Vydavatelství C.O.T. media
uvádí seriál odborných
diskusních snídaní.
Tato pravidelná setkání přinášejí inspiraci i odpovědi na aktuální otázky cestovního ruchu. Na vaše dotazy odpovídají pečlivě volení odborníci z oboru i zástupci zodpovědných institucí.
Diskutovanému tématu se budeme v širších souvislostech věnovat v časopisu COT business.
Projekt připravujeme ve spolupráci se společností Prague Boats, všechny snídaně se uskuteční na velmi komfortních lodích z její flotily. Loď zůstává po celou dobu zakotvena.
COTakhle snídani na téma: Jak zastavit reklamační turistiku?
Termín: úterý 9. 12. 2014, čas konání: 9.00–11.00 hod.
Místo konání: loď Pražské paroplavební společnosti – jméno lodi a přístaviště budou upřesněny v pozvánce (loď neodplouvá)
Téma:Letošní rok byl prvním, kdy se zájezdy prodávaly podle nového občanského zákoníku. A již brzy se ukázalo, že odborníci měli pravdu, když varovali před možným zneužíváním ustanovení o náhradě újmy za narušení dovolené. Podle některých cestovních kanceláří se u nás rozvíjí dokonce „reklamační turistika“ – klienti odjíždějí na dovolenou odhodláni stěžovat si téměř na cokoli, jen aby získali zpět alespoň část prostředků investovaných do koupě zájezdu. Někteří jsou názoru, že příští rok bude ještě hůř. Je opravdu situaci tak špatná? Pokud ano, jak mohou cestovní kanceláře této praxi čelit? Pomůže spolupráce s advokáty nebo tzv. ITQ kodex? Nebo je třeba pod vlivem letošních zkušeností usilovat o novelizaci zákona?
Kdo bude na toto a související témata diskutovat?
K diskusi o možnostech řešení této problematiky zveme představitele cestovních kanceláří a jejich profesních svazů, právníky, zástupce pojišťoven, představitele Ministerstva pro místní rozvoj ČR a další odborníky.
Jak se snídaně zúčastnit
Pokud do poloviny listopadu neobdržíte pozvánku e-mailem a toto téma vás zajímá, napište si o ni na adresu: marta.zimmermannova@cot.cz.
S ohledem na omezenou kapacitu lodi je počet účastníků limitován.
Ubytování
COTakhle snídaně začínají v 9.00 hod. přesně. Mimopražským účastníkům zajistíme ubytování za dotovanou cenu. Bližší informace uvádíme v pozvánce.
Podzim je obdobím, kdy velká část cestovních kanceláří obnovuje své pojistky pro případ úpadku. Letos ovšem řada majitelů či manažerů těchto společností na nabídky pojistných ústavů teprve čeká. A s velkým napětím – nejenže meziročně dramaticky vzrostla...
Máloco se v posledních dvanácti měsících proměnilo tak jako cestovní ruch. Heslem dneška je on-line – do virtuálního prostředí se přesunula nejen naprostá většina rezervačních procesů či obchodních transakcí, ale také marketingové a komunikační aktivity. Svět neustále...
Ještě na konci léta to vypadalo, že se touto dobou budeme bavit o restartu cestovního ruchu v Česku, zvláště pak toho domácího. Vývoj posledních týdnů nasvědčuje tomu, že spíše než k restartu dochází nyní k boji o přežití. Z uplynulé letní...