Je čas ohlédnout se za uplynulými léty a zhodnotit cestu, která uběhla od roku 1993, kdy stát inicioval založení agentury, jejímž středobodem zájmu a posláním je podpora a rozvoj cestovního ruchu v České republice. V pátek 18. června 2010 uplyne šest tisíc dnů trvání České centrály cestovního ruchu – agentury CzechTourism, která se může odborné i laické veřejnosti pochlubit výsledky, jež na poli propagace cestovního ruchu za sedmnáct let vytvořila. A proč ne zrovna prostřednictvím festivalu pro širokou veřejnost a proč ne předáním zásadních cen pro nejzajímavější počiny v oblasti cestovního ruchu České republiky.
Slavnostní předávání cen… To letí!
Dne 18. června večer budou v hotelu Horal ve Špindlerově Mlýně předány Ceny za nejvýznamnější turistické počiny, projekty a osobnosti cestovního ruchu České republiky v letech 1993 – 2010. Oceněny budou například nejvyhledávanější turistické destinace ČR, nejekologičtější turistické regiony, nejzajímavější turistické atrakce, nejlepší webové portály v oblasti cestovního ruchu, nejunikátnější turistické stavby, nejvíce trendy místa, nejromantičtější a nejmagičtější místa, znovuzrozené objekty anebo znovuobjevené turistické destinace a nejoriginálnější turistické počiny.
Zvláštní cenu Grand Prix předá ministr pro místní rozvoj Ing. Rostislav Vondruška, který nad slavnostním předáváním cen a celým festivalem převzal záštitu. Večera se zúčastní řada osobností z oblasti kulturního, společenského a politického života.
Open air festival Česká republika – to letí!
Sobota 19. června bude zcela věnována veřejnosti. Open air festival Česká republika – to letí! napění kulminační vlnu stejnojmenné mediální kampaně CzechTourismu „… to letí!“. Kampaň bude velmi neotřelým způsobem působit na Čechy prostřednictvím rozhlasu, televize, informačních sdělení v tisku a také za pomoci outdoorové reklamy. Marketingovým sdělením kampaně bude upozornění na ideální trávení dovolené a prodloužených víkendů v České republice. Cílovou skupinou bude spektrum od mladých lidí přes rodiny s dětmi po kategorii starších párů, tzv. kategorii prázdných hnízd.
Festival proběhne v lyžařském areálu Svatý Petr ve Špindlerově Mlýně a agentura na místě představí široké veřejnosti národní marketingové nástroje a konkrétní aktivity CzechTourism sloužící k rozvoji domácího i příjezdového cestovního ruchu. Na třech pódiích se kromě hudebních a tanečních skupin, zpěváků a populárních osobností (Kryštof, Monkey Bussines, Top Crew Pentifull, Mekky Žbirka, Iveta Toušlová, Josef Maršál, Alena Zárybnická, Pavel Kudrna, Jaroslav Dušek) představí aktivity zaměřené na trávení volného času v přírodě (lezecké stěny, buggy, čtyřkolky, terénní koloběžky, zorbing, skákací boty a další). Na festivalu budou prezentovány národní produkty CzechTourism: Kudy z nudy v České republice, CzechSpecials aneb Ochutnejte Českou republiku (představení certifikovaných restaurací ČR) a projekt Zlaté české ručičky (návrat k tradičním českým řemeslům a projekt 14 klenotů uprostřed Evropy). Akci podpoří partneři agentury CzechTourism: Česká televize – Toulavá kamera, Český rozhlas – Výlety a společnost C.O.T media.
Pavel Klicpera
NEPŘEHLÉDNĚTE…
…a zúčastněte se ankety pro širokou odbornou veřejnost
Napište nám svůj tip na:
- Nejlepší turistický produkt v domácím cestovním ruchu
- Nejoriginálnější turistický počin v domácím cestovním ruchu
Výsledky ankety budou součástí hodnocení cen „To letí!“
Své tipy posílejte na mail: redakce@cot.cz , uveďte na sebe kontakt, abyste mohli být zařazeni do slosování a pozváni na slavnostní večer 18. června do Špindlerova Mlýna, kde budou ceny předány.