Velmi často můžeme v hovorech slyšet nebo ve vlastních úvahách zaznamenat téma týkající se rychlosti ubíhajícího času, kdy lze vše v podstatě shrnout několika slovy ve smyslu „jak to všechno letí“. Hlavní letní turistická sezona se chýlí ke konci a většina z vás už s naprostou jistotou ví, jaká právě pro vás byla hlavně po stránce ekonomické. Zatímco si část vašich „letošních“ klientů touto dobou ještě třeba užívá svoji zaslouženou dovolenou roku 2006, vaše úvahy a pohledy směřují dost často k sezoně roku 2007. Začínáte zvažovat paletu příštích prezentací na veletrzích cestovního ruchu, efektivnější způsob podpory prodeje vašich produktů, zkrátka pracovní myšlenky managerů v cestovním ruchu se ubírají k roku 2007 s cílem být úspěšnější než v předcházejícím roce.
Holiday World– osvědčená stálice mezi veletrhy
Jedním ze stěžejních bodů v marketingovém plánování budoucí sezony je Středoevropský veletrh cestovního ruchu Holiday World. Jedná se o významnou akci, kterou lze nazvat výkladní skříní turistického průmyslu České republiky a nejdůležitější akcí svého druhu v regionu střední Evropy. Holiday World je členem prestižní organizace ITTFA, která sdružuje organizátory nejdůležitějších veletrhů cestovního ruchu na světě. Mezinárodní charakter akce rovněž potvrzuje udělená záštita Světové turistické organizace WTO a Evropské komice v ČR. Incheba Praha, organizátor veletrhu, pošestnácté uspořádá přehlídku všeho nejlepšího, co dokáže turistický průmysl nabídnout. Veletrh se uskuteční v termínu 15. – 18. února 2007 tradičně na pražském Výstavišti. Při bližším pohledu do kalendáře zjistíte, že zůstává zachován osvědčený model čtvrtek až neděle, přičemž oba víkendové dny patří veřejnosti.

Větší zájem vystavovatelů
Zpráva o momentálním stavu veletrhu Holiday World 2007 zhruba šest měsíců před zahájením by se dala stručně shrnout jako nadstandardní a optimistická. Důvodem oprávněného optimismu organizátorů je zájem domácích a zahraničních vystavovatelů o prezentaci na 16. ročníku. Někteří z vás mohli i osobně konzultovat aktuální situaci v průběhu projížďky parníku Holiday World 2007 po Vltavě, která se uskutečnila 23. srpna ve spolupráci s Evropskou vodní dopravou a která se opět po dvou letech setkala se zájmem z vaší strany. Dosavadní rezervace výstavních ploch převyšuje poptávku z předcházejících let ve srovnatelném období. Potěšitelné je, že se týká všech hlavních „kategorií“ vystavovatelů, jako jsou cestovní kanceláře a touroperátoři, zahraniční centrály cestovního ruchu, reprezentanti českých regionů (krajské úřady, regionální sdružení) a dopravci. Obzvlášť sympatická je rok od roku neustále se rozšiřující a posilující slovenská účast ve všech výše uvedených směrech.
Originální stavby stánků
Organizátoři v přípravách Holiday World 2007 přistoupili k inovacím a širší nabídce pro vystavovatele v oblasti nabídky stavby stánků. Je to reakce na přání a požadavky zákazníků, a tak kromě tradičních a zavedených stavebních systémů se stále více objevují atypické a individuálně řešené expozice. Cílem vystavovatelů je odlišení a zvýraznění účasti na veletrhu a přilákání návštěvníků právě na ten svůj jedinečný a neopakovatelný stánek. Budete-li mít pocit, že právě vaše účast na HW 2007 by měla dostat originální „nový kabát“, neváhejte zaslat vaše představy, požadavky a nápady na mailovou adresu expozice@triumf.cz.

Reklamní příležitosti na HW 2007
Kromě výstavních ploch a stavby stánků pro vystavovatele je připravena rozmanitá paleta exkluzivních reklamních příležitostí a celá kolekce standardních možností pro zvýraznění prezentace na veletrhu. Mezi novinkami v reklamních příležitostech naleznou vystavovatelé exkluzivní inzertní plochu v CD katalogu, inzerci na CD katalogu, partnerství s pavilonem doprovodných programů nebo možnost reklamy na nafukovací vstupní bráně. Více informací o všech reklamních příležitostech vám poskytne na telefonním čísle 220 103 359, Ida Votavová (i.votavova@incheba.cz).
Oficiální dopravce veletrhu
V letních měsících byla uzavřena smlouva o spolupráci veletrhu Holiday World s leteckou společností ČSA. Tradiční a mnoha lety osvědčené partnerství přiděluje našim aerolinkám statut oficiálního dopravce veletrhu a nabízí speciální slevu pro vystavovatele a odborné návštěvníky ze zahraničí. Prostřednictvím speciálního voucheru může odborný návštěvník získat 75% slevu, a navíc ještě zcela nově 15% slevu pro jednu osobu doprovodu na lety ČSA v prodejních pobočkách letecké společnosti. Více informací pro vás a vaše partnery ze zahraničí získáte na www.czechairlines.com, kde můžete vyhledat nejbližší kontaktní a prodejní místo ČSA v zahraničí. Zde vám rádi poradí, vysvětlí princip a připraví potřebné podklady.

Doprovodný program
Je dobrým zvykem, že doprovodný program je důležitou částí každého ambiciózního veletrhu. Návštěvníky kromě tradiční přehlídky vystavovatelů na stáncích stále více přitahují doplňkové a doprovodné akce. Cena vstupenky se tak mnohonásobně „zhodnotí“ a pro mnohé návštěvníky je to nejcennější složka veletrhu. V roce 2007 se uskuteční 16. ročník veletrhu, a to je důvod pro sestavení atraktivního doprovodného programu jak pro odborníky, tak pro veřejnost. Obzvláště pro posledně zmíněnou část návštěvníků se v posledních třech letech stal opravdu lákadlem a naplněné kongresové centrum o víkendových dnech svědčí o správně nastoupené cestě. V současné době probíhají různá jednání a již nyní můžeme říct, že například sekce World Film přinese velmi lákavou podívanou jak v oblasti cestopisných filmů, tak i řadu cestovatelských osobností z „oboru“. Bude se opravdu na co těšit.
Text: Incheba Praha
Foto: Petr Manuel Ulrych a Hana Čermáková
www.holidayworld.cz