Díky hlavnímu městu kultury výrazně rostě návštěvnost Plzně

Výrazný nárůst návštěvnosti zaznamenává letos v souvislosti s titulem Evropské hlavní město kultury (EHMK) Plzeň. Ještě před začátkem hlavní letní sezony hlásí turistické cíle i hotely růst zájmu turistů o desítky procent, městské informační centrum na jaře uspořádalo pětkrát více organizovaných prohlídek než loni, řekl primátorův náměstek pro kulturu a cestovní ruch Martin Baxa.

 Plzeň láká zahraniční turisty, nejvíce Němce a Rakušany Dosavadní zájem turistů předčil podle něj očekávání vedení města i organizačního týmu projektu EHMK, další růst návštěvnosti se očekává přes léto, kdy program nabídne další atraktivní akce. Největší zájem o město mají turisté z Německa či Rakouska.

Plzeň zatím nemá k dispozici informace ze statistického úřadu o počtu ubytování v prvním čtvrtletí letošního roku. Už vloni se ale počet návštěvníků Plzně meziročně zvýšil o deset procent a počet přenocování o 17 procent, letos se očekává v přenocování nárůst oproti běžným rokům minimálně o pětinu. Podle Baxy má navíc město signály například od německých cestovních kanceláří, že zájem o turistické návštěvy neopadne s koncem roku kultury, ale bude pokračovat.

„Troufám si odhadnout, že Plzeň aspiruje na jedno z nejúspěšnějších měst v historii projektu Evropských hlavních měst kultury, co se týče nárůstu turismu,“ uvedl ředitel společnosti Plzeň 2015 Jiří Suchánek. Německé cestovní kanceláře například v létě přivezou stovky klientů na festival 9 týdnů baroka.

Podle ředitelky městské organizace Plzeň – Turismus Zuzany Koubíkové se návštěvnost informačního centra letos zvýšila zhruba čtyřnásobně v porovnání s předchozím rokem. „Co se týče poptávky po komentovaných prohlídkách centra města, které prostřednictvím infocentra nabízíme, ten nárůst je zhruba pětisetprocentní,“ řekla Zuzana Koubíková. Loni od dubna do června zorganizovalo infocentrum kolem 80 prohlídek s průvodci, letos jich za stejnou dobu bylo 430. Infocentrum posiluje kapacity a stále hledá průvodce, zejména německy mluvící.

Množství prohlídek musel kvůli rostoucímu zájmu turistů zvýšit také Plzeňský Prazdroj. V prvních měsících roku měl pivovar i díky akcím souvisejícím s projektem EHMK až dvojnásobně vyšší návštěvnost areálu. Výrazně roste také zájem přímo o návštěvnické trasy v pivovaru. Například za květen se počet lidí na návštěvnických trasách zvýšil meziročně o 50 procent. Kromě návštěvnických tras v pivovaru Pilsner Urquell a Gambrinus pivovar provozuje Pivovarské muzeum a historické podzemí v centru města.

Navíc se na nádvoří pivovaru konají nepravidelné prázdninové koncerty, letos přibude také letní kino, uskuteční se několik farmářských trhů a dalších akcí. Sezonu v říjnu symbolicky uzavře Pilsner Fest. Přibližně polovinu z celkové návštěvnosti tvoří Češi, tradičně nejsilnější zahraniční skupinou zůstávají Němci, jejichž počty letos narůstají. „Znatelné poklesy tradičně silně zastoupené části návštěvníků z Ruska nahrazují hosté z nově nastupujících trhů, jakými jsou například Jižní Korea, Indie, Izrael či Jižní Amerika. Velmi silně zastoupeni jsou turisté z Číny a Tchaj-wanu,“ uvedl Tomáš Raboch z pivovaru.

Foto: CzechTourism

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více