Vzděláním ekonom s bohatými zkušenostmi v cestovním ruchu i ve státní samosprávě, bohatě vybavený jazykovými znalostmi a osobním charizma, v jednání věcný a přímý – tak by se dal v krátkosti charakterizovat současný jednačtyřicetiletý primátor města Karlovy Vary Ing. Werner Hauptmann.
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor ekonomika služeb a cestovního ruchu. S krátkou přestávkou pracoval v různých funkcích v karlovarském Grandhotelu Pupp. Od roku 2001 zastával funkci vedoucího odboru kanceláře hejtmana Karlovarského kraje a následně se stal zástupcem Karlovarského kraje při Evropské unii v Bruselu. Hovoří anglicky, německy, rusky a francouzsky.
Co na sebe primátor prozradil:
Životní krédo: Bez činu zůstává i nejkrásnější myšlenka bezcennou
Nejsilnější stránka: Přímá a jasná komunikace, jazykové znalosti
Nejslabší stránka: Ne vždy umím říci ne
Vlastnost, které si na lidech nejvíce váží: Pracovitost a inteligence
Vlastnost, která mu na lidech nejvíce vadí: Záludnost a nefér jednání
Nejčastější způsob relaxace: Sport a hra s mými dětmi
Tři věci, které by si s sebou vzal na pustý ostrov: Rodina, sirky a sekyrka
|
Zejména z období působení Wernera Hauptmanna v cestovním ruchu máme za sebou kus spolupráce, která postupně vedla k pracovně-přátelským vztahům, dovolím si tedy ponechat i v rozhovoru tykání, byť to není v našem časopise zvykem.
V městském zastupitelstvu zasedáš od roku 2006, současně jsi byl zástupcem Karlovarského kraje v Bruselu. Co tyto zkušenosti znamenají pro tvoji současnou práci na postu primátora? Jaké zkušenosti z práce v Bruselu můžeš využít ve svém stávajícím úřadě?
Především těžím ze znalosti prostředí evropských fondů. Orientuji se v různorodosti možností čerpání dotací z EU, a jsem tak schopen přesněji nasměrovat některé projektové záměry města tam, kde je možné přímo a v relativně krátké době zažádat o evropské peníze. Při svém zahraničním působení jsem si všímal především nastavení městských služeb pro veřejnost včetně jejich marketingu a PR. Sledoval jsem i jasně nastavené systémy komunikace politiků s veřejností.
To jsou zkušenosti, které se nyní snažím zapracovat do svého působení v Karlových Varech. Nově nastavujeme komunikaci vedení města směrem k veřejnosti i vůči místním médiím. Příkladem jsou tzv. Primátorské dny, kdy občané mohou ve vymezený čas bez předchozího objednání přijít s podněty či dotazy přímo do mé kanceláře. Nově zavádíme i interpelace na vedení města a na Radu města, velice aktivně se pohybujeme mezi občany přímo ve městě a diskutujeme o dané problematice apod. Celá práce je především o službě občanům a z tohoto principu vycházím.
Ohledně evropských dotací máme za sebou již první úspěchy. Město získalo v rámci schváleného Integrovaného plánu rozvoje města 420 milionů Kč na rozvoj několika území ve městě. Dále zpracováváme žádosti na regeneraci panelových sídlišť a obnovu městských ploch v daném území v řádu 100 milionů Kč. Nově se chystáme podat tří projektové žádosti na propagaci města v celkové hodnotě zhruba 8 milionů Kč atd.
Werner Hauptmann s manželkou Ivou na Czech Republic street party v Bruselu |
Jak o sobě Werner Hauptmann sám říká, jsou pro něj nejčastější relaxací sport a hry s jeho dvěma syny, na fotografii je s mladším Filipem na hokeji. Ke sportu má ale blízko také jako primátor. I nadále chce velmi aktivně podporovat rozvoj sportovních aktivit v Karlových Varech. Město každoročně přispívá desítkami milionů korun na činnost sportovních klubů či sdružení a na podporu sportovních událostí ve městě a hodlá v tom pokračovat. |
Svoji předchůdkyni jsi vystřídal uprostřed volebního období. Máš tedy před sebou zkrácené volební období. Jaké jsou tvé priority a cíle v daném časovém úseku?
Mezi hlavní priority řadím: komunikaci s občany, získávání podnětů a informací o prioritách a problémových místech; zlepšování služeb v oblasti dopravní infrastruktury města – investice do rekonstrukcí a oprav silnic, chodníků a cyklostezek; zintenzivnění úklidových služeb ve městě, vytvoření nových volnočasových zón a v neposlední řadě propagaci města na trhu cestovního ruchu a lázeňství, a to nejen směrem k zahraničí, ale především i na domácím trhu. K tomu patří velmi pozitivní spolupráce s místními subjekty etablovanými na trhu Karlových Varů.
Jaké jsou tvé dlouhodobější plány, které bys rád v Karlových Varech realizoval, budeš-li mít tu možnost i v dalším volebním období? Jakým směrem by se podle tebe měly Karlovy Vary ubírat v dlouhodobém strategickém plánu?
Karlovy Vary by se měly stát především městem relaxace, aktivního odpočinku, městem moderním a příjemným. Již v tomto roce začneme s velkými investicemi do oblastí nových volnočasových zón, regenerace městských parků a zelených území. V příštích letech bude dokončena většina investic směrovaných do dopravní infrastruktury, a finanční prostředky tak budeme moci přesměrovat právě do oblasti cestovního ruchu a aktivní relaxace. Připravujeme nové cyklostezky a turistické trasy, rozšíření velkého sportovně-rekreačního území na okraji města, výstavbu nového plaveckého bazénu, investovat budeme i do renovací lázeňského území. K tomu bude potřeba především zajistit i patřičné služby.
Sám jsi pracoval hlavně v oblasti cestovního ruchu – v hotelnictví. Co nyní očekáváš od svých bývalých kolegů z oboru? A co jim naopak můžeš nabídnout?
Jedná se mi především o nastavení jasných pravidel vzájemné podpory při tvorbě marketingových produktů v této oblasti. Naše město má silnou a kvalitní skupinu hoteliérů, majitelů gastronomických zařízení, zástupců cestovních kanceláří a touroperátorů. Město finančně ze svého rozpočtu i z peněz evropských fondů podporuje společnou propagaci lázeňství a cestovního ruchu, pořádá řadu turisticky atraktivních akcí v průběhu sezony a přispívá tak různými formami k zatraktivnění Karlových Varů. Zároveň je nutné, aby jednotlivé podnikatelské subjekty jasně deklarovaly svou účast na rozvoji marketingu města, a to především nabídkou svých kvalitních služeb. Ty město při svých aktivitách využívá a rozšiřuje tak povědomí zahraničních i domácích hostů či partnerů města. Tato vzájemná symbióza bude fungovat o to lépe, pokud budeme mít společný zájem – propagovat naše město a jeho služby. Mé aktivní kontakty s bývalými kolegy chci právě využít pro realizaci nových trendů propagace, zejména přímým oslovováním vybraných segmentů na trhu cestovního ruchu.
Text: Eva Frindtová
Foto: archiv Wernera Hauptmanna