Více než 200 vystavovatelů představilo v roce 2016 svou nabídku v oficiální expozici agentury CzechTourism, a to celkem na 20 veletrzích cestovního ruchu. Počet oslovených návštěvníků překročil rekordních 1 500 000.
Expozice České republiky se nesla v uplynulém roce ve znamení oslav 700. výročí narození Karla IV. Velkoformátové fotografie míst spojených s císařem a králem Karlem IV., romantický spot s touž tematikou či interaktivní mapa pro návštěvníky – to byla hlavní lákadla veletržní sezony 2016.
I loni se podařilo agentuře CzechTourism přivézt z mezinárodních veletrhů hned několik ocenění. Na pražském Holiday World získala první místo v kategorii „nejlepší propagační materiál“ za soubor svých materiálů obsahující mimo jiné i třídílnou publikaci o prezentaci České republiky na výstavě EXPO 2015. Na květnovém veletrhu BITE v čínském Pekingu byla oceněna hned dvakrát – za nejoblíbenější stánek (Most Popular Booth Award) a za nejvíce inovativní expozici (Most Innovative Booth Award) – odborná porota ocenila nejen interaktivní část expozice, ale i připravený doprovodný program.
V průběhu uplynulého roku zrealizovala agentura CzechTourism na veletrzích také několik dotazníkových šetření. Poslední z nich proběhlo na listopadovém veletrhu World Travel Market a prokázalo nejen přínosnost celé akce, ale i úspěch samotné veletržní expozice České republiky. Více než 98 procent dotazovaných považuje veletrhy za účinný nástroj propagace, především s ohledem na možnost navazování nových kontaktů, sjednávání spolupráce B2B, ale také o sledování současných trendů v cestovním ruchu. Za velmi užitečnou byla vyhodnocena i samotná účast národních turistických centrál na těchto akcích. Většina oslovených odborníků ze středního či top managementu (92 %) vyzdvihla jako zásadní kritérium vzhled dané expozice. Česká republika v tomto ohledu na WTM zaujala zásadní pozornost, expozice bodovala zejména svým vizuálním provedením, videoprojekcí i samotnou nabídkou na stánku.
Podzimní veletržní sezona byla zaměřena zejména na prezentaci na německém trhu (veletrhy Reisen und Caravan Erfurt a TC Lipsko), golfový potenciál byl představen na největším produktovém veletrhu International Golf Travel Market a veletržní sezonu zakončil jeden z nejvýznamnějších kongresových veletrhů IBTM ve španělské Barceloně.
„Velmi nás těší příznivé hodnocení vizuální podoby výstavní expozice i samotný zájem o jednotlivé produkty. Je zřejmé, že veletrhy zůstávají i nadále důležitým nástrojem marketingové komunikace, a to nejen z důvodu utváření image destinace, ale i pro svůj obchodní přínos. Zejména u akcí B2B je zde důležitá vysoká koncentrace odborníků na jednom místě, možnost navazování nových obchodních kontaktů prostřednictvím řady networkingových eventů, ale i předávání know-how v oblasti aktuálních trendů v cestovním ruchu,“ uvádí Tereza Matějková, vedoucí oddělení veletrhů CzechTourism.
V letošním roce bude veletržní expozice pojata ve znamení baroka a návštěvníci se mohou těšit na celou řadu novinek. Za všechny zmiňme třeba nový barokní spot pro 3D brýle umožňující příchozím pocítit atmosféru jednotlivých barokních míst České republiky.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...