Generace Y v hlavní roli

Je jim 34 let, mají za sebou vysokoškolské studium a úspěšnou profesní kariéru. Dnes dostali šanci být ještě výš. Jejich předchůdci usoudili, že nastal čas výměny generací. Nastoupila tedy generace Y. A o kom je řeč? O novém generálním řediteli společnosti Imperial Karlovy Vary Alexandru Rebjonkovi ml. a Petru Milském, Sales & Marketing řediteli stejné společnosti. Společnosti, která v loňském roce generovala zisk necelých 70 milionů korun a ročně pomůže k lepšímu zdraví 17 tisícům lidí.

Ony „odstupující“ pány není třeba dlouze představovat, jde o dosavadního generálního ředitele Jiřího Milského a Alexandra Rebjonka, Sales & Marketing ředitele. Ti se po čtrnácti letech vedení společnosti rozhodli, že otěže předají mladším. Společnost Imperial Karlovy Vary ovšem neopouští, i nadále zůstávají jedněmi z jejich vlastníků a novému vedení budou nápomocni coby konzultanti. Nutno podotknout, že tato „výměna stráží“ se udála v době, kdy Imperial Karlovy Vary sklízí jeden úspěch za druhým. Společnost je se zhruba 5% podílem jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém lázeňském trhu. V říjnu získala pro svou vlajkovou loď, Hotel Imperial, ocenění Nejlepší lázeňský hotel v ČR. Tržby se mezi roky 2006 a 2007 zvýšily o 8 % na 484 milionů korun a hrubý zisk byl v roce 2007 69,4 milionu. Do modernizace Hotelu Imperial a Spa Resortu Sanssouci společnost investovala již přes 600 milionů korun. O tom, že se ona „investiční renesance“ vyplatila, svědčí stále rostoucí zájem ze strany hostů, jen vloni jich do „císařských“ zařízení zavítalo 17 tisíc.

Tady se rodí nápady, sídlo generálního ředitelství společnosti Imperial Karlovy Vary

Úspěchy se dostavují i na poli designu. Lázeňský pohárek Kala, který společnost vloni představila, znamenal průlom do podoby i užitné hodnoty tohoto lázeňského symbolu. Do svých sbírek ho zařadilo Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Karlovarské krajské muzeum a zcela aktuálně o něj projevilo zájem Museum of Arts and Design v New Yorku. V současné době pohárek Kala reprezentuje Českou republiku na mezinárodním bienále DesignMatch 2008. V nedávné době se společnost pustila do nového projektu Imperial Design Symposium 08 pod záštitou dnes již bývalého hejtmana Karlovarského kraje Josefa Pavla a spolu s deseti předními českými designéry dala vzniknout kolekci návrhů, které přinášejí novou estetiku do českého lázeňství. Zajímavou podobu tak získaly předměty, které lázeňští hosté denně užívají.

Z předchozích řádků je nadmíru patrné, že strategie společnosti se ubírá správným směrem. Imperial Karlovy Vary ve svém nedávném prohlášení deklaruje, že se nehodlá přizpůsobovat současné módě krátkodobých wellness pobytů. Naopak, jejím cílem je posilování tradice českého léčebného lázeňství. Nový generální ředitel Alexandr Rebjonok ml. to potvrdil na svém nedávném prvním setkání s novináři: „Trendy pečlivě sledujeme, na některé ve své strategii reagujeme, jiné naopak záměrně ponecháváme stranou. Soustřeďujeme se především na rozvoj moderního léčebného lázeňství, které pomáhá při vážných potížích a zároveň zlepšuje celkovou kondici a duševní rovnováhu. To znamená na nabídku delších pobytů s komplexní péčí.“ Imperial Karlovy Vary v maximální míře využívá karlovarských přírodních léčivých zdrojů. V průměru spotřebuje 11 500 litrů termominerální vody denně, což je přes 25 % celkové denní spotřeby v Karlových Varech.

