Na dobré jméno Leoše Janáčka, ale také Alfonse Muchy, sází Brno při své propagaci v Japonsku. Turisty bude lákat od 21. do 24. září na veletrhu JATA Tourism Expo v Tokiu a poté i na dalších akcích v japonské metropoli a v Ósace. Cílem je představit Brno a okolí jako turisticky a kulturně zajímavou destinaci.
Japonci se dozvědí podrobnosti o festivalu Janáček Brno 2018 a o brněnském podzemí. K propagaci Brna a okolí má pomoci také ivančický rodák Mucha, v Japonsku vysoce hodnocený. V zemi vycházejícího slunce letos vystavovali jeho Slovanskou epopej.
„Pro Japonce je Mucha velké lákadlo, velké téma. Byli jsme proto motivovaní hledat jeho stopy v Brně – a našli jsme je. Působil jako chrámový zpěvák na Petrově, v Brně bydlel,“ řekla vedoucí magistrátního oddělení marketingu a propagace Barbora Podhrázská.
Veletrh v Tokiu je příležitostí oslovit především zástupce cestovních kanceláří a touroperátory, kteří sestavují programy zájezdů. „Toto se nám již povedlo v Koreji a nyní bychom rádi prorazili i v Japonsku,“ uvedla Podhrázská.
Do Brna a na jižní Moravu prý v poslední době přijíždí více asijských novinářů, bloggerů a vlivných přispěvatelů na sociální síť Instagram. I díky jejich referencím pak cestuje do Brna více movitých a poučených turistů z Japonska, Jižní Koreje, ale i Číny.
Kvůli prezentaci v Japonsku vznikla také nová nahrávka nazvaná Janáčkovy inspirace. Petr Oliva přepsal vybrané skladby z Janáčkova cyklu Po zarostlém chodníčku pro několik cimbálů. „Udělal jsem to se vší pokorou a respektem,“ uvedl Oliva. Vybral také písně ze sbírky Moravská lidová poezie v písních, které zaranžoval a nastudoval pro komorní studiový soubor.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...