Korejský televizní seriál propaguje Karlovy Vary
Šestnáctidílný seriál s hvězdným obsazením natáčený loni v Karlových Varech pro hlavní korejskou televizi KBS si v červnu odbyl premiéru na televizních obrazovkách. Po Milencích v Praze z roku 2004 představuje projekt nazvaný anglicky You are Human, too? (Jsi také člověkem?) druhý veliký televizní projekt, který v hlavním vysílacím čase mimo jiné propaguje destinaci v České republice. Jeho natáčení do ČR přineslo zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Koreji.
Jedna z hvězd korejských seriálů Seo Kangjun se v seriálu objeví v roli humanoidního robota, jenž se ve futuristické Koreji zaplete do krvavé války mezi bohatými rodinami. Do Karlových Varů přijíždí v příběhu hledat svou ztracenou matku, která si ho vyrobila jako náhradu za ztraceného syna ležícího po úrazu v kómatu.
„Od dob Milenců v Praze se poetika korejské televize podstatně proměnila a dnešní trend velí natáčet srdceryvná dramata v žánru science fiction. Seriály mají ale stále velký vliv na současný destinační marketing i na zdejší cestovatelské preference. Navíc tato korejská seriálová móda vládne i v dalších asijských zemích, kde lze rovněž čekat uvedení tohoto projektu,“ vysvětluje Michal Procházka, ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Koreji.
Pro Českou republiku je výhodné, že se část děje odehrává například na Mlýnské kolonádě historického karlovarského centra, na rozhledně Diana, v lázeňském hotelu Imperial, ale i kolem hradu Loket. „You are Human, too?“ poběží nyní každé pondělí a úterý v hlavním vysílacím čase na KBS2, určeném pro nové televizní seriály. Očekává se vysoká sledovanost a seriál se dočká několika repríz.
Televize KBS současně natočila pořad Making of in the Czech Republic, kde si hlavní herecký představitel seriálu např. pochvaluje, že v Česku strávil celkem 10 dnů, během nichž se učil mluvit česky, relaxoval v karlovarském lázeňském údolí a poznal velmi přátelské lidi. Po jeho boku propaguje naši zemi v roli hrdinovy matky i bývalá miss Korea Kim Sungryeong, těšící se mezi diváky rovněž veliké oblibě.
Projekt kromě agentury CzechTourism podpořily také Filmová kancelář Karlovarského kraje a hotel Imperial, ve kterém byl stočlenný štáb i ubytován. Nemalou roli pro získání natáčení hrály rovněž zajímavé exteriéry a atmosféra lázeňského města. „Je to příklad situace, kdy lze i s relativně omezeným rozpočtem dosáhnout v synergii s dalšími partnery celkem zajímavého mediálního výsledku a v důsledku očekávat nárůst korejských turistů se zájmem o Karlovy Vary. Některé cestovní kanceláře už plánují v předstihu nové itineráře,“ uzavírá Procházka.
Televizní pořad „Turismus s Viktorií Garmashovovou“ se vydal po stopách umění českých sklářů
Potenciálu regionální diverzifikace turistů pomocí filmového turismu využívají ve svých marketingových nástrojích i ostatní zahraniční zastoupení agentury CzechTourism. Propagace destinace ve filmu či oblíbeném seriálu a televizním pořadu se ukazuje jako jedna z nejvýhodnějších v poměru cena/výkon.

Například televizní štáb populárního cestovatelského pořadu ruské Regionální televize Samara zavítal nedávno do Libereckého, Ústeckého a Karlovarského kraje, aby divákům přiblížil příběh českého skla. Filmaři po dobu jednoho týdne natáčeli na území severních Čech reportáže do pořadu „Turismus s Viktorií Garmashovovou“ věnované umění českých sklářů a kráse naší bižuterie. Minisérie osmi reportáží pro pořad, který se vysílá každou neděli a má sledovanost téměř 3,5 milionu diváků, rovněž seznamuje s turistickým potenciálem příslušných regionů.
„Cílem mého pořadu je přinášet divákovi tipy na zajímavé a dosud neobjevené lokality v jinak turisticky populárních destinacích,“ říká režisérka a vedoucí pořadu Viktoria Garmashovová a dodává: „S agenturou CzechTourism spolupracujeme pravidelně a nabídce na letošní natáčení jsem, jako žena, díky tomuto poutavému tématu nemohla odolat. V reportážích se zaměřujeme nejen na příběhy na ruském trhu známých značek, jako jsou Moser, Preciosa nebo Thun, ale snažíme se přiblížit i zručnost výrobců bižuterie a drobných sklářských výtvarníků, které jsme na svých cestách po regionu severních Čech objevili. Pro našeho diváka je to velice přitažlivé téma, které v sobě spojuje jak část poznávací, která seznamuje diváky s dosud na ruském trhu neobjevenými regiony a městy jako Liberec, Jablonec nad Nisou, Teplice, národní park Českosaské Švýcarsko, tak i připomenutí kouzelných měst lázeňského trojúhelníku.“
Foto: -CzT-