Praktický termo obal
na lázeňský pohárek Kala je součástí
Design Symposia 08

Trochu jiné trepky. Jedno z děl ImperialDesign Symposia 08

To, že zájem o lázeňskou péči v posledních letech roste, pociťuje většina lázeňských zařízení. Nemalou měrou se zvyšuje procento tuzemských samopláteckých klientů, lidí, kteří jsou ochotni investovat do svého zdraví a lázeňství vnímají jako prevenci stáří a chorob, které s ním jsou spojeny. Tito klienti preferují spíše kratší pobyty, a jak prohlásil Alexandr Rebjonok, i na ně se hodlá Imperial do budoucna víc zaměřit. A co je kromě toho pro nového generálního ředitele v jeho funkci stěžejním tématem? „Imperial Karlovy Vary jsem převzal ve vynikající kondici s kvalitním a velmi dobře prodejným produktem, proto se soustředím především na další zvyšování kvality a na efektivní využívání zdrojů. V současné době nevidím zásadní prostor pro dramatický nárůst výnosové stránky našeho podnikání, a proto nezbývá než se intenzivněji než dříve zabývat stránkou nákladovou. K tomu mi dopomáhá jak má odbornost systémového analytika a informačního manažera, tak i celý můj tým kvalitních spolupracovníků.“ Snažením Alexandra Rebjonka ml. jsou vedle profitabilního a stále kvalitnějšího fungování i méně „prozaické“ cíle. Sám dodává: „Velký význam má pro mě také osobní rovina, při vedení takhle velké společnosti je stěžejní důvěra, kterou ve mne vkládají jak vlastníci, tak i moji podřízení. Snažím se je nezklamat, k čemuž stačí kromě odborných znalostí vlastně jediná, velice prostá věc. Chci se chovat fér, obyčejně lidsky přímě a otevřeně. To mi pomáhá každé ráno při pohledu do zrcadla a každý večer při pohledu do očí mé rodiny.“

Jak vyplynulo z předchozích řádků, u zrodu kariéry Alexandra Rebjonka ml. stál jak jeho otec, tak Jiří Milský, tehdejší generální ředitel Imperial Karlovy Vary. Jak vlastně vnímal odlišné přístupy obou pánů? „Jsem vděčný za to, že jsem mohl pět let působit ve funkci asistenta generálního ředitele. Tuto dobu jsem využil k seznámení se s firmou, přednostmi i nedostatky v jejím řízení a fungování. Jako čerstvý absolvent doktorského studia jsem byl pln ideálních teoretických modelů a tato konfrontace s reálným chodem firmy byla přinejmenším stejně důležitá. Měl jsem dostatek času a příležitostí sledovat při práci Jiřího i mého otce a nepochybně jsem své názory měnil v souladu s tím pozitivním, co jsem v jejich stylu obdivoval a obdivuji vlastně dosud. U Jiřího to je především schopnost hledat optimum a nalézat kompromis ve zdánlivě neřešitelné situaci, můj otec je silný v pragmatických analýzách a systémovém vidění skutečnosti. Mnohem více jsem spolupracoval s Jiřím, proto je můj čistě pracovní pohled na věc více formován jím. Zejména v otázkách finančního řízení jsem mu velmi vděčný. Od mého otce jsem naopak převzal značnou část obyčejně lidského hodnotového žebříčku a vůbec všechny ty vlastnosti, pro které pro mne byl a stále je vzorem ‚chlapa'.“

Petr Milský, ředitel Sales & Marketing svému strýci Jiřímu Milskému tak jednoznačný vliv ve své kariéře nepřisuzuje. Říká: „Pravdou je, že já jsem nikdy nevyznával jediný vzor. Jsem jednoznačně týmový hráč, a proto mám potřebu učit se v týmu. V průběhu své dosavadní profesní dráhy jsem měl možnost setkat se s nejedním člověkem, od kterého jsem se dokázal naučit spoustu prospěšných věcí. Výhodou mé profese je mimo jiné právě i to, že za jediný den mohu potkat spoustu inspirativních lidí. Na druhé straně jsem si již od začátku své profesní kariéry jist zejména tím, že je naprosto nezbytné mít dobré rodinné zázemí, a to mi jak strýc, tak i ostatní členové rodiny poskytují v množství víc než dostatečném.“

To, že Jiří Milský a Alexandr Rebjonok byli po dlouhá léta těmi, kteří společnost, a vlastně i české medicínské lázeňství směrovali do dnešní chvályhodné podoby, je neoddiskutovatelné. Uvidíme, jak si povede nová mladá krev. Našlápnuto je dobře.

