V roce 2018 si připomeneme sté výročí od založení samostatného Československa. CzechTourism se při té příležitosti zaměří především na témata spojená s obdobím tzv. první republiky (1918–1938), tedy s dvaceti lety mezi první a druhou světovou válkou.

„Vznik republiky, příběhy českých značek a průmyslu, životního stylu, architektury i designu bude CzechTourism komunikovat v rámci domácího cestovního ruchu i incomingu. Už nyní se mohou návštěvníci volnočasového portálu Kudy z nudy inspirovat akcemi, které se budou v rámci výročí roku 2018 konat ve všech regionech České republiky. Pořadatelé mohou své akce na tento portál, který má v hlavní turistické sezoně takřka dva miliony návštěvníků měsíčně, vkládat zcela zdarma,“ představuje marketingové téma nadcházejícího roku ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Pro domácí veletrhy cestovního ruchu připravila agentura speciální výstavu fotografií k stému výročí vzniku Československa, a to na téma českých značek, architektury, pražských pasáží a designu. CzechTourism na domácích veletrzích cestovního ruchu GO a Regiontour a Holiday World představí nové 3D spoty koncipované jako přelety nad památkami České republiky. Na veletrhu Holiday World navíc CzechTourism ve spolupráci se Škoda Auto poskytne návštěvníkům autentický zážitek ve virtuální realitě, která je přenese do centra Prahy 30. let, kde se budou moci projet historickým vozem Škoda. Pro podporu domácího cestovního ruchu jsou určeny i připravované či již realizované tiskoviny, např. nový bedekr Průvodce českým stoletím, který čtenáře provádí destinacemi cestovního ruchu spjatými s českou a slovenskou historií.

Jak se téma projeví v podpoře incomingu
Příběhy českých značek a průmyslu, stopy funkcionalismu, moderny i avantgardy i fenomén životního stylu první republiky budou tématem i pro zahraniční zastoupení agentury CzechTourism. Po stopách plzeňského, pražského i brněnského funkcionalismu se na počátku roku vydají španělští novináři, možnosti kulturního turismu spojeného s oslavami výročí budou v lednu představeny v USA. Fenomén „baťovství“ bude tématem jarního press tripu pro polské novináře, on-line kampaň k tématu je pro počátek roku připravena i v Rusku. Nabídka marketingových aktivit zahraničních zastoupení agentury CzechTourism, na kterých lze participovat, je k dohledání na www.czechtourism.cz.
|
Agentura zároveň i v nadcházejícím roce podpoří desítky eventů v regionech České republiky, které jsou s oslavami výročí spjaty. Téma česko-slovenské vzájemnosti bude i ústředním tématem 51. ročníku Mezinárodního festivalu filmů s tematikou cestování Tourfilm. Ten se uskuteční opět na počátku října.
Česká centrála cestovního ruchu je navíc pověřena i zajištěním marketingové podpory pro meziresortní spolupráci na těchto oslavách. „Naším úkolem je připravit jednotnou vizuální i obsahovou komunikaci všech subjektů zapojených do oslav. Zkušenosti máme již z obdobné kampaně, která byla agenturou realizována při 700. výročí narození Karla IV.,“ popisuje koordinačně-metodickou roli agentury CzechTourism její ředitelka Monika Palatková. CzechTourism pro oslavy letošního roku připravil jednotný kreativní koncept a logo. To je vyvedeno v původním českém autorském písmu Sklonar. Abeceda Sklonar použitá pro logo 100. výročí je dílem autorů současné generace české typografické školy – Martina Váchy a Marka Pistory. Samotné logo vytvořila společnost Marvil.
Agentura zajistí i přípravu audio- a videospotů, které budou ke zhlédnutí v televizi, rozhlase, na on-line kanálech a sociálních sítích. Stejně jako u tvorby klíčových vizuálů pro prezentaci v tisku využije agentura českých a slovenských osobností, jejichž profesní či životní příběh je svázán s Českou či Slovenskou republikou. „Poselství celého projektu jsme promítli do dvou slov – neměnil/a bych. Rádi bychom pocit národní hrdosti a sounáležitosti vzbudili právě pomocí osobností z oblasti kultury, sportu či vědy, jejichž profesní či osobní život je neodmyslitelně spjat s Českou či Slovenskou republikou,“ doplňuje Monika Palatková.
CzechTourism bude ústřední marketingové téma prezentovat i v rámci Českého domu na nadcházejících zimních olympijských hrách a také v rámci olympijských parků, které budou umístěny přímo v regionech České republiky, připravena bude i obsáhlá obrazová publikace.
CzechTourism připraví i webovou prezentaci oslav na adrese www.spolecnestoleti.cz, její česká mutace bude spuštěna v lednu 2018. Prezentovat se zde budou historické milníky České a Slovenské republiky i oficiální akce, které budou připraveny během roku 2018 ve všech regionech České republiky. Interaktivní obsah bude připraven nejen pro návštěvníky webových stránek, ale i pro uživatele bezplatné aplikace, která kromě kalendáře událostí nabídne i zajímavé interaktivní funkcionality.