Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (CCRJM) v minulém roce ukončila tři projekty realizované s finanční podporou ROP Jihovýchod (Kongresová, incentivní a veletržní turistika na jižní Moravě, Posílení image regionu Jižní Morava a rozvoj informovanosti, Regionální rezervační systém).
V současné době probíhá realizace pěti přeshraničních česko-rakouských projektů (EUREGIOtour.net, ZIELE-TOP-ZIELE, Newmarkets, Svatojakubská cesta na jižní Moravě, Zažít kraj památek a vína na kole). Zároveň začíná realizace dalších tří projektů podpořených v rámci ROP Jihovýchod (Netradiční prostory pro netradiční setkání, Zaujměme nově zahraniční destinace, Jižní Morava – oblíbená domácí destinace) a také nového projektu zaměřeného na vzdělávání pracovníků ve službách a zvyšování kvality služeb. Tento projekt má stručný název Komunikující místo, čímž je myšleno DOBŘE komunikující místo. Chceme tímto vytvořit vzdělávací pomůcky pro ty osoby, které jako první v regionu přicházejí do styku s přijíždějícími turisty, které mohou svým osobním přístupem a chováním velmi ovlivnit nejen pocity hostů, ale také délku jejich pobytu u nás a především další reference regionu. Centrála je také partnerem projektu Průvodce CR – specialista pro Jihomoravský kraj. Cílem projektu není klasické školení, ale rozšíření specializace stávajících průvodců pro nabídku regionu Jižní Morava.
Ukončení projektů však zdaleka neznamená jejich konec, ale naopak začátek. Končí pouze čerpání finančních prostředků a produkty začínají žít svým životem. A je na nás, abychom je dále rozvíjeli, propojovali s těmi dalšími a vytvářeli tak komplexní turistickou nabídku, kterou bude CCRJM letos rovněž prezentovat na Mezinárodním veletrhu turistických možností v regionech – REGIONTOUR, který proběhne od 13. do 16. 1. 2011 na brněnském výstavišti v pavilonu P. Stejně jako v minulosti, je hlavním cílem ucelená prezentace turistické nabídky jižní Moravy v jediné expozici. Zde bude soustředěna jak tematická nabídka – cykloturistika, vinařství, lázeňství, galerie a muzea, Baťův kanál, ale také regionální. Návštěvníkům budou k dispozici zástupci turistických oblastí regionu: Brno a okolí, Moravský kras a okolí, Znojemsko a Podyjí, Pálava a Lednicko-valtický areál a také Slovácko. V rámci projektu TOP výletní cíle představí centrála kompletní nabídku 24 výletních míst, o kterých se více dozvíte na www.vyletnicile.cz .
První den veletrhu (13. 1. 2011) se v pavilonu P uskuteční dvě významné tiskové konference. Ve 13.30 hod představí Centrála cestovního ruchu společně s JMK novinky jižní Moravy. V návaznosti proběhne druhá tisková konference čtyř moravských krajů – Zlínského, Jihomoravského, Olomouckého a Moravskoslezského. Tentýž den bude za účasti hejtmana Michala Haška na stánku Jihomoravského kraje slavnostně podepsána dohoda o spolupráci při rozvoji Baťova kanálu. Druhý den veletrhu je na programu Seminář pro CA a CK k novému vzdělávacímu projektu: Průvodce CR – specialista pro Jihomoravský kraj. Jeho součástí bude i seznámení s projektem pod názvem Life Beyond Tourism® („Život je víc, než co vidí turista“) ve spolupráci s italským partnerem FONDAZIONE ROMUALDO DEL BIANCO. Celý veletrh doplní bohatý doprovodný program. Kromě tiskových konferencí a seminářů bude také prezentován nový společný tiskový materiál moravských krajů, tentokráte cykloprůvodce.


Cílem společné účasti na veletrhu REGIONTOUR, ale i ostatních veletrzích je poskytnutí souhrnných informací o turistických nabídkách a produktech regionu Jižní Morava, ale i o novinkách a zajímavostech jednotlivých turistických míst. Rádi bychom Vás prostřednictvím stránek časopisu COT na expozici a také na jižní Moravu, do regionu pověstného pohostinností a přívětivostí, pozvali.
Text a foto: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava
www.ccrjm.cz