Text: -vho-
Foto: Imperial Karlovy Vary


Ing. Jiří Milský

Předseda představenstva Imperial Karlovy Vary, a. s.

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze, oboru ekonomika průmyslu. Profesní dráhu zahájil v roce 1999 jako ekonom státního podniku Pozemní stavby Karlovy Vary. Od roku 1990 působí v oblasti lázeňství, nejprve jako asistent ředitele lázeňského sanatoria Imperial, poté jako ekonom. V roce 1994 se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva akciové společnosti Imperial Karlovy Vary, která vznikla v roce 1992 v rámci kuponové privatizace po vyčlenění lázeňského hotelu Imperial ze Státních lázní Karlovy Vary.

Je jedním z vlastníků této společnosti. V současné době působí ve funkci viceprezidenta Asociace hotelů a restaurací ČR a je členem představenstva Svazu léčebných lázní ČR. Přechází na pozici konzultant generálního ředitele.

Mládí vpřed, po čtrnácti letech Jiřího Milského ve funkci generálního ředitele Imperial Karlovy Vary vystřídal Alexandr Rebjonok ml.

Čtyřiatřicetiletý Petr Milský vykonává funkci Sales & Marketing ředitele

Ing. Petr Milský

Ředitel Sales & Marketing a člen představenstva Imperial Karlovy Vary, a. s.

Absolvent fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze, oboru mezinárodní obchod. Profesní dráhu zahájil v roce 1999 jako manažer cestovní kanceláře akciové společnosti Imperial Karlovy Vary, od roku 2000 do poloviny roku 2008 zastával funkci zástupce ředitele Sales & Marketing společnosti. Jeho specializací je obchodní činnost v oblasti lázeňství a cestovního ruchu a strategický marketing. V roce 2000 byl zvolen členem představenstva Imperial Karlovy Vary, a. s. Je předsedou řídícího výboru sdružení Medispa.


Ing. Alexandr Rebjonok

Místopředseda představenstva Imperial Karlovy Vary, a. s.

Absolvent Elektrotechnické fakulty Polytechnického institutu v Kyjevě. Po příchodu ze SSSR v roce 1975 se stal zaměstnancem státního podniku ČSUP, kde do roku 1989 postupně působil na pozicích konstruktéra, projektanta a hlavního inženýra projektů oblasti. Do roku 1990 zastával funkci náměstka ředitele pro technický rozvoj ve státním podniku OSP Karlovy Vary. Koncem roku 1990 se stal nejprve provozním vedoucím střediska Imperial Státních léčebných lázní Karlovy Vary. Po vyčlenění Lázeňského hotelu Imperial ze Státních léčebných lázní a vzniku akciové společnosti Imperial Karlovy Vary působil ve funkcích náměstka ředitele této společnosti, od roku 1994 jako obchodní ředitel, dále ředitel Sales & Marketing. Od roku 1994 je místopředsedou představenstva akciové společnosti Imperial Karlovy Vary a také jedním z jejích vlastníků. V současné době zastává funkci konzultanta generálního ředitele.

Alexandr Rebjonok je nyní konzultant generálního ředitele. Dříve působil jako Sales & Marketing ředitel

Alexandr Rebojonok ml. je od 1. července tohoto roku generálním ředitelem Imperial Karlovy Vary

Ing. Alexandr Rebjonok, Ph.D.

Generální ředitel Imperial Karlovy Vary, a. s.

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze, obor systémová analýza, vedlejší specializace filozofie. Doktorát obhájil v oboru aplikovaná informatika tamtéž. Profesní kariéru zahájil v roce 2003 na pozici asistenta generálního ředitele společnosti Imperial Karlovy Vary. Specializuje se na problematiku procesního řízení, restrukturalizace a reengineeringu. Ve volném čase se zabývá hudební produkcí a rád cestuje, zejména do zemí třetího světa.

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více