Přehledné a jednoduché uspořádání, velkoformátové obrazy, atypické osvětlovací prostorové bannery, výrazné označení – to jsou hlavní atributy nové veletržní expozice České republiky, se kterou se návštěvníci budou moci seznámit na vybraných domácích i zahraničních veletrzích organizovaných agenturou CzechTourism v letech 2019–2022.

„Očekáváme, že rok 2018 bude opět rekordním, a to co se příjezdů zahraničních i domácích turistů týká. Za první tři čtvrtletí loňského roku se v České republice ubytovalo 8,1 milionu zahraničních turistů, což bylo o 4,7 procenta více než ve stejném období roku předchozího. Jedním z tradičních marketingových nástrojů, jak příjezdový turismus podpořit, jsou právě veletrhy. V roce 2018 se CzechTourism účastnil s oficiální expozicí 17 významných domácích i zahraničních veletrhů cestovního ruchu. Mezi největší zahraniční akce patří každoročně ITB Berlín, WTM Londýn nebo MITT Moskva. Věříme, že nové ztvárnění expozice přispěje k dalšímu zájmu zahraničních i domácích partnerů a turistů,“ říká Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj ČR.
„Nová veletržní expozice v sobě kombinuje prvky, které se velmi osvědčily v uplynulých letech – například velkoformátové obrazy či velkoplošnou led obrazovku – s řadou nových technologií a doprovodných programů. Zcela unikátní je výrazné označení v našich národních barvách, které jistě zajistí snadnou zapamatovatelnost a nezaměnitelnost expozice České republiky,“ přibližuje ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Kromě atraktivního designu pracuje expozice také s praktickou stránkou a nabízí vystavovatelům dostatečný komfort a prostor pro jejich prezentaci i obchodní jednání.

Prvními veletrhy, kde měli návštěvníci možnost vidět novou expozici, byly lednové Ferienmesse Wien, Vakantiebeurs Utrecht a brněnské GO a Regiontour. „Už zde jsme zaznamenali zvýšený zájem návštěvníků a velmi pozitivní ohlasy ze strany našich partnerů – vystavovatelů, kterým prostor v expozici poskytujeme,“ říká Andrea Jirglová, vedoucí oddělení marketingové komunikace CzechTourism.
V roce 2019 se agentura CzechTourism s oficiální expozicí zúčastní celkem 17 vybraných domácích i zahraničních veletrhů. Jejich seznam spolu s dalšími informacemi a přihláškami je k dispozici na stránkách www.czechtourism.cz. CzechTourism bude také zajišťovat účast na specializovaných kongresových veletrzích i dalších vybraných akcích realizovaných jednotlivými zahraničními zastoupeními. Těch se po celém světě aktuálně nachází 23. Díky nim agentura efektivně prezentuje a propaguje Českou republiku na daných trzích.
Expozici, kterou umělecky zpracoval MgA. Bronislav Stratil, má CzechTourism v pronájmu na 4 roky. Vizuálně nejsilnějším prvkem je krystalický baldachýn vytvořený z trojúhelníkových panelů ve tvaru vlajky České republiky. Hlavním komunikačním prostředkem expozice jsou velkoformátové podsvícené fotografie a obrazovky. Multimediální instalace využívají hojně technologii 3D a dotykových obrazovek.
Foto: -CzT-
Řekli o expozici
Expozice je velmi povedená. Světelný nápis Czech Republic Land of Stories v rámci okolních stánků rozhodně dominuje. Česká republika je tak nepřehlédnutelná ze všech stran!
David Karčmář, Moravian-Silesian Tourism
Nám se stánek moc líbí. Je prostorný, pohodlný a nový tvar pultu umožnuje lepší využití vnitřního prostoru. Nové monitory pulty zatraktivňují, lidé se více zastavují. Jsme nadšeni, že máme za sebou foto Zelené Hory, která je jedním z našich krajských highlightů.
Jana Caklová, Vysočina Tourism
Nová expozice je přívětivější k vystavovatelům a atraktivnější pro návštěvníky, jsme hodně spokojeni!
Zuzana Bedrnová, Česká Inspirace
Nová expozice je velmi atraktivní, snoubí v sobě kulturní dědictví s moderními technologiemi. Fotky jsou skvěle vybrané, oceňuji výběr neotřelých památek (např. Litomyšl). Návštěvníky musí zaujmout na první pohled.
Aleš Vančura, Aquapalace Praha
Velmi se nám líbí nová vizuální podoba stánku, baldachýn v podobě rozevláté vlajky, výrazné označení i výběr fotografií – to vše návštěvníky upoutá.
Lenka Lokvencová, Národní památkový ústav
Líbí se nám výrazný prvek v podobě krystalického baldachýnu, dobře viditelný již od vchodu, i praktické pultíky pro vystavovatele. Děkujeme!
Eva Richterová, Středočeská centrála cestovního ruchu
Expozice se nám velmi líbí, velkoformátová fotografie Pálavy je skvělá, jsme nadšeni!
Monika Hlávková, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava
Expozice v rámci veletrhu Ferienmesse Wien naprosto vynikala, moc se nám líbí!
Jaromír Polášek, Jihočeská centrála cestovního ruchu