Brno roste a my s ním

 

Jestliže je jedním z témat tohoto čísla Jihomoravský kraj, nemohli jsme si odpustit sebereflexi zástupce jednoho z významných hotelů v moravské metropoli, ředitele Best Western Premier Hotel International Brno Radima Bartoňka. Jak sám říká, význam Brna na mapě politických, kulturních a společenských akcí stále stoupá. Brněnský Best Western je často jedním z aktérů těchto událostí coby hlavní dodavatel ubytovacích kapacit.

Best Western Premier Hotel International Brno patří do rodiny celosvětové značky Best Western. Co pro vás toto společenství znamená a v čem se cítíte výjimeční oproti jiným hotelům?
Správná otázka. Atraktivnost a jakási výjimečnost, to jsou hlavní úkoly, které stojí před každým podnikatelem, hoteliéry nevyjímaje. Každý z nás se snaží najít něco, čím se odliší. My jsme si vědomi, že lokalita hotelu je naprosto unikátní – přímo pod hradem Špilberkem, vedle galerií, koncertního sálu, univerzit, vedle hlavních sakrálních staveb, jako je katedrála sv. Petra a Pavla a mnoho dalších. V devadesátých letech jsme stáli před rozhodnutím, který řetězec bude pro nás vhodný. Bylo nám jasné, že bez zapojení do širší sítě s celosvětovou působností nebude možné v budoucnu přežít. Best Western byl řetězec, který expandoval, chtěl nové trhy a měl za sebou již více než třicetiletou minulost na americkém a světovém trhu. Byl již dlouho řetězcem s největší pokojovou a lůžkovou kapacitou. Navíc chtěl v budoucnu vytvořit novou kategorii pro hotely, které nabízejí nadstandardní business služby.
V roce 2002 byla vytvořena kategorie Premier, která přesně vystihla to, co chtěla nová vize klientům řetězce říci. Vybudovali jsme tedy nové parkovací plochy včetně modernizace garáží, fitness centrum s bazénem se slanou vodou a dalšími specifiky, nové pokoje premier, kongresové centrum atd. A jestli jsme výjimeční? Určitě kvalitou služeb, které se snažíme odvádět na co nejvyšší úrovni.

Pokud vím, připravujete knihu o hotelu s názvem Art & Design, která se zabývá spojením umění a hotelu, vy jste to nazval také „galerie v hotelu“.
Hotel byl postaven v roce 1962 a jeho stavba byla velmi těsně spjata s obrovským úspěchem české architektury a designu na bruselské výstavě EXPO 1958. Ostatně nyní probíhá velmi úspěšná výstava v Městské knihovně v Praze s názvem Bruxelles 58, která pak v listopadu poputuje do Brna, a hotel je samozřejmě její součástí. Na konečnou podobu hotelu v době jeho vzniku působily především dva zásadní společensko-architektonické vlivy. Byla to právě bruselská výstava a dále nové směry v jihoamerické stavební tvorbě.

V roce 2007 byl váš hotel jedním z hlavních dodavatelů ubytovacích a gastronomických služeb prestižní akce setkání 14 středoevropských prezidentů Czech Summit. Již dříve hostil celou řadu výjimečných osobností, namátkou královnu Spojeného království Velké Británie a Severního Irska Alžbětu II. Plánujete do budoucna participaci na nějaké podobné akci, čímž by se vaše kniha hostí rozrostla o další zajímavá jména?
V současné době není nouze o zajímavé návštěvy, Brno se rozrůstá a jeho význam stoupá v každém ohledu. Jak víte, Brno je sídlem mnoha významných státních institucí, jako jsou Ústavní soud, ombudsman, Nejvyšší soud či Úřad pro hospodářskou soutěž. Městská radnice a Úřad Jihomoravského kraje jsou našimi sousedy. To samo o sobě přináší mnoho různých velmi zajímavých návštěv a my jsme velmi hrdí na to, že jako partner v hotelových službách máme renomé, které podobné návštěvy nevylučuje. Hotel byl vždy také dostaveníčkem významných osobností politického, kulturního či sportovního života. Hostili jsme kromě britské královny, kterou jste již vzpomenula, také italského prezidenta Napolitana, německého ministra Joschku Fischera, finského prezidenta Ahtisaariho či ministryni zahraničí Spojených států paní Albrightovou. Heslem „když v Brně, tak v hotelu International“ se řídí Milan Kundera, Eva Urbanová a mnoho dalších. Ta škála je nedozírná a já bych nechtěl někoho urazit. Navíc všichni v Česku víme, že v roce 2009 nás čeká předsedání v Radě EU, což zasáhne i Brno a jeho hotelové služby. Již nyní probíhají jednání, která se týkají organizace několika konferencí v průběhu jarních měsíců příštího roku.

Minulý rok hotel slavil jubileum 45 let od svého otevření. Je tedy na místě určitá bilance. Kam se hotel za dobu svého působení posunul a jakým směrem se bude ubírat do budoucna?
Proces stoupání firmy a jejích služeb k určitému standardu je vždy velmi náročný. Stejně náročné, možná ještě těžší je kvalitu udržet. To se týká nejen modernizace technického zázemí, ale i lidských zdrojů, které jsou ve službách asi to nejdůležitější. Naše cíle jsou jasné – chceme v hotelnictví stále patřit k tomu nejlepšímu, co v tomto oboru v naší republice máme.

Text: -vho-
Foto: Best Western Premier Hotel International Brno

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více