraktivní doprovodné programy v místě pobytu, a to vše doprovázené výtečnou maďarskou gastronomií, u které nelze opomenout sklenku dobrého vína.
Právem tak Maďarsko patří k oblíbeným destinacím pro trávení krátké i dlouhé dovolené pro všechny cílové skupiny klientů. A to nejen o prázdninách, ale i v okrajových měsících. V roce 2015 navštívilo Maďarsko téměř 238 500 Čechů, tedy skoro o 10 procent více než v předešlém roce.
Členské cestovní kanceláře tak mohou po absolvování obchodní cesty předat klientům nejen své osobní doporučení a poznatky (nyní i z oblasti Západního Zadunají), ale také jim nabídnout atraktivní ubytovací kapacity a zážitkové programy. Někteří si proto odvážejí z cesty i výhodné nově uzavřené smlouvy s poskytovateli služeb. Neváhejte a oslovte naše cestovní kanceláře, které vám vytvoří nabídku zájezdu dle vašich potřeb.
Asociace cestovních kanceláří ČR současně potvrdila s Maďarskou turistikou své výborné vztahy, které podpořila 26. května 2016 uzavřením Memoranda o spolupráci s Hungarian Tourism Private Limited Company. Dokument slavnostně podepsali István Tama, ředitel regionálního marketingu Západního Zadunají, András Szirányi, zástupce Maďarské turistiky, a Michal Veber, tajemník ACK ČR. Poté následoval B2B workshop, který nabídl další možnosti pro spolupráci mezi českou a maďarskou stranou, zúčastnil István Tama, ředitel regionálního marketingu Západního Zadunají, András Szirányi, zástupce Maďarské turistiky, a Michal Veber, tajemník ACK ČR.
Foto: ACK ČR
www.ackcr.cz
Právní okénko
Občanský zákoník rozlišuje mezi různými druhy povinností k náhradě škody. Jednou z nich je povinnost cestovní kanceláře nahradit zákazníkovi škodu způsobenou porušením smlouvy o zájezdu. Jinou je povinnost ubytovatele nahradit škodu na věcech vnesených do ubytovacích prostor. Nejvyšší soud ve svém nedávném rozsudku ze dne 30. 3. 2016 vysvětlil, jak spolu tyto dvě povinnosti k náhradě škody souvisejí v případě, že došlo k odcizení věcí klienta z hotelu v průběhu zájezdu.
Nejvyšší soud ČR o odpovědnosti cestovní kanceláře za škodu na věcech vnesených do ubytovacích prostor v rámci zájezdu
Nejvyšší soud byl povolán rozhodovat o situaci, která se může vyskytnout v praxi každé cestovní kanceláře. Žalobce si zakoupil u cestovní kanceláře pobytový zájezd do Tuniska. V průběhu pobytu mu byl z hotelového pokoje odcizen fotoaparát s příslušenstvím v celkové hodnotě 67 235 Kč. Žalobce požadoval po cestovní kanceláři, aby mu škodu uhradila. Ta odmítla s odůvodněním, že škoda byla způsobena třetí osobou a že ona sama škodu žalobci nezavinila. Spor vznikl ještě za účinnosti starého občanského zákoníku, jeho právní posouzení se ale s novým občanským zákoníkem nezmění.
Podle § 433 odst. 1 obč. zák. „Provozovatel poskytující ubytovací služby odpovídá za škodu na věcech, které byly ubytovanými fyzickými osobami nebo pro ně vneseny, ledaže by ke škodě došlo i jinak. Vneseny jsou věci, které byly přineseny do prostor, které byly vyhrazeny k ubytování nebo k uložení věcí, anebo které byly za tím účelem odevzdány provozovateli nebo některému z pracovníků provozovatele.“ Obdobnou povinnost nyní stanoví § 2946 občanského zákoníku.
Podle § 852i odst. 1 obč. zák. „Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny cestovní kanceláří nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu.“ Obdobně to v novém občanském zákoníku stanoví § 2542. Podle § 852j odst. 2 písm. b) obč. zák. se cestovní kancelář může odpovědnosti za škodu způsobenou porušením právní povinnosti zprostit jen tehdy, prokáže-li, že tuto škodu nezavinila ona ani jiní dodavatelé služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu a škoda byla způsobena třetí osobou, která není spojena s poskytováním zájezdu, pokud tuto skutečnost nebylo možné předpokládat nebo byla nevyhnutelná.
Zda je podle Nejvyššího soudu k náhradě odcizeného fotoaparátu podle citovaných ustanovení obč. zák. odpovědný ubytovatel nebo cestovní kancelář, nebo se uplatní některý z důvodů pro vyloučení odpovědnosti cestovní kanceláře, se dočtete v pokračování článku na www.ackcr.cz.