CzechTourism představuje Čechy zahraničním novinářům

Agentura CzechTourism, stejně jako v minulých letech, i letos organizuje cesty pro zahraniční novináře. Jejich prostřednictvím prezentuje Českou republiku nejen jako destinaci s bohatou historií, kulturní tradicí a přírodními zajímavostmi, ale také jako lokalitu vhodnou k odpočinku a aktivní dovolené. CzechTourism každoročně připravuje několik tematických cest, které jsou zaměřeny na širokou škálu cílových trhů.

Na konci prázdnin uspořádal CzechTourism sportovní press trip pro novináře z Německa, Polska, Velké Británie a Nizozemska. Cílem motivační cesty bylo představit zástupcům zahraničních médií bohaté možnosti letních aktivit v destinaci Jižní Čechy. Čtyřdenní press trip začal výletem na ­segwayích v Praze. „Jízdu na tomto dvoukolovém vozítku jsme vybrali do programu záměrně. Ačkoli segway vzbuzuje kontroverzní názory, tak díky němu dokážete poznat akčně celou Prahu včetně méně známých míst takřka v rekordním čase. Někteří novináři byli zpočátku nedůvěřiví, v závěrečném hodnocení pak ‚segwayování‘ stavěli mezi top části programu,“ říká Martin Slavík z týmu press a fam agentury CzechTourism.

Poté press trip pokračoval v Hluboké nad Vltavou, kde si novináři mohli vyzkoušet služby tamějšího wellness centra. Další zastávkou byla návštěva vesnice Holašovice, která je pro svůj unikátní soubor budov ve stylu tzv. selského baroka uvedena na seznamu památek UNESCO. Druhá část programu pak prověřila fyzickou zdatnost přítomných novinářů. Účastníci press tripu nejprve absolvovali výstup na nejvyšší horu Blanenského lesa (Kleť), aby se vzápětí spustili dolů zcela netradičně – na koloběžkách. Připravený program pokračoval směrem na Lipno (Stezka v korunách stromů), připraveny byly i závody na dračích lodích či cyklovýlet kolem lipenské přehrady. „Těšila jsem se na Krumlov a byl krásný, ale euforii si odnáším z Lipenska, a to jsem při čtení programu byla k němu nedůvěřivá,“ prozradila se smíchem mladá novinářka Natalie Chalk z britského Daily Express.

V letošním roce již agentura CzechTourism zorganizovala tři podobné cesty určené vybraným zástupcům významných médií. Úspěšný byl mimo jiné květnový trip, který zavedl novináře z blízkých i vzdálených trhů do Plzně a severních Čech. Program návštěvníkům představil historii pivovarnictví v Čechách a seznámil je s českou gastronomií. Součástí výletu byla rovněž návštěva Českého pivního festivalu, na kterém měli novináři možnost ochutnat až 46 druhů piv české provenience.

V červenci byla realizována cesta s názvem „Česko na vlastní kůži“, která zavedla novináře převážně z Německa, Polska, Skandinávie a Beneluxu do národního parku České Švýcarsko a do Českého ráje. Tento region byl představen mimo jiné „seshora“, novináři měli možnost vyzkoušet si lezení po skalách.

Pro novináře převážně ze vzdálených trhů (Čína, Hongkong, Jižní Korea, Latinská Amerika a Rusko) byla určena motivační cesta, která jim nejprve představila naše hlavní město jako město s bohatou historií a kulturní tradicí, následně se seznámili s místy, která reprezentují českou renesanci. Motivaci pro doporučení k trávení dovolené získali novináři mimo jiné v Telči, Slavonicích, Jindřichově HradciČeském Krumlově, kde byl program zakončen koncertem Smetanovy symfonie Má vlast.

Do konce roku uspořádá agentura CzechTourism další tři cesty pro zahraniční novináře, tématy budou lázeňství, design a zimní radovánky v českých horách.

Plán motivačních cest pro zahraniční média na rok 2015 se v současné době připravuje a jako každoročně, i v příštím roce uvítá agentura Czech­Tou­rism spolupráci nejen organizací destinačního managementu, ale i provozovatelů ubytovacích a stravovacích zařízení v daných regionech.

Foto: -CzT-

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více