Přestože se CzechTourism Frankfurt v posledních měsících stále intenzivněji zabývá propagací České republiky v západní části Německa, nezapomíná ani na nové spolkové země. Z tohoto důvodu uspořádal společně s oddělením lázeňství ve dnech 30. září až 2. října 2009 v Gera Arcaden další z řady prezentací českých lázní v německých nákupních centrech.
Město Gera, největší město západního Durynska, se nachází v bývalém východním Německu, relativně nedaleko od českých hranic a české lázně jsou zde velice populární a známé již z dřívějších dob. Z tohoto důvodu není divu, že již první den hned po otevření nákupního centra se první dychtiví návštěvníci začali zajímat o bohatou nabídku lázeňských pobytů v České republice. O chvíli později akci slavnostně zahájil ředitel frankfurtského zastoupení agentury CzechTourism Miroslav Rončák za přítomnosti konzula České republiky v Drážďanech Jana Hitzgera, zástupce městského úřadu v Geře pana Ramona Millera a manažera nákupního centra Bernda Muchova.
Prezentace se kromě agentury CzechTourism zúčastnili následující vystavovatelé: Lázně Poděbrady, Hotel Bellevue Tlapák-Poděbrady, Anenské slatinné lázně Bělohrad, Lázně Luhačovice, Lázně Libverda, Léčebné lázně Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart, Sanatorium Mánes, Hotel Lafonte Karlovy Vary, Sanatoria Klímkovice a Františkovy Lázně.
Slavnostní zahájení prezentace v Gera Arcaden |
Pro návštěvníky připravila agentura CzechTourism zajímavý doprovodný program. Přítomní mohli obdivovat např. rytí skla od firmy Egermann, kouzelné skleněné figurky z Preciosy nebo háčkování a drátování krajky. Kromě toho se nabízely karlovarské oplatky s nejrůznějšími lázeňskými likéry od Becherovky přes Luhačovickou bylinnou a Poděbradský likér až po Dr. Adléra z Františkových lázní. Velké popularitě se těšila i každodenní loterie se zajímavými cenami, kterým vévodily atraktivní pobyty v českých lázních. Nechyběla ani domažlická dudácká muzika, pro kterou nebyl problém navázat bezprostřední kontakt se zájemci o Českou republiku.
Největší zásluhu na úspěchu celé akce měly ale právě české lázeňské subjekty, které si svým aktivním přístupem získaly nespočet návštěvníků nákupního centra. Celou řadu Němců zaujaly nejen tradičně známé lokality, ale i menší lázně, kde oceňovali především jejich pestrou nabídku, ať už u klasických léčebných pobytů nebo při víkendech ve stylu wellness. Příjemným lákadlem se stala i možnost proplácení lázeňské péče německými pojišťovnami. Těžko lze vyčíslit obchodní efekt, ale skutečností je, že ohlas mezi českými subjekty byl mimořádně pozitivní. Lázeňská zařízení vyjadřovala maximální spokojenost s prezentací i reálným očekáváním zájmu o strávení léčebného pobytu v jejich lázních. Velkým překvapením pro mnohé z těch, kdo jezdí na podobné akce do zahraničí, se staly okamžité rezervace od německých klientů, což jen potvrdilo dobrý výběr místa konání prezentace a kvalitní přípravu ze strany CzechTourism Frankfurt, jenž pro zvýšení návštěvnosti zajistil i mediální propagaci českých lázní s pozvánkou na akci v rádiu MDR, v novinách Ostthüringer Zeitung a Gera Arcaden Aktuell.
Text: Mgr. Miroslav Rončák, CzechTourism Frankfurt
Foto: CzechTourism Frankfurt

Hodnocení Generálního konzulátu ČR v Drážďanech a některých vystavovatelů
Jan Hitzger
vedoucí obchodně ekonomického úseku Generálního konzulátu ČR v Drážďanech
„Jednalo se o obchodně i propagačně velmi zdařilou akci. Organizačně byla skvěle připravena a současně umístěním ve vstupní hale bylo dosaženo obrovského zájmu návštěvníků a vysokého stupně efektivity účasti našich firem. Vynikající všestranný přínos prezentace českých lázní v Geře je třeba chápat v kontextu příkladné angažovaností CzechTourism Frankfurt v nových spolkových zemích. Je proto velmi dobře, že CzechTourism využívá na maximum podobných příležitostí a to si zaslouží vysoké hodnocení, kterého se mu bezpochyby dostává především od českých lázní, hotelů, regionů a firem, tak jak tomu bylo v Geře.“
Iva Onisková
Sanatorium Mánes Karlovy Vary
„Domnívám se, že se jedná o jednu z nejlepších prezentací, kterých jsem se kdy v Německu zúčastnila. Zájem o Karlovy Vary přetrvává. Je to naše stálá klientela, která má s pobyty v Karlových Varech své zkušenosti. Velice náš potěšila velká poptávka místních obyvatel o naše lázeňské pobyty. Na této akci oceňujeme spojení prezentace lázní se zajímavým doprovodným programem zahrnujícím muziku, sklo, krajku atd.“
Helena Jerieová
Hotel Bellevue-Tlapák Poděbrady
„Prezentace českých lázní je ze strany CzechTourism Frankfurt velice dobře připravena. Oceňujeme velký zájem návštěvníků o naše služby. Lázně Poděbrady znají a mnozí z nich již u nás byli. Pokud se podobná akce bude opakovat, rádi se opět zúčastníme.“
Lenka Vršecká
Spa Hotel Lafonte Karlovy Vary
„S účastí v Geře jsme spokojeni. Máme dokonce několik přímých rezervací. Jedná se převážně o silvestrovské a wellness pobyty. Publikum zde je naší cílovou skupinou. Obdobné akce uvítáme.“
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články