Plánovat a objednávat služební cesty dnes firmám usnadňují informační technologie a globální distribuční systémy. Velké firmy ani cestovní kancelář už nemusejí prohledávat internet a vybírat nejlepší nabídky na letenky, ubytování či půjčení auta. Globální distribuční systémy (GDS) jim tyto služby nabízejí velice jednoduše a z jednoho místa. Předním poskytovatelem IT řešení i GDS pro korporátní klienty je společnost Amadeus Czech Republic and Slovakia. S jejím ředitelem, Janem Bartákem, jsme hovořili o tom, co všechno systém Amadeus nabízí.
Vaši technologii Amadeus light ticketing dnes používá už více než 70 nízkonákladových dopravců. V čem je tak výjimečná?
Tato technologie byla vytvořena cíleně právě pro specifika nízkonákladových dopravců a leteckých společností s podobným obchodním modelem. Její používání je velmi jednoduché a srozumitelné, a to jak pro letecké společnosti, tak i pro cestovní kanceláře. Technologie je založená na XML propojení do systému Amadeus a zahrnuje kompletní ticketless koncepci, dynamické tarify a další doplňkové služby. Navíc operátoři cestovních kanceláří velmi oceňují, že postup při knihování letů a doplňkových služeb je shodný s knihováním kterékoli jiné klasické letecké společnosti, s celkovou integrací tradičního způsobu nákupu, procesů pro back-office systémy a s okamžitě dostupnými dynamickými tarify a službami.
Váš tradiční grafický nástroj pro vyhledávání a knihování hotelů Hotels Plus jste nedávno inovovali a vytvořili nový koncept. Co se změnilo?
Vybudovali jsme koncept „hotelové tržnice“. Systém Hotels Plus Multisource nyní umožňuje integrovat do nabídky více typů hotelových společností, kromě tradičního obsahu GDS hotelů jsou k dispozici také konsolidátoři jako HRS nebo Hotel.de. Na výběr je také více způsobů prodeje a plateb na jediném nabídkovém a prodejním místě, záleží jen na dohodě mezi cestovní kanceláří a jednotlivými hotelovými poskytovateli. Navíc nabídky Hotels Plus Multisource mají cestovní kanceláře k dispozici nejen v terminálech Amadeus, ale rovněž v korporátním on-line nástroji Amadeus e-Travel Management (AeTM).
Ukázka Amadeus Dynamic Travel Documents
|
Pro rezervaci hotelů mají cestovní kanceláře k dispozici také systém Amadeus Content Inn. Co jim nabízí?
V tomto případě jde o nástroj zaměřený na centralizovanou distribuci a prodej hotelových nabídek, do kterých jsou zahrnuti nejen hlavní hotelové řetězce a přední světoví konsolidátoři, ale také lokální agregátoři a velké cestovní kanceláře. Naši klienti pak mají díky jediné smlouvě k dispozici na jediném místě jak vyhledávání a rezervace hotelových nabídek, tak i vystavování voucherů k check-inu pro cestující a k zúčtování prodeje.
Jak systém funguje v praxi?
Systém zajišťuje dostupnost čistých cen (net rates) a tzv. pre-paymentu. To znamená, že cestující si hotel předplatí za danou cenu včetně provize cestovní kanceláře, která následně vystaví voucher. Cestovní agentura poté uhradí netto částky za realizované hotelové ubytování na základě pravidelné fakturace od Content Inn.
Jakým způsobem mohou cestovní kanceláře hotely ze systému Content Inn nabízet?
Hned několika způsoby: od klasického terminálového prodeje přes on-line platformy, internetové knihovací nástroje Symphony, e-Power a AeTM až po vývoj vlastní aplikace založené na Content Inn Web Services.
Vraťme se zpět k rezervaci a vystavování letenek. Jak probíhá v případě potřeby jejich refundace?
Díky funkci Amadeus Ticket Changer Refund velmi jednoduše. Celý proces výpočtu refundace letenky probíhá totiž zcela automaticky. Systém pracuje na podobném principu jako převystavení, čili výpočet ATC Refund je postaven na základě tarifů ATPCO kategorie 33, u kterých letecké společnosti mají vyplněny podmínky pro „voluntary refund“.
Jaké výhody to přináší cestovním konzultantům?
Vzhledem k tomu, že refundy automatizované funkcí ATC Refund jsou vypočítány rychle a efektivně pro všechny typy publikovaných tarifů a letenek, cestovní kanceláře oceňují rychlost a zvýšení produktivity své práce. Systém navíc minimalizuje riziko chyb.
Lze elektronické letenky generované v systému Amadeus posílat třeba ve formě e-mailu či SMS?
Samozřejmě, a nejen to. Díky aplikaci Amadeus Dynamic Travel Documents si jednotlivé cestovní kanceláře mohou nejen elektronické letenky, ale i itineráře přizpůsobit podle svých preferencí. Mohou změnit barvy, přidat vlastní logo či doplnit další informace. Dokumenty lze velmi jednoduše posílat formou e-mailu přímo z terminálu Amadeus Selling Platform, z on-line knihovacího nástroje Amadeus e-Travel Management (AeTM) nebo formou SMS. Lze také zvolit jazyk a formát dokumentu – od HTML přes text a PDF až po SMS. Mimo to jsou dokumenty zapracovány do nástrojů Amadeus Offers a v on-line službě CheckMyTrip.com, podporují i kalendářové záznamy. Navíc se s nimi velmi dobře pracuje a nevyžadují složité zaškolení letenkářů.
Foto: Amadeus Czech Republic and Slovakia
www.cz.amadeus.com
