Která místa máte v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nejraději? Na kterém výletě se vám nejvíce líbilo? Agentura CzechTourism vyhlašuje třetí ročník soutěže o nejlepší turistické atraktivity DestinaCZe 2015.
Loňským absolutním vítězem soutěže se stal nedostavěný gotický chrám Panny Marie v Panenském Týnci, který vyhrál i v kategorii Genius loci. Získal přes 22 000 hlasů, uspěla ale i „trendy“ Olomouc, zážitkový park pro celou rodinu Zeměráj, znovuzrozený Chrám chmele a piva v Žatci či centrum Veronica Hostětín, kde se návštěvníci cítili nejvíce jako doma. „Také letos se o nejoblíbenější turistické cíle bude hlasovat v pěti kategoriích. Finalisty, ze kterých veřejnost určí vítěze, vybírala odborná porota. Zastoupeny jsou všechny turistické regiony České republiky,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
V oblíbené soutěži může hlasovat kdokoliv, a to na webové stránce destinacze2015.cz. Stačí se jen zaregistrovat a rozdělit deset hlasů. Je přitom na každém hlasujícím, zda podpoří deset různých finalistů nebo všechny hlasy přidělí jen jedinému z nich.

„V letošním ročníku jsme se rozhodli směrovat dobu hlasování o nejlepší turistické atraktivity Česka na období po letních prázdninách, kdy doznívá hlavní turistická sezona. Jsem ráda, že se podpora domácího cestovního ruchu v regionech České republiky těší velkému zájmu veřejnosti,“ dodává ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Kategorie Fénix – znovuzrozený projekt: cena Toulavé kamery, jejímž mediálním partnerem je stejnojmenný pořad České televize, představuje objekty, které byly „vzkříšeny z popela“, resp. památky, které prošly obnovou či rekonstrukcí a nyní znovu lákají návštěvníky. Pro letošní rok jimi jsou: vápenka v Horních Albeřicích, tvrz v Dešenicích, zámecký pivovar Frýdlant, barokní Vošárna v Raduni a křížová cesta v Ronšperku.
Místa, která odkazují na české tradice, jsou zařazena do kategorie Po Česku za tradicemi, jejímž mediálním partnerem je Český rozhlas Dvojka. V kategorii soutěží: hornický skanzen Březové Hory, vodní mlýn Hoslovice, centrum tradičních řemesel na statku Bernard, Porcelánové stezky a sklářský ateliér AJETO.

Vyznavače nevšedních zážitků a cestovatele prahnoucí po novinkách bude zajímat kategorie Trendy novinky 2015, ve které se o vítězství utká zábavní vědecký park VIDA, Relax & sport resort Dolní Morava, replika legionářského vlaku Legiovlak, zážitkový areál plný poznání Centrum Eden a scéna nového cirkusu Jatka 78.
Rodiče s dětmi se jistě zaměří na kategorii Zážitek na 1 000 % pro celou rodinu: cena Kudy z nudy, která má podporu ve stejnojmenném webovém portálu. Zábavu i poučení naleznou v ostravském Velkém světě techniky, zážitkovém přírodním parku Šťastná země, Safari Zoo Olomouc, na zámku Radíč i při zdolávání Šumavského Everestu.
V kategorii Cítit se jako doma: destinace EDEN 2015 se utkají finalisté letošního ročníku soutěže EDEN, jehož tématem je cestovní ruch a lokální gastronomie. Mezi finalisty postoupily destinace Broumovsko se svým produktem „Broumovsko regionální produkt®“, Jeseníky s produktem „Ochutnejte Jeseníky“, Orlické hory a Podorlicko s produktem „Magdalenina kuchařka“, Slovácko s produktem „Tož ochutnejte Slovácko“ a Železné hory s produktem „Gurmánská stezka“.
Pro hlasující jsou připraveny vstupenky do soutěžících areálů a další zajímavé odměny. Hlavní cenou je víkendový pobyt pro 2 osoby v hotelu Skanzen v Modré na Slovácku.
Více informací o samotné soutěži a jednotlivých finalistech najdete na www.destinacze2015.cz.