Certifikovaná turistická informační centra v ČR si udržují vysokou úroveň služeb

Turistická informační centra (TIC) certifikovaná v rámci Jednotné klasifikace TIC navštívili v letní sezoně vyškolení kontroloři, kteří je hodnotili z pohledu běžného zákazníka. Celkový výsledek poukázal na vysokou úroveň poskytovaných služeb.

Agentura CzechTourism společně s Asocia­cí turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR) zorganizovala i v letošním roce průzkum kvality nabízených služeb v TIC. Šetření metodami mystery shopping a mystery calling provedla renomovaná výzkumná agentura NMS Market Research. Zájemci z řad TIC měli možnost prostřednictvím přihlášky k Jednotné klasifikaci požádat o bezplatné provedení kontroly.

Cílem výzkumu bylo ověření kvality nabízených služeb turistických informačních center v rámci České republiky, odhalení posunu na základě porovnání výsledků vybraných parametrů s měřením provedeným v roce 2013 a poskytnutí zpětné vazby provozovatelům TIC.

Vyškolení mystery shoppeři navštívili a hodnotili z pohledu běžného zákazníka 210 certifikovaných turistických informačních center.

Průměrný výsledek indexu kvality 91 % poukázal na vysokou kvalitu turistických informačních center. Nejlépe hodnocenými oblastmi byly exteriér a interiér TIC společně s prvními dojmy zákazníka.

Hůře hodnocená TIC zaznamenala nejnižší skóre v oblasti značení TIC a výkonu pracovníka TIC. Celkem 33 TIC dosáhlo stoprocentní úspěšnosti, 150 z 210 kontrolovaných center dosáhlo úspěšnosti 90 % a více, naopak pouze 2 centra skončila pod hranicí 50 %. V rámci České republiky dosáhly, kromě Prahy (71 %), všechny turistické regiony alespoň 80 %. Nejlépe si vedli v regionech Královéhradecko a Západočeské lázně, 10 regionů ze 17 dosáhlo výsledku nad 90 %.

Nově byl letos kromě osobní návštěvy na TIC proveden mystery calling, který byl zaměřen na úroveň projevu pracovníka TIC a jeho schopnost zodpovědět otázky volajícího. Průměrný výsledek indexu kvality 86 % dokazuje vysoký standard v tomto segmentu služeb. Celkem 59 infocenter z 210 dosáhlo výsledku 100 %.

„Těší nás, že průzkum hodnocení kvality služeb v turistických informačních centrech oběma metodami potvrdil, že si infocentra v České republice udržují vysoký standard poskytovaných služeb a zároveň upozornil na nedostatky, které je třeba odstranit,“ podotkl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Ing. Michal Janeba, ­
vedoucí odd. pro regionální a mezinárodní vztahy,
CzechTourism

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více