Marketing

Jak efektivně prodávat pobyty pro rodiny s dětmi

Dva dospělí, jedno dítě do 3 let. Dva dospělí a 2 děti, jedno 3 roky a druhé 8 let. Jeden dospělý a jedno dítě do 5 let. Jeden dospělý a dvě starší děti, jedno na pevné posteli a jedno na...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Typy věrnostních programů a jejich příklady

V předcházejícím vydání jsem nastínil základní obrysy hotelových věrnostních programů, a proto bych se dále zaměřil na jejich specifika a příklady implementace nejen ze sektoru hospitality.

Číst více

Karty se rozdávají v krizi (II.) aneb Zalehněte na matrace a spočítejte si svoji marži

Důležitou, avšak často přehlíženou oblastí revenue managementu je důkladná kontrola všech nákladů spojených s příjmy. Některá ubytovací zařízení mají vyšší fixní náklady, protože mají restaurace, konferenční místnosti, wellness a spa. Jiná si vystačí jen se snídaňovou restaurací....

Číst více

Věrnostní program a jeho cena

Asi nelze nesouhlasit s tezí, že se věrnost zákazníků vyplácí. Získat nového zákazníka může stát 5 až 25krát více než udržet stávajícího. Vedle zohlednění ceny akvizice zákazníků je třeba též zvážit ziskovost každého zákazníka za delší...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Karty se rozdávají v krizi aneb jak přežít (nejen) koronavirus

Koronavirus hýbe světem, a to doslova. Není snad oblast, které by se tento zákeřně a rychle se rozšiřující virus nedotkl, hotely samozřejmě nevyjímaje. Pohyb turistů po světě je utlumen, zkrátka zavládlo ticho. Ticho ale poněkud povědomé, taková...

Číst více

Jak marketingově zvládnout recesi

Nebudu pravděpodobně daleko od pravdy, když rok 2020 přiřadím k těm, na které bychom chtěli raději zapomenout či je rovnou přeskočit a situaci panující na trhu poslední dva měsíce mít zdárně za sebou. Bylo by skvělé mít...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Znáte vaše čichové logo?

To, jak voní váš hotel, je stejně důležité, jak vypadá. Čich je druhým nejvýznamnějším způsobem smyslového vnímání a už ve středověku dokázali vizionářští obchodníci využít tohoto potenciálu lépe, než to kupříkladu děláme teď. Středověký obchodník při...

Číst více

Pinterest: Proč s ním pracovat?

Využívají ho pro hledání inspirace pro nákupy, DIY projekty a cestování. Má smysl vzít ho jako parťáka do marketingové komunikace hotelu nebo cestovní kanceláře?

Číst více

Jak snížit počet rušených rezervací aneb proč nemáme rádi slovo „cancel“

Cancellation policy, neboli možnost zrušit pobyt v hotelu ještě před příjezdem, je ošemetná věc. Hostům dává volnost v rozhodování a umožňuje jim za poplatek, nebo rovnou zdarma, zrušit již jednou rezervovaný pobyt. Hotelům to samozřejmě přidělává starosti a znemožňuje...

Číst více

Hurá, máme další rezervaci… a tím naše komunikace teprve začíná

Co pro vás znamená slovo „úspěch“? Je to dokončená rezervace, vracející se host, nebo zvyšující se tržby? Víte, že pečlivou komunikací s hostem ještě před jeho příjezdem můžete vystavět oboustrannou důvěru, která vás dovede k mnohem vyšším...

Číst více