CHARTIS: jak je důležité míti Amadeus

Cestovní kanceláře a agentury mají od prosince možnost sjednávat cestovní pojištění Travel Guard v rezervačním systému Amadeus. Po úspěšném zahájení spolupráce s několika leteckými společnostmi v ČR a s touroperátory a po spuštění portálu www.travelguard.cz , rozšiřuje pojišťovna CHARTIS nabídku svých služeb. Více nám prozradil Erik Macalík, ředitel úseku pojištění úrazu a nemoci společnosti CHARTIS EUROPE S.A.

Erik Macalík Cestovní pojištění Travel Guard v rezervačním systému Amadeus nabízíte od loňského prosince. Jaký jste zaznamenali zájem?

Zájem o spolupráci předčil naše očekávání. Očekávali jsme vlažnější přijetí, ale počet nových partnerů, kteří mají zájem s naší pojišťovnou spolupracovat je překvapivý. Individuální cestovní pojištění jsme začali v České republice nabízet poměrně nedávno. Naše strategie byla nabízet kvalitní produkty skrze renomované partnery. Na počátku byla spolupráce s několika leteckými společnostmi a touroperátory a samotné spuštění portálu www.travelguard.cz , který ve skutečnosti zaváděl novou značku na již značně vyvinutý trh v České republice.

Integrací našeho produktu do rezervačního systému Amadeus navazujeme na naši dlouhodobou spolupráci s korporátním segmentem klientů, kterým poskytujeme naše služby na českém trhu již skoro dvacet let.

Se společností Amadeus a jejím rezervačním systémem spolupracujete celosvětově. Co vám toto spojenectví přináší?

Našim klientům to přináší především komfort při nabízení cestovního pojištění prostřednictvím speciální funkce AIP (Automatic Insurance Proposal), která umožní sjednání pojištění bez zadávání vstupů a tím šetří čas i peníze našich partnerů. Nabídka pojištění se automaticky zobrazuje při rezervování letenky za využití dat uvedených v PNR (Passenger Name Record). Tato nová funkce v rezervačním systému Amadeus je exkluzivně nabízena jen v případě našich produktů.

Všichni jistě dobře znají ten okamžik, kdy klient zavěsil telefon či právě opustil cestovní kancelář a prodejce si uvědomí, že mu mohl k letence a ubytování ještě nabídnout cestovní pojištění, ale bohužel tak neučinil. Naše spojení se společností Amadeus zaručuje, že pojištění je automaticky nabídnuto v samotném procesu rezervace cestovních služeb, což cestovní kanceláři umožní efektivně obsloužit klienta ve všech oblastech.

Díky naší spolupráci s rezervačním systémem Amadeus se nám otevírá zcela nová oblast distribuce cestovního pojištění. V průběhu projektu zavádění našich pojistných produktů do systému Amadeus jsme se setkali s vysoce profesionálním přístupem kolegů z Amadea, kteří uvítali možnost rozšíření nabídky svých služeb cestovním kancelářím prostřednictvím našeho cestovního pojištění.

Nakolik jste nový produkt šili na míru českému trhu?

Naše produkty vycházejí ze zkušenosti pojišťovny CHARTIS z celého světa, ale především z Evropy. Samozřejmě, že český trh má svá specifika, která ho odlišují od globálního trhu, ale nechci zde předstírat, že se jedná o jadernou fyziku. Je to přece jen cestovní pojištění.

Amadeus ke spolupráci s CHARTIS

Petr Hrabálek, generální ředitel společnosti Amadeus Marketing CSA ke spolupráci s pojišťovnou CHARTIS uvádí „Cestovní pojištění se stalo neodmyslitelnou součástí nabídky dodatečných služeb při prodeji letenek prostřednictvím globálního distribučního systému Amadeus. Díky spolupráci s pojišťovnou CHARTIS umožníme cestovním agenturám a kancelářím vybírat z pestřejší nabídky pojištění, která je plně integrovaná do Amadeus PNR, a zároveň dosáhnout vyšší výnos plynoucí z prodejů neleteckých produktů. Tuto novou službu budou moci využít jak cestovní konzultanti v terminálovém prostředí Amadeus Selling Platform tak i široká veřejnost na webových portálech cestovních kanceláří, které využívají on-line systém Amadeus Symphony nové generace.“

Jedinečností českého trhu jsou především limity pojistného plnění v případě pojištění léčebných výdajů v zahraničí a limit plnění v případě úrazu pojištěné osoby. Obecně v porovnání s vyspělejšími zeměmi jsme v České republice zvyklí v obou případech na nižší limity. V případě pojištění léčebných nákladů není rozdíl tak velký, ale hlavní rozdíl vidíme v případě limitů pro pojištění úrazu, kdy by se dalo říci, že my Češi si svých životů příliš neceníme.

V rezervačním systému Amadeus nabízíme komplexní cestovní pojištění se širokou škálou pojistného krytí a pojištění storna letenky nebo zkrácení cesty. Rezervaci je možné provést jak v terminálu, tak i přes on-line řešení Symphony. Spolu s asistenční službou, která je klientům k dispozici 24 hodin denně v českém jazyce, zaručujeme dostatečnou ochranu všem našim klientům na cestách.

Říkáte, že pojištění lze v rezervačním systému Amadeus sjednat rychle a snadno pomocí funkce AIP. Je systém také uživatelsky přehledný?

