Veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR, kterými ožilo ve dnech 17.–20. ledna 2019 brněnské výstaviště, přivedly pod střechu pavilonu P téměř všechny kraje České republiky a Slovenska. Kromě toho se na veletrzích představili i zástupci Maďarska, Rakouska, Chorvatska, Slovinska a nově také Dominikánské republiky či Kuby, díky čemuž letos počet zastoupených zemí vzrostl na 26.

Brněnské veletrhy se letos primárně zaměřily na aktivní dovolenou, ať už je to ta na vodě, na kolech či obyčejná pěší turistika. Tyto tradiční formy cestovního ruchu ale doplnila úplně poprvé také ucelená prezentace golfové turistiky. V moravské metropoli mělo zástupce na 800 vystavovatelů, přičemž zcela nově se zde prezentovalo i ministerstvo kultury, které ve své expozici představilo 20 muzeí, jež pod resort spadají. A modernizovaný veletržní stánek představila i agentura CzechTourism. To vše poté doplnil program, bez něhož už si není možné čtyři lednové dny v Brně představit. Třeba ochutnávku a nákup zajímavých pokrmů zprostředkoval festival krajových specialit a regionální potraviny RegFoodFests. A s chutí kouzlili také studenti oborů kuchař, cukrář a číšník, kteří soutěžili pod hlavičkou 24. ročníku mezinárodní soutěže Gastro Junior Brno 2019 – Bidfood Cup. To vše doplňovaly tradiční přednášky o exotické gastronomii nebo vyprávění dobrodruhů a nomádů v rámci cestovatelského festivalu GO KAMERA, jehož ústředním tématem byla střední Asie. A hlavní pódium pavilonu P oživila druhý den veletrhu opět soutěž talentů v cestovním ruchu PROFI GO.
Seznamte se s e-recepční!
Neopomenutelnou částí prvního dne veletrhů je ale samozřejmě doprovodný program pro profesionály v cestovním ruchu. Diskusní panel se tentokrát věnoval nejmodernějším technologiím a novým vychytávkám, které budou v následujících letech měnit podobu cestování. Řeč byla také o on-line marketingu, kterému se věnoval Karol Veleba, spolumajitel a CEO společnosti Effectix a Google trenér pro sales. Jelikož tato mezinárodní strategická agentura pomáhá klientům efektivně řídit on-line marketingové aktivity, Karol Veleba přítomným odhalil, jak správně komunikovat s potenciálními klienty prostřednictvím vyhledávače Google. Není totiž důležité být pouze vidět, ale i to, kolik vás zviditelnění v on-line prostředí a PPC reklama stojí.
 |
 |
Na zcela odlišné téma se poté zaměřila ředitelka Turistického informačního centra Brno Jana Janulíková. Představila totiž projekt turistické karty BRNOPAS, která turistům nabízí celou řadu benefitů. Od různých slev a vstupů zdarma až po exkluzivní vstupenky do vily Tugendhat, které jsou jinak na měsíce dopředu vyprodané. Zdůraznila přitom, že právě poslední zmíněná výhoda by mohla být největším lákadlem.

Vůbec nejzajímavější a nejzásadnější novinku ale v Brně představila společnost M2C. Ta přišla s průlomovým produktem budoucnosti, kterým je elektronická recepční s všeříkajícím názvem e-Reception. Ředitel divize bezpečnostních technologií M2C Antonín Svoboda přítomným mj. vysvětlil, v čem tkví výhody této robotické recepční pro hotely či další potenciální zájemce z oboru.
Program pro odborníky se dále tematicky dotkl i novely zákona o EET, klasifikace destinačních managementů či navázání spolupráce mezi Asociací organizací cestovního ruchu a Asociací turistických regionů ČR v oblasti systému řízení cestovního ruchu.

Vítězové Velké ceny cestovního ruchu
První výstavní den veletrhů GO a REGIONTOUR již tradičně uzavírá slavnostní vyhlášení výsledků Velké ceny cestovního ruchu. V rámci letošního 12. ročníku si skleněné trofeje i pamětní diplomy odvezli vítězové hned v 6 kategoriích. Po roční pauze byl totiž opět vyhlášen i start-up roku v cestovním ruchu. Tím se stal projekt cestovní kanceláře Inscape Photo Tours zaměřené na fotografy. Hned dvě pomyslná zlata si odvezli zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu – v kategorii Nejlepší jednotná kampaň přisoudila odborná porota první místo kampani s názvem Jižní Čechy pohodové a vůbec nejlepším turistickým produktem byly vyhlášeny Pivní stezky v jižních Čechách. Kategorii Nejlepší elektronický projekt, v níž porota posuzovala hlavně webové stránky a mobilní aplikace, jednoznačně opanoval Krajský úřad Pardubického kraje s turistickým portálem Vychodni-Cechy.info. Nejlepším lázeňským a wellness balíčkem se poté dle porotců stal cyklus pobytů s názvem Za krásami Východní Moravy, který do soutěže přihlásila společnost Lázně Luhačovice. A jako je tomu již zvykem, v poslední soutěžní kategorii, kterou je Cestovní kancelář roku, rozhodovala široká veřejnost. Nejvíce hlasů v aktuálním ročníku přisoudili lidé cestovní kanceláři EXIM TOURS. Podrobné výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2018/2019 naleznete na zpravodajském portále iCOT.cz (www.icot.cz/23849).

Pod jednou střechou
Brněnské veletrhy cestovního ruchu si během posledních několika let drží stabilně vysokou návštěvnost a ani letošek nebyl výjimkou. Během všech čtyř dnů dorazilo na výstaviště více než 30 000 návštěvníků. Veletrh se opět vzhledem k menšímu zájmu cestovních kanceláří konal v jediném pavilonu, což však vystavující kanceláře jednoznačně přivítaly. Jak řekl obchodní ředitel CK Atis Petr Krč, prodej zájezdů už není na veletrzích klíčový, ale jde o důležité setkání s obchodními partnery.
Veletrhy letos doprovázela nová komunikační kampaň, jejímž cílem bylo, mimo jiné, šířit myšlenku, že i cestování je o běžných maličkostech. Ta se dle všeho setkala s pozitivním ohlasem nejen u odborníků na marketing, ale i na sociálních sítích. Do on-line soutěže na stránkách www.vzacnemalickosti.cz se během jednoho měsíce zapojilo přes 2 500 lidí, kteří poslali fotografii z cest.
Příští veletrhy GO a Regiontour se uskuteční v termínu od 16. do 19. ledna 2020.
Foto: -gk-, -pmu-, -ef-
Víte, jak si pořádně užít brněnské veletrhy? Zkuste to jako my ve vydavatelství COT media. Po celé čtyři dny nám poskytl pokoje s výhledem na hrad Špilberk i originální ochutnávku místních specialit a mezinárodní kuchyně luxusní hotel Courtyard by Marriott Brno. Za skvělou péči mu děkujeme.

|