
Arabian Travel Market 2004 se konal ve dnech 4.-7.5. v Dubaji a překonal zatím veškerá historická čísla. A to nejen v počtu vystavovatelů, ale také v počtu návštěvníků, novinářů a dalších. Českou republiku prezentovalo kromě agentury CzechTourism také 14 komerčních či státních subjektů. Český stánek navštívil i JUDr. Pavel Němec, ministr pro místní rozvoj. Dle ohlasů vystavovatelů na českém stánku byla účast na veletrhu po obchodní stránce velmi přínosná.

Jako již tradičně i tento rok přestřihl zlatými nůžkami pásku Sheikh Abdullah bin Zayed, ministr informatiky Spojených arabských emirátů, společně s Tomem Nutleyem, ředitelem společnosti Reed Travel Exhibitions, a tím slavnostně zahájili jedenáctý ročník veletrhu. Ministr hned po otevření zatím největšího veletrhu Arabian Travel Market promluvil k novinářům. Na konci svého krátkého proslovu zdůraznil, že zvyšující zájem o ostatní státy Blízkého východu nevidí jako konkurenci, ale jako další výsledek i jejich snahy zviditelnit tuto část zeměkoule jako místa pro strávení dovolené či uspořádání konference.

Český stánek zajišťovala firma M.I.P. Group. Jak arabský trh žádá, byl obsazen nejvíce „lázeňskými“ zástupci. Kromě Karlových Varů, Mariánských Lázní a Jáchymova vystavovali i menší krkonošské lázně Janské Lázně. Z Karlových Varů byly samostatně Bohemia-Lázně a.s., lázeňský hotel Richmond, lázeňské sanatorium Mánes, hotely Bristol a Kolonáda a v neposlední řadě i Grandhotel Pupp. Prahu pak zastupovali Four Seasons Travel (Renaissance Hotel), Czech Airlines, Vienna International Hotels a incomingová cestovní kancelář Prague International. Právě účast pouze jedné incomingové CK mě zarazila, protože v této části světa je určitě hodně prostoru pro firmy nabízející kompletní incoming do České republiky.

S ukázkou tradičních řemesel přijeli zástupci ze sklárny Annín, kteří po celou dobu veletrhu předváděli své umění broušení skla.
Druhý den konání veletrhu pořádal CzechTourism spolu s Karlovarským krajem tiskovou konferenci o České republice. Za CzechTourism promluvil Mgr. Mlčák. Spolu s Mgr. Ivo Hartmannem, 1. náměstkem pro místní rozvoj, stručně představili celou Českou republiku včetně Prahy. Poté se ujal slova pan Werner Hauptmann, vedoucí kanceláře hejtmana Karlovarského kraje, který prezentoval Karlovarský kraj především jako lázeňskou oblast – Karlovy Vary, Mariánské Lázně, Františkovy Lázně a lázně Kynžvart. Nezapomněl však připojit pozvánku do Karlových Varů jako místa pro pořádaní konference či kongresu.

Představitel agentury CzechTourism Saudské Arábie Ahmed Al Johar poté pozval všechny zástupce českého stánku na večeři. Celá akce byla uspořádána u příležitosti otevření kanceláře CzechTourism v Saudské Arábii. Večeře se podávala na lodi, která plula kanálem až k ústí do moře a zpět.
A nakonec tedy ke konečným číslům veletrhu Arabian Travel Market 2004, který se konal ve World Trade Centre. Byl to největší veletrh ve své 11leté historii.
Výstavní plocha se zvětšila o 30 % oproti roku 2003. Veletrhu se zúčastnilo přes 1400 vystavovatelů z 55 zemí světa.
Počet návštěvníků překročil číslo 8 600. Ti všichni přijeli nebo přiletěli do Dubaje z 96 zemí. Toto číslo znamená navýšení o 25 % oproti roku 2003.
Rekordní číslo zaznamenal také počet novinářů, kteří se přijeli na veletrh podívat a poté určitě napsat alespoň pár řádek jako já. Novinářů bylo téměř 780, což je navýšení o 13,6 % oproti roku 2003.
Hodnocení vystavovatelských subjektů na českém stánku bylo převážně také v superlativech. Např. Jiří Sluka, ředitel Bohemia Lázně a.s., řekl, že se veletrhu zúčastnil po dvouleté přestávce a výsledek celé akce naprosto předčil jeho očekávání.
– job –
www.arabiantravelmarket.com
Tisková konference o České republice |
Večeře na lodi pro zástupce českého stánku |
Slavnostní večer připravený agenturou CzechTourism v Saudské Arábii |