Zástupci agentury CzechTourism se v Šanghaji a Kantonu zúčastnili veletrhu China International Import Expo, v jehož rámci proběhla strategická jednání s čínskými cestovními kancelářemi, státními i komerčními společnostmi. Zástupci agentury podepsali dvě zásadní memoranda o spolupráci v rámci propagace České republiky na čínském trhu.

Důležitým tématem je zavedení dalšího přímého leteckého spojení z oblasti delty Perlové řeky. „Setkali jsme se se zástupci letiště v Kantonu, které každoročně odbaví asi 65 milionů cestujících. To je srovnatelné s evropskými huby – třeba frankfurtským letištěm v Německu. Zároveň jsme jednali s managementem aerolinky China Southern. Přímá letecká spojení rozvíjíme v rámci platformy Touchpoint,“ popisuje část programu ředitelka CzechTourism Monika Palatková.
Během česko-čínského business fóra podepsali ředitelé zahraničních zastoupení agentury CzechTourism v Číně – Štěpán Pavlík a Lukáš Pokorný – memorandum o spolupráci se dvěma předními společnostmi zaměřenými na on-line služby v cestovním ruchu. Těmi jsou Shanghai Ctrip Commerce a Tongcheng International Travel Service. Cílem spolupráce je realizace rozsáhlých marketingových kampaní, návrh exkluzivních produktů a turistických tras i podpora regionů.
„CzechTourism přikládá čínskému trhu velký význam, což se projevuje i na počtu zahraničních zastoupení. Z našich 23 zahraničních zastoupení se čínským trhem zabývají hned tři kanceláře, jedna v Pekingu pro severní Čínu, v Šanghaji pro jižní Čínu a v Hongkongu pro území mimo tzv. Pevninskou Čínu a dále pro jihovýchodní Asii a Austrálii. Co se týče Pevninské Číny, nejdůležitějšími trhy jsou pro nás oblast Pekingu, Tchien-ťinu, provincie S’-čchuan; oblast Zlatého trojúhelníku kolem obchodního centra Číny Šanghaje, oblast Perlové řeky kolem města Kanton v blízkosti Hongkongu a provincie Fu-ťien,“ upřesnila Klára Vysloužilová, ředitelka zahraničních zastoupení agentury CzechTourism.
Graf – Vývoj příjezdů z Číny v letech 2012–2017

Zdroj: ČSÚ, zpracování COT media
V roce 2017 přijelo do České republiky téměř půl milionu čínských turistů, meziroční nárůst dosahuje 32 procent. „Pro nás je čínský trh skutečnou výzvou. Cestovní ruch je v Číně poměrně nově vzniklé a rychle se rozvíjející odvětví. Snažíme se naše aktivity rozvíjet tak, abychom na jedné straně podpořili kvantitativní nárůst klientů do České republiky, zároveň ale klademe velký důraz na kvalitu nabízených produktů,“ uvádí Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Agentura propaguje Českou republiku v zahraničí pod značkou Česko země příběhů – Czech Republic Land of Stories. „Naše práce se nevztahuje jen na památky a kulturní dědictví. V rámci marketingových kampaní a našich aktivit propagujeme také ikonické a tradiční výrobky. Cestovní ruch má tedy potenciál napomoci zvyšovat export českých výrobků do Číny, a proto jsme se jako agentura aktivně této příležitosti – účastnit se CIIE – chopili. V nadcházejících letech je zde v Číně naším cílem užší propojení se strategickými partnery a kromě rozvoje tradičních produktů kulturního či aktivního turismu také podpora sektoru MICE,“ vysvětluje Monika Palatková.
„Turismus a cestování obecně podporují výměnu zkušeností, rozvíjejí obchodní vztahy a vazby. Podpora podnikatelských aktivit českých subjektů na čínském trhu patří mezi naše priority, a proto vítáme kroky agentury CzechTourism vedoucí k nárůstu počtu příjezdů čínských turistů k nám,“ konstatuje Marta Nováková, ministryně Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
Foto: -CzT-