Společné aktivity národních turistických centrál zemí Visegrádské čtyřky (V4) probíhaly od 1. července za předsednictví Polska, které navázalo na roční předsednictví České republiky. Propagace visegrádských zemí byla realizována jak na tradičních zdrojových trzích v USA, Rusku, Japonsku, Indii nebo Číně, tak v nových zdrojových teritoriích s dobrým příjezdovým potenciálem – v jihovýchodní Asii, Latinské Americe, Jižní Koreji a regionu zemí SNS.
V celkovém součtu zrealizovaly visegrádské země v roce 2016 kromě celoroční on-line propagace i šest roadshow, čtyři studijní cesty pro touroperátory a cestovní kanceláře, dvě destinační prezentace a mobilní aplikaci Pocket guide spustily nově v ruské jazykové verzi.
Snímek z destinační prezentace a B2B workshopu v Bangkoku
|
Agentura CzechTourism zaměřila své aktivity opět na region jihovýchodní Asie. Realizací série destinačních prezentací a B2B workshopů na Filipínách, v Singapuru, Malajsii a Thajsku navázala na velmi úspěšný formát roadshow z roku 2015. Akce, do jejíž organizace se významně zapojila velvyslanectví ČR ve všech teritoriích, a které se zúčastnilo 11 evropských společností, oslovila téměř 300 nákupčích ze segmentů leisure i MICE.
„Nový formát studijních cest představila zahraniční zastoupení CzechTourism Hongkong, Jižní Korea a Mexiko, která v rámci programu zorganizovala v České republice B2B workshopy, kterých se zúčastnili podnikatelé ze všech visegrádských zemí. Individuální jednání byla zaměřena nejen na představení služeb asijským partnerům, ale také na rozvoj společných produktů středoevropských podnikatelů,“ komentuje ředitelka odboru zahraničních zastoupení CzechTourism Klára Vysloužilová.
Studijní cesta deseti korejských touroperátorů byla propojena s výročním workshopem agentury CzechTourism „Czech Republic Travel Trade Day“, který se v loňském roce konal na Moravě. Přispěla tak k rozvoji produktu „Morava“, který intenzivně propaguje korejská pobočka CzechTourism i zastoupení v Latinské Americe. To ve spolupráci s Brnem, Olomoucí a turistickými centrálami jižní a střední Moravy představilo region nákupčím z Mexika, Brazílie, Kolumbie, Peru, Chile a Argentiny.
Kromě série aktivit v Ruské federaci se středoevropské země představili také v Ázerbájdžánu a Bělorusku. Pod novým destinačním logem „Discover Central Europe“ se pro touroperátory ze zemí Blízkého východu v roce 2016 poprvé uskutečnila studijní cesta po visegrádském regionu.
Úspěšný koncept visegrádské spolupráce založené na atraktivní turistické nabídce a kvalitní infrastruktuře v unikátním kulturně a historicky propojeném regionu potvrzuje také zvyšující se objem prostředků získaných na realizaci propagačních aktivit v partnerské spolupráci s komerčními subjekty – v roce 2016 šlo o více než 50 000 eur v rámci přímých finančních či barterových plnění. V celkovém součtu investovaly středoevropské státy na společnou kampaň v roce 2016 více než 220 000 eur.
Text a foto: -CzT-
Profil členských států spolu s přehledem aktivit projektu V4 a příjezdových statistik z cílových trhů poskytuje brožura „Discover Central Europe Facts & Figures“, kterou v prosinci 2016 vydala agentura CzechTourism. Brožura je ke stažení prostřednictvím QR kódu nebo na následujícím odkazu: https://goo.gl/02ZBTn
Ukázka z brožury Discover Central Europe Facts & Figures
|
|