Destinační management a marketing v regionu Slovácko

Pod tímto názvem se 9.-10. října 2002 konala odborná konference, na které byla poprvé představena Strategie rozvoje šetrného cestovního ruchu regionu Slovácko. Konference, kterou pořádal Region Slovácko, nebyla jen o strategii, ale – jak z názvu vyplývá – i o marketingu regionu. Byl představen nový katalog regionu, suvenýry, cyklotrasy mikroregionu Buchlov, produkt regionu Slovácko na rok 2003, Moravské vinařské stezky a další témata.

Strategie rozvoje šetrného cestovního ruchu
regionu Slovácko

V prostorách Městského informačního centra v Uherském Hradišti byla dne 19. října 2000 slavnostně zahájena příprava projektu strategie. Zadavatelem byla obec Velehrad ve spolupráci s Regionem Slovácko. Za hlavního řešitele projektu byla na základě veřejné obchodní soutěže vybrána Agentura pro rozvoj cestovního ruchu ARC Mikulov.

Strategie je základním rozvojovým dokumentem pro realizaci konkrétních projektů a marketingových opatření v celém regionu Slovácko, který je definován jako přirozený turistický region zahrnující celé území okresů Uherské Hradiště a Hodonín, jižní část okresu Zlín a část území okresu Břeclav.

Zpracování strategie bylo pro Region Slovácko prostředkem pro další práci. Sdružení chce jít
novou cestou a pokusit se z klasické a mnohdy „teoretické“ Strategie „dostat“, co nejvíce praktických výstupů, což vlastně znamená maximalizovat její „užitnou hodnotu“. Hlavním úkolem bylo připravit praktický materiál s mnoha konkrétními opatřeními a co nejvíce navržených projektů realizovat, případně zahájit již v době zpracování Strategie.

Jedním z hlavních cílů bylo nejen navrhnout organizaci cestovního ruchu a funkčnost destinačního managementu, ale také tento destinační management v rámci Strategie „zprovoznit“ – což se postupně také daří. Je to možné jen díky velkému nadšení lidí z celého regionu, díky „pochopení“ členů sdružení Region Slovácko, kteří se nebáli jít „novou cestou“ realizace jinak „klasické“ regionální Strategie.

Ing. Ladislav Šupka, starosta města Uherské Hradiště

Květoslav Tichavský, předseda správní rady sdružení Region Slovácko

Mgr. Radek Galousek,
ředitel ARC Mikulov


Mgr. Zuzana Vojtová,
Jihomoravský kraj

Libor Lukáš, statutární zástupce hejtmana Zlínského kraje 

Ing. Petr Kratochvíl, vedoucí odboru regionalistiky ČCCR

Projekty

Zpracování projektů a jejich průběžná realizace jsou nejvýznamnějším výstupem pro práci destinačního managementu Regionu Slovácko.

V rámci strategie rozvoje regionu Slovácko bylo vytvořeno více jak 30 komplexních projektů a 180 anotací projektů.

Garanci nad řešením většiny projektů bude mít Region Slovácko. Praktickou realizaci by pak měl zajišťovat sám destinační management s destinační agenturou Avedon. Nositeli mnoha projektů budou samozřejmě i jednotlivé podnikatelské subjekty, členové sdružení Region Slovácko, obce a další organizace a instituce.

Mgr. Jitka Chromá, ředitelka Avedon, destinační agentura regionu Slovácko

Nové logo a grafický manuál regionu Slovácko

Nové logo bylo poprvé oficiálně představeno zástupcům médií na tiskové konferenci regionu Slovácko v rámci veletrhu Regiontour 2002 v Brně, kde bylo použito jako spojující grafický prvek společné expozice regionu Slovácko. (Podrobnosti o logotypu naleznete v COT Business, leden 2002, str. 76.)

Na nové logo následně navázala práce na vytvoření rozsáhlého grafického manuálu. V rámci tiskovin bylo nové logo poprvé použito v reprezentativním Průvodci regionem Slovácko, který byl vydán v polovině roku 2002.

Katalog investičních možností, projekt „reality“

Hlavním cílem projektu je zvýšení investic a využití volných ploch a objektů v obcích prostřednictvím vybudování dynamického „Katalogu investičních možností“. Vybudování katalogu spočívá v permanentním vyhledávání vhodných investorů pro nabízené objekty. Základním prostředkem je databáze volných ploch a objektů vytvořená z nabídek obcí, institucí, firem a dalších organizací v regionu Slovácko. Značnou výhodou celého systému je možnost využívání již existujících struktur a technického zázemí regionu Slovácko.

Slovácký rok – hlavní produkt regionu Slovácko na rok 2003

Region Slovácko plánuje pro každý rok několik nosných témat, která budou s dostatečným časovým předstihem dohodnuta, a bude tedy prostor pro kvalitní přípravu jejich propagace. Tyto vybrané produkty budou maximální měrou koordinovány v rámci celého regionu JM a také v rámci produktů celé ČR. Destinačním managementem RS bylo rozhodnuto, že hlavními produkty pro r. 2003 bude „Aktivní dovolená“ a dále produkt s názvem „SLOVÁCKÝ ROK“.

Nabídka regionu pro r. 2003 bude zaměřena na tradiční atraktivity, kterými jsou vinařství, folklorní kalendář, lidová výroba – tedy tradiční hospodářský rok, který je svým způsobem stále živý. Ve vazbě na region můžeme tento cyklus nazvat „Slovácký rok“. A to je současně název nejstarší národopisné slavnosti v českých zemích s tradicí od r. 1921, která se koná jednou za čtyři roky v jednom z přirozených center regionu, v královském městě Kyjov. Region využije této slavnosti (konané v 2. polovině srpna 2003) jako cíle, k němuž se budou ubírat veškeré aktivity v průběhu celého roku. Slovácký rok bude společným motivem všech aktivních nabídek a bude prezentován různými formami doma i v zahraničí.

Závěrem

Hlavním úkolem, který by se měl začít řešit, je prodloužení doby pobytu turistů na více než jeden den. Je to velký úkol pro destinační management, aby vytvořil programy, které budou nabízet jak cestovní kanceláře, tak samotná informační centra v regionu. Zatím do regionu jezdí prostřednictvím CK jen 2 % turistů, proto se do budoucna musí region více zaměřit na spolupráci s incomingovými CK.

Zpracovala M. Koksová
www.avedon.cz,www.slovacko.cz

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více