
Otevřením nové kanceláře ve Frankfurtu nad Mohanem dokončuje CzechTourism organizační změny v prezentaci Česka na německém trhu, které začaly v lednu 2009. Po uzavření pobočky v Mnichově se nyní ústředí CzechTourism přesunulo z Berlína do Frankfurtu, kde po slavnostním otevření na největším veletrhu kongresové a incentivní turistiky IMEX začalo plně fungovat od 1. června 2009.
Slavnostní otevření nového hlavního zastoupení CzechTourism v Německu proběhlo v příjemné atmosféře v prostorách Messe Frankfurt za účasti více než 100 pozvaných z řad cestovních kanceláří, novinářů a VIP hostů. Partnerem otevření se stalo Moravian Convention Büro, které kromě skvělé cimbálové muziky Strážničan nabídlo i lahodná moravská vína. O pohoštění s výtečnými českými specialitami se postaral GastroLev. Mezi přítomnými nechyběli ani velvyslanec České republiky v Německu Rudolf Jindrák, vrchní ředitel odboru regionální politiky na Ministerstvu pro Místní rozvoj Jiří Vačkář a pověřený řízením agentury CzechTourism Pavel Kosař. Právě tyto osobnosti se ujaly krájení obřího dortu speciálně připraveného pro tuto událost a tímto aktem oficiálně otevřely nové zastoupení agentury CzechTourism.
Nová kancelář agentury CzechTourism se nachází přímo v samém srdci Frankfurtu nad Mohanem u prestižní nákupní třídy Zeil, kterou každodenně proudí tisíce lidí. Stěžejní náplní činnosti nového zastoupení ve Frankfurtu bude spolupráce s odbornou veřejností a realizace marketingových akcí v Německu. Koordinaci propagace bude mít na starosti Miroslav Rončák, dlouholetý šéf berlínské kanceláře. Ten v novém působišti plánuje aktivní spolupráci s touroperátory a novináři a seznámení západoněmecké klientely se všemi krásami regionů České republiky.
S otevřením nové kanceláře ve Frankfurtu nad Mohanem se mění i způsob propagace agentury CzechTourism v Německu. Ústředím se stává od června Frankfurt. „Frankfurt je centrem finančního světa, navíc díky třetímu největšímu evropskému letišti figuruje jako důležitý dopravní uzel. Své zastoupení tu má téměř 80 % národních centrál,“ vysvětluje důvody této změny Jana Berková, vedoucí týmu zahraničních zastoupení. „Nezanedbatelná je rovněž přítomnost velkých touroperátorů a médií,“ dodává Miroslav Rončák.
Kancelář v Berlíně na prestižním Checkpoint Charlie bude k dispozici individuálním návštěvníkům a má funkci informačního centra . „Z imageového hlediska má kancelář unikátní polohu a je klientům dobře známá. Je to pro Českou republiku vynikající reklama. Přestože Berlín roste jako politické centrum Evropy, ekonomický a finanční potenciál stále zůstává ve spolkových zemích na západě Německa. To byl také jeden z důvodů našeho přesunu do Frankfurtu,“ doplňuje důvody změny Miroslav Rončák
„Němci jsou v Evropě známí jako velmistři cestování a pro mnoho zemí včetně České republiky jsou nejvýznamnějším zdrojovým trhem. Vloni jich k nám přijelo 1,476 milionu, což je téměř čtvrtina všech zahraničních hostů. Pozici bezkonkurenční jedničky si v příjezdech udrželi i v prvním čtvrtletí roku 2009, ačkoli v souvislosti s celosvětovou recesí došlo k poklesu jejich příjezdů. Nové zahraniční zastoupení svou činnost sice začíná v nelehké době, ale i tady platí krédo agentury CzechTourism: lidé chtějí a budou cestovat, hodně ale záleží na tom, jak je oslovíme a zaujmeme. Jsme si jisti, že se to frankfurtské kanceláři bude dařit a nová marketingová strategie na německém trhu přinese své ovoce,“ uzavírá Jana Berková.
Text: Miroslav Rončák a Markéta Chaloupková, CzechTourism
Foto: Judith König
Kontakty na CzechTourism Frankfurt:
Tschechische Zentrale für Tourismus – CzechTourism
Grosse Friedberger Str. 6
60313 Frankfurt am Main
DEUTSCHLAND
Tel.: +49 69 219 985 87, fax: +49 69 219 985 88
E-mail: roncak@czechtourism.com
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články