Oddělení press a fam tripů agentury CzechTourism realizovalo v loňském roce ve spolupráci se zahraničními zastoupeními celkem jedenáct hromadných akcí – čtyři fam tripy a sedm press tripů a zároveň se podílelo na dalších dvanácti akcích pro zahraniční novináře, touroperátory a filmaře.
Česká republika díky této iniciativě přivítala v loňském roce 442 B2B partnerů – 107 novinářů a 335 touroperátorů z 25 různých zemí světa. Hodnota jejich mediálních výstupů (AVE) činí cca 30 mil. Kč.
„Press tripy určené zahraničním novinářům a fam tripy pro touroperátory mají svou nezastupitelnou roli v marketingovém mixu agentury CzechTourism. Prostředky vynaložené k přípravě a produkci těchto poznávacích cest se nám několikanásobně vrátí v hodnotě mediálních výstupů, za které bychom museli jinak platit, popř. v nových konkrétních nabídkách světových touroperátorů, kteří zařazují regiony České republiky do svého nabídkového portfolia,“ komentuje vedoucí oddělení press a fam tripů Jana Soukalová.
Do Česka loni zavítali i japonští novináři
|
Oddělení připravilo v roce 2016 nové originální itineráře k tématu 700. výročí narození Karla IV., v jejichž rámci představilo novinářům zajímavá místa České republiky spojená s jeho osobností. Díky spolupráci s partnery z jednotlivých krajů poznávali zahraniční novináři a touroperátoři české regiony a jejich bohatou nabídku v oblasti architektury, lázeňství či kulturního dědictví, ale i možnosti trávení aktivitní dovolené. „V roce 2017 je tématem cest baroko, přičemž se opět nezaměřujeme jenom na architektonický styl, ale regiony České republiky představujeme jako celek. Novináři a touroperátoři zavítají např. do východních Čech nebo na Vysočinu, kde jim představíme Santiniho památky. Ze zimních cest již vznikly mediální výstupy prezentované např. na Skisport.dk nebo v holandském časopise Wintersportweerman,“ dodává Soukalová.
Účastníci press tripu Royal Mystery
|
Oddělení press a fam tripů se také zapojuje do přípravy programů studijních cest organizovaných zahraničními pobočkami CzechTourism a spolupracuje se zahraničními televizními štáby, které přijíždějí do České republiky natáčet pořady s cestopisnou tematikou, lifestylové pořady či celovečerní filmy.
Efektem edukativních cest je nejen zvyšování zájmu turistů o cestování do České republiky, ale také ovlivňování šíře nabídky cestovních kanceláří a posilování znalosti České republiky u partnerů, kteří zájezdy pro turisty připravují a propagují.
V dotazníkovém šetření, s jehož pomocí jsou všechny realizované akce pravidelně vyhodnocovány, se oddělení zaměřuje na spokojenost účastníků s programem a organizací akce, volbou ubytování, s restaurací či s nejzajímavějšími částmi programu, stejně jako na celkovou spokojenost s press nebo fam tripem. Velmi pozitivně byl v loňském roce hodnocen zejména samotný program a adekvátnost poskytnutých informací, díky kterým vznikly četné výstupy v zahraničních médiích, nebo byla Česká republika zařazena do nabídky zahraničních touroperátorů. Mezi nejoblíbenějšími destinacemi byly uváděny Kroměříž, Plzeň, Brno a Český Krumlov. Z aktivit se oblibě těšila cyklistika a lyžování. Studijní cesty pro aktivní cílovou skupinu představovaly Labskou stezku a produkt Moravských vinařských stezek.
Foto: -CzT-