Jih Moravy je stále oblíbenější destinací pro pořádání akcí kongresového a incentivního charakteru. Pestrá nabídka služeb spolu s přírodním a kulturním bohatstvím kraje jsou skvělým předpokladem k uspořádání kvalitní akce s nevšedním zážitkem.

Nespornou výhodou jižní Moravy je její poloha ve středu Evropy, v regionálním měřítku pak na spojnici Prahy, Bratislavy, Ostravy a Vídně s výbornou dostupností po dálniční síti i letecky.
Tradice i moderní pojetí, důraz na kvalitu
Rostoucí zájem o jihomoravský region přinesl v posledním desetiletí významný růst ubytovacích a restauračních služeb a rozšířily se také možnosti odpočinku, relaxace a zábavy. Doplněním nabídky o variabilní konferenční prostory, kompletní konferenční techniku a doprovodné programy se provozovatelé cíleně zaměřují na byznys klientelu, které dokáží nabídnout komplexní služby pod jednou střechou. Trendem jihomoravského turismu je především modernost a vysoká kvalita, často zasazena do tradičního prostředí nebo doplněna stylovými prvky a službami s vazbou na lidové a vinařské tradice oblasti.
Mimo exponovaná