Francie se v loňské sezoně opět stala hlavní světovou lyžařskou destinací

Francie se podle Domaines skiables de France (DSF), subjektu sdružujícího 238 subjektů působících lyžařských střediscích ve Francii, opět stala hlavní světovou lyžařskou destinací. I přes mírný pokles návštěvnosti předstihla další lyžařskou velmoc – Spojené státy americké.

 Francie v loňské sezoně vede žebříček návštěvnosti lyžařských středisek Sjezdovky v lyžařských střediscích ve Francii zaznamenaly v loňské sezoně 2014/2015 celkem 53,9 milionu lyžařských dní, což je o 2,7 % méně než předchozí zimu. I přes mírný pokles se Francie dostala v žebříčku před Spojené státy americké, které byly zasaženy poklesem v návštěvnosti ještě výraznější (-5,2 %) a vykázaly 53,6 milionu lyžařských dní za předchozí zimu. Americká střediska trpěla historickým nedostatkem sněhu na západě země a tak špatnou návštěvnost nezaznamenala od 70. let minulého století. Na třetím místě se umístilo Rakousko s 51,8 miliony lyžařských dní (+2%). Od konce 70. let, kdy se začaly statistiky sledovat, se Francie dostala do čela žebříčku nejvyhledávanějších lyžařských destinací po čtvrté, po zimních sezonách 2008/2009, 2011/2012 a 2012/2013. Jinak to byly vždy USA, které se držely na první pozici.

Příjmy francouzských lyžařských středisek byly stabilní a díky nárůstu cen skipasů asi o 2% vykázaly hodnotu 1,3 miliardy EUR.

Severní Alpy soustřeďující asi 70% aktivity v zemi, hlásí pokles o 4% v Savojsku a Horním Savojsku a o 1 % v Isère a Drôme. Nicméně návštěvnost se držela v podobných hodnotách (-1 %) jako návštěvnost za předchozí čtyři zimní sezony, a to i přes pozdní sněhovou nadílku, potíže s dopravou o sobotách, kdy se střídají turnusy, a i přes záplavové deště, které na začátku května konec sezony narušily. Naopak Jižní Alpy byly poklesem zasaženy nejvíc, o 8% za rok a o 11 % v průměru za čtyři poslední zimy. Návštěvnost však byla vyšší ve Vogézách o 38 % a vrátila se na stejné hodnoty jako před katastrofální zimou 2013/2014. V Pyrenejích zůstala návštěvnost stabilní, přestože některá střediska musela být několik dní zavřená vzhledem k riziku lavin. Střediskům ve Francouzském Středohoří návštěvnost poklesla o 5 % a v oblasti Jura naopak stoupla o 11 % oproti předchozímu roku.

Co do velikosti, vedou zejména menší střediska a hlásí nárůst o 2 %, zatímco velká lyžařská střediska zaznamenala pokles o 5 % a největší areály o 2 %.

Francouzská lyžařská střediska dosáhla absolutního rekordu v návštěvnosti (58,9 milionu lyžařských dnů) během sezony 2008/2009, což bylo o 8,5 % více než v současnosti. Ve Spojených státech byl rekord v návštěvnosti dosažen v sezóně 2010/2011 počtem 60,5 milionu lyžařských dnů, což bylo o 11,5 % více než minulou zimu.

Foto: Atout France

 

Nejnovější články z rubriky Destinace

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Ras Al Khaimah – emirát na špici

Ras Al Khaimah doslova znamená špička stanu. Tento emirát skutečně na mapě tvoří severní špičku Spojených arabských emirátů, s nimiž sousedí se všemi vyjma Abu Dhábí. Místo na špici má ovšem i z hlediska udržitelnosti a zážitků.

Číst více