AHR ČR: hoteliéři odmítají slevové portály

Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) zveřejnila průzkum evropské konfederace asociací hotelů a restaurací HOTREC analyzující využití slevových portálů hoteliéry. Tyto systémy využívá pouze 30 procent provozovatelů hotelů. Dle názoru hoteliérů nepřinášejí systémy více opakovaných hostů a zároveň snižují loajalitu svých stálých klientů. V době kampaní na slevových portálech se snižuje hodnocení hostů v recenzích až o 10 procent.

 Po průzkumu využití slevových portálů a jejich dopadu na úroveň kvality služeb v České republice, byl proveden podobný průzkum také na evropské úrovni. Dle informací, které z průzkumu vyplývají, mají hoteliéři jednotný názor. Masové a dlouhodobé využívání slevových portálů vede k úbytku opakovaných hostů a během kampaně dochází ke zhoršování hodnocení hosty na recenzních stránkách až o 10 procent.

Z analýzy vyplývá, že nabídku služeb přes webové portály využívá do 30 procent hoteliérů. Z toho zhruba polovina během celého roku a další polovina pouze v době mimo sezonu. Ve většině případů se provize slevových portálů pohybuje v rozmezí 21–30 procent z celkové částky. Mezi hlavní rizika využívání těchto nástrojů patří vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení, negativní dopad na hodnocení kvality služeb prostřednictvím recenzí hostů a minimální konzumace nad rámec předem zakoupených služeb ve speciálních slevách. Dlouhodobé využívání těchto systémů se promítne do kvality poskytovaných služeb. Řada hoteliérů zprvu chápala slevové portály především jako výhodný marketingový nástroj, avšak vzhledem k cenám, za které se služby na portálech prodávají, a účtovaným provizím, je taková forma propagace relativně drahá.

Evropská konfederace prostřednictvím svého výboru pro kvalitu připravuje vzdělávací materiály pro provozovatele hotelů, které budou upozorňovat na rizika využívání těchto systémů z hlediska ekonomiky provozů a dopady na rozvoj kvality služeb. Zároveň připraví metodické příručky, za jakých podmínek by tyto systémy měly být využívány. HOTREC na svém jednání valné hromady v Dublinu tento postup jednohlasně schválil a zařadil problematiku slevových portálů do své agendy.

Text: -ahr-
Ilustrace:
archiv

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více