Určitě, sjednání pojištění je velice jednoduché, speciálně pokud se sjednává pomocí funkce AIP. Navíc nabízíme pravidelné školení uživatelů přímo v kanceláři a připravili jsme ve spolupráci s kolegy ze společnosti Amadeus jednoduchý manuál. Pro cestovní kancelář stačí jen podepsat smlouvu s námi jako s dodavatelem pojišťovacích služeb a po podpisu se automaticky otevře přístup k našim produktům přímo v rezervačním systému. Samozřejmě, že pro normálního smrtelníka je rezervační systém absolutně nepřehledný, ale školení pracovníci cestovních kanceláří si naše řešení pochvalují.

V systému Amadeus lze sjednat

  • komplexní cestovní pojištění včetně pojištění storna ve variantách Bronze, Silver a Gold
  • pojištění storna nebo zkrácení cesty

Co si od tohoto nového produktu slibujete?

Pro naši pojišťovnu se nejedná o nový produkt. Je to nový distribuční kanál, který nám umožňuje zasáhnout široké spektrum subjektů cestovního ruchu. Asi se shodneme na tom, že naše podnikání není založeno na charitě, tudíž je naším cílem zvýšit svůj podíl na trhu a poskytovat naše pojištění co největšímu počtu klientů.

Dále se chceme zaměřit na poskytování pojištění našim klientům i po skončení cesty. Nechceme klienta jednou pojistit a ztratit o něj zájem. Právě naopak, naší snahou bude převést vztah s klientem z krátkodobého cestovního pojištění do dlouhodobějšího vztahu a nabízet klientům po návratu z cest další produkty, které mohou podobně jako v případě cestovního pojištění pomoci řešit krizové situace nejen na cestách. Jako příklad můžeme uvést náš úspěšný produkt pojištění denních dávek v případě hospitalizace, který nabízíme prostřednictvím několika distribučních kanálů (portál www.1000denne.cz , pozn. red.).

Pojďme nyní k tomu, jaké obchodní podmínky nabízíte potenciálním partnerům. V tiskové zprávě stojí, že mohou počítat s minimálně 20% provizí…

V dnešní době, kdy klesají provize od leteckých společností a zvyšuje se konkurence v oblasti cestovního ruchu, hledají cestovní kanceláře další zdroje příjmů a současně se snaží nabízet klientovi co nejširší škálu služeb. Na základě našich dlouholetých zkušeností s prodejem pojištění korporátnímu segmentu klientů a distribucí cestovního pojištění prostřednictvím našich partnerů z řad finančních institucí, jsme vypracovali provizní systém, který je pro naše partnery atraktivní a motivační. Našim obchodním partnerům opravdu nabízíme provizi ve výši 20 % plus bonusy a incentivy dle prodejů. Tato nabídka vychází z naší skoro dvacetileté zkušenosti z českého pojistného trhu a prozatimní zájem ze strany cestovních kanceláří ukazuje, že naše strategie je správná. Raději než do drahé reklamní kampaně investujeme peníze do našich obchodních partnerů, kteří tak budou zainteresovaní na našich obchodních výsledcích.

Chystáte do budoucna další zajímavé produkty, kterými rozšíříte vaše portfolio?

Samozřejmě! Na lokálním trhu hodláme v co největší míře uplatnit zkušenosti našeho týmu z cestovního ruchu a s pojištěním osob. Mohu prozradit, že v blízké budoucnosti budeme společně s cestovním pojištěním nabízet i krátkodobé pojištění domácnosti, které bude sjednáváno pouze na dobu, kdy pojištěná osoba vycestuje na zahraniční cestu. Jinak samozřejmě platí, co jsem již uvedl ohledně budování dlouhodobého vztahu s našimi klienty.

Rizika spojená s cestováním stále rostou. Nynější situace v Egyptě se přímo nabízí (rozhovor vznikl v únoru, pozn. red.). Přizpůsobujete nějak vaši nabídku pojištění tomu, co se děje ve světě? Lze to vůbec?

Jsou události, na které je možné reagovat a klientům pomoci, ale na druhé straně jsou události, kde je pro pomoc velice málo prostoru. Osobně vyznávám názor, že cestovní pojištění je služba, kterou je možné v plné míře poskytovat jen za určitých podmínek. Naše asistenční služba může klienta v krizové situaci nasměrovat ke kvalitní lékařské péči pouze v té oblasti, kde je kvalitní lékařská péče dostupná. Například v oblastech válečných konfliktů sestává naše služba z toho, že zajistíme rychlý odvoz z oblasti. Ze zcela logických důvodů tam není možné poskytnout stejnou službu jako například na sjezdovce v Rakousku, kde můžeme klientovi v kritickém momentu nabídnout kompletní péči.

Když zmiňujete aktuální situaci v Egyptě, tak se přizpůsobování trhu smrskává na předhánění se, která pojišťovna bude hradit škody vzniklé v následku občanských nepokojů i přesto, že toto je základním bodem ve výlukách z pojistného krytí většiny pojišťoven na českém trhu. Naše obchodní strategie se tímto směrem ubírat nebude. Naším cílem je poskytovat našim klientům ty nejlepší služby.

Text: Vlasta Holéciová
Foto: archiv

CHARTIS EUROPE S.A.,
pobočka pro Českou republiku
V Celnici 1031/4, Praha 1, tel.: 844 000 002
e-mail: zakaznik@travelguard.com
www.travelguard.cz

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více