V rámci veletrhu Salima 2010 se Asociace hotelů a restaurací ČR prezentovala nejen kulinářským maratónem na svém stánku. Aby potěšila smysly, ale intelekt nezůstal stranou, pro zájemce připravila i tematický workshop. Ten byl zejména pozváním na jarní část podnikatelské akademie a zároveň představením možností, k jejichž naplnění se právě podnikatelská akademie může stát úspěšným krokem.
Slova se ujala nejprve manažerka pro vzdělávání a profesní rozvoj Alžběta Cedidlová, představila koncepci a programovou náplň akademie. „Podnikatelská akademie není jen o pasivním přijímání informací stvrzeném nějakou závěrečnou zkouškou. Jsou pochopitelně kurzy, které jsou postaveny na teoretickém základě, například kurzy yield & revenue, kde hraje hlavní roli výklad a jeho uplatnění v praxi. Naproti tomu v kurzu pro recepční je osmaosmdesát procent náplně aktivní trénink a simulace situací,“ uvedla. Na ohlas z publika, nakolik úspěšné je absolvování akademie a používání poznatků v praxi, reagoval Václav Stárek: „Hlavní problém je často v manažerech, kteří svým zaměstnancům vzdělání umožňují. Jestliže manažer vloží do zaměstnance své prostředky, aby jej vyškolil, a pak netrvá na tom, aby poznatky v praxi používal, tak není problém v člověku, který tu školu navštěvoval, ale v důslednosti jeho šéfa. Dalším krokem, jak zvyšovat kvalitu služeb, jsou kromě investice do zaměstnanců také postihy za její nedodržování. Pokud ČOI realizuje 317 kontrol a z nich zjistí 117 pochybení, ve kterých uloží celkovou částu 78 000 korun pokuty, tak to je směšné. Restaurace, která okrádá zákazníky, by měla dostat pokutu půl milionu. Pokud se všichni hlásíme k určité kvalitě, tak bychom za ni také měli šlapat,“ dodal závěrem.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...
Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...