Čtvrtý ročník Fóra cestovního ruchu se bude v olomouckém hotelu Clarion konat ve dnech 30.–31. října. Jeho hlavním tématem bude digitální marketing, sérii přednášek připravili členové projektu marketéra Nicka Halla „Digital Tourism Think Tank“. Cílem konference je propojit přední experty na digitální marketing s představiteli cestovního ruchu v České republice a otevřít příležitost poslechnout si jejich zkušenosti.
Témata přednášek od Digital Tourism Think Tank
Let’s Get Digital – všechno co jste si přáli vědět o digitálním marketingu, ale báli jste se zeptat
Velcí hráči jako je TripAdvisor nebo Facebook, ale i méně známí inovátoři budou hovořit o tom, co subjekty v cestovním ruchu potřebují a co musejí brát v úvahu, aby si v klíčových oblastech (Social, Content, Mobile) udrželi konkurenceschopnost a dokázali vylepšit svou současnou nabídku.

Jak se mění digitální prostředí – inovace, trendy a výzvy
Nick Hall, ředitel společnosti Digital Tourism Think Tank, nám představí měnící se tvář digitálního prostředí. Inovace jsou jeho nedílnou částí, a proto s námi bude Nick sdílet novinky v oblasti cestovního ruchu a zároveň ukáže hlavní trendy a výzvy, na které by se měly destinace spolu s ostatními subjekty připravit. Rostoucí význam obsahu na sociálních sítích i mobilních zařízeních se stal jádrem silné digitální strategie.
Měnící se tvář sociálních médií a jejich místo v marketingovém mixu
Chad Shiver z TripAdvisoru bude mluvit o dopadu recenzí na zákazníky. Zástupce Facebooku s námi bude sdílet, jakým způsobem mohou destinace i komerční subjekty získat co nejvíce ze sociálních sítí a jaké novinky pro nás Facebook chystá na konci roku a v roce příštím. CzechTourism se spolu s předními českými podniky, jako je např. Hotel Fusion v Praze, podělí o vhled do své činnosti v oblasti sociálních médií.
Jak se mění obsah? Naučte se s ním pracovat…
Vyprávění příběhů se stalo symbolem pro mnoho destinací a znamenalo cestu kupředu. Vyprávět příběhy destinací spolu s prožitky a zkušenostmi, které s tím souvisejí, se stalo klíčovým sdělením na cestě získávání návštěvníků. Vůbec nejsilnějším nástrojem je způsob, jak cítí inspiraci samotní návštěvníci a zda jsou ochotni se zapojit a podělit o své zkušenosti. Uvidíme také případové studie a seznámíme se s prací blogerů v rámci České republiky a s tím, jak se jim daří s jejich obsahovou strategií v digitálním prostředí.
Měnící se tvář mobilních zařízení – využití v cestovním ruchu
Mobilní expert bude hovořit o klíčových trendech a výzvách, které by měly mít destinace i ostatní subjekty cestovního ruchu při svých aktivitách na vědomí. Mimo to uvidíme inspirativní případové studie zaměřené na mobilní telefony.
Odhalení big data
Tento blok je zaměřen na vysvětlení termínu big data a na jeho význam v cestovním ruchu. Jak mohou turistické destinace a komerční subjekty proniknout do velkých dat? Jak mohou být efektivnější v cílení na konkrétní demografické segmenty? Russel Young ze společnosti Sojern bude sdílet některé zajímavé statistiky demystifikující big data.
Benchmarking: osvědčené postupy a nejlepší příklady
Benchmarking je jednou z oblastí, kde má tým Digital Tourism Think Tank rozsáhlé zkušenosti. Ramona Wagner a její výzkumný tým se pravidelně věnuje nejnovějším osvědčeným postupům s cílem zjistit, jak se různým destinacím po celém světě daří prosazovat inovace v digitálním prostředí.
Diskuse velkých hráčů: Je metasearch příležitostí, nebo hrozbou pro cestovní ruch?
V posledních letech cestovní ruch zažívá vzestup tzv. metasearch engines neboli vyhledávačů hotelového ubytování, na nichž dochází k vzájemnému porovnání dostupných cen a volné kapacity z různých zdrojů. Během této diskuse budeme diskutovat s on-line lídry o tom, jaké zkušenosti mají se zaváděním metavyhledávání do svého obchodního modelu, a co se od nich mohou destinace a další subjekty naučit.
Ilustrace: Thinkstockphotos.com