Klasifikace Hotelstars Union – Další podpora klasifikovaným ubytovacím zařízením
Webové stránky www.hotelstars.cz po změně správy webu, kterou nyní zajišťuje společnost FTOnline, získaly nový facelift s mnohem větším důrazem na marketingovou podporu klasifikovaných zařízení mezi potenciálními hosty. Jednotlivé hotely mají na stránkách přímé odkazy na svůj web, stránky dostaly podobu katalogu s nabídkou ubytovacích služeb a jsou mnohem přehlednější. Zároveň informují zákazníky o výhodách, které jim přináší výběr klasifikovaných zařízení v podobě transparentních služeb. Současně byla provedena jejich optimalizace a příprava na recertifikaci prvních ubytovacích zařízení, kterým již příští rok vyprší platnost certifikátů, udělovaných vždy na tříleté období. Asociace hotelů a restaurací České republiky rozšířila svou marketingovou podporu pro klasifikovaná zařízení také o pravidelný newsletter. Ten bude od května rozesílán na cca deset tisíc e-mailových adres, ale věříme, že zájemců o něj bude přibývat stejně, jako tomu je u newsletteru AHR ČR, zaměřeného na odbornou veřejnost z řad provozovatelů hotelových a gastronomických služeb. První vydání tištěných katalogů již našlo své uplatnění na linkách všech vlakových souprav provozovaných společností Jídelní a lůžkové vozy. Katalogy byly distribuovány na turistická informační centra a připravuje se jejich distribuce také destinačním společnostem. Zde bychom chtěli zajistit podporu pro klasifikovaná ubytovací zařízení v dalších materiálech a projektech připravovaných v jednotlivých regionech.
Na mezinárodní úrovni zaznamenává systém Hotelstars Union stále větší úspěchy. Současnou rodinu jedenácti evropských zemí brzy posílí další tři, konkrétně Malta, Kypr a Belgie. Zároveň byl připraven společný marketingový plán, který zahrnuje vytvoření jednotné nálepky a certifikátů pro označení hotelů, vytvoření krátkého spotu pro využití nejen na YouTube, ale také webových stránkách partnerů projektu. Pokračuje propojování systému s dalšími nadnárodními rezervačními portály a v neposlední řadě spolupráce s navigačním systémem GPS. Cílem všech těchto aktivit je přesvědčit zákazníky o výhodách upřednostnění těch ubytovacích zařízení, která se hlásí ke společnému standardu kvality vybavenosti a transparentnímu rozsahu služeb v souvislosti s počtem hvězdiček, deklarovaných provozovateli ubytovacích zařízení v komunikaci se zákazníkem.
Václav Stárek, prezident AHR ČR
CzechAdvisor byl spuštěn v březnu
Využijte jedinečné možnosti nabídnout svým hostům hodnotit služby vašeho hotelu nebo penzionu recenzemi přímo přes vaši webovou stránku.
Od března 2012 jsme spustili dlouho avizovanou webovou stránku CzechAdvisor – www.czechadvisor.cz . Pokud si odkaz na tento web umístíte na své stránky, umožníte hostům hodnotit váš hotel recenzemi a navíc bude u každé recenze uveden zdroj a propojení na něj s výzvou „Rezervovat", takže návštěvníci těchto stránek budou mít příležitost udělat svou rezervaci ve vašem zařízení přímo přes vaše stránky. Provozovatelé hotelů mají navíc možnost získávat na těchto stránkách pravidelný přehled o recenzích z několika zdrojů. V současné době je portál CzechAdvisor spuštěn se „startovacím balíčkem" recenzí, které jsou dodány z partnerských portálů dohotelu.cz, dopenzionu.cz, hotely.cz a společností Google. V nejbližších týdnech dojde k propojení s Prague Events Calendar a vyjednávají se podmínky s dalšími katalogy a recenzními stránkami v ČR. Portál také nabízí opačný tok recenzí, to znamená, že v případě zájmu si můžete recenze stahovat na svoje vlastní webové stránky.
Klára Zachariášová
generální sekretář AHR ČR
Ministerstvo financí nesouhlasí
s návrhem zákona o cestovním ruchu
Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) vyjadřuje touto cestou svou podporu návrhu zákona o cestovním ruchu.
Podle informace agentury ČTK, vydané 17. dubna 2012, nesouhlasí se vznikem zákona o cestovním ruchu v navrhované podobě Ministerstvo financí České republiky. Svůj nesouhlas odůvodňuje navýšením rozpočtu na výdajové straně o 400 mil. korun, které by pravděpodobně tento zákon přinesl. AHR ČR chápe tento argument Ministerstva financí jako velmi jednostranně zaměřený, s absencí širšího rozboru dalších přínosů. Zákon totiž, mimo jiné, také koncepčně řeší způsob financování cestovního ruchu. Oživení cestovního ruchu a zlepšení infrastruktury by přineslo vytvoření nových pracovních příležitostí, rozvoj regionů a v konečných důsledcích zvýšení příjmů státu. Podle studie KPMG získává státní pokladna z každé stokoruny, kterou turisté utratí, 41 Kč ve formě daní a odvodů. Zákonný rámec pro rozvoj cestovního ruchu a spolupráci na národní a regionální úrovni je běžnou normou vyspělých zemí v našem nejbližším okolí. Příkladem toho je sousední Rakousko. Multiplikace zdrojů na národní, krajské a destinační úrovni nebo případný podíl privátní sféry formou PPP by posílily efektivitu vynaložených veřejných prostředků do této významné oblasti podnikání, která poskytuje více pracovních příležitostí než například zemědělství.
-ahr-
Kouření v restauracích
a označování nebalených potravin
Ministerstvo zdravotnictví zahájilo další jednání o dvou otázkách, které se dotýkají provozu restaurací. Jedná se o přípravu novely zákona č. 379/2009 Sb., který řeší také režim omezení kouření v restauracích a další téma, dlouho diskutované na evropské úrovni, kterým je implementace směrnice EU řešící problematiku označování nebalených potravin pro konečné spotřebitele.
V případě novely zákona č. 379/2009 Sb., konkrétně části zabývající se regulací kouření v restauracích, zastává AHR ČR názor, že současný režim je funkční, je třeba jen upřesnit definici stavebně oddělených prostor tak, aby nedocházelo k chybným výkladům. Ze studie, kterou AHR ČR a SOCR ČR zveřejnily v polovině loňského roku, jasně vyplývá, že stávající režim byl aplikován bez větších problémů, je funkční a struktura provozoven s čistě nekuřáckým, kombinovaným a kuřáckým režimem je rozložena cca po třetinách. To umožňuje každému zákazníkovi dostatečnou možnost volby. Jakékoliv snahy o zavedení plošného zákonného zákazu kouření by znamenaly omezení svobody podnikání a další nárůst nákladů na podnikání v pohostinství, spojených s tímto opatřením.
V oblasti označování nebalených potravin, které se vztahuje také na pokrmy v restauracích, zastává AHR ČR názor, že je neakceptovatelné jít nad rámec povinných opatření, které evropská směrnice členským zemím nařizuje zavést do roku 2015. Tím je pouze povinnost informovat zákazníka o použitých surovinách obsahujících alergeny, a to pouze verbálně na případný dotaz. Snížení původně navrhovaných požadavků se dosáhlo na evropské úrovni také díky jasné argumentaci a vyjednávání evropské konfederace HOTREC, jíž je AHR ČR členem a pro provozovatele restaurací by bylo likvidační a v praxi neproveditelné jakékoli rozšiřování tohoto opatření na národní úrovni. Jak vyplývá z dosavadních jednání, zastává MZ zatím podobný názor. Celé záležitosti označování nebalených potravin se budeme i nadále aktivně věnovat.
-ahr-
www.ahrcr.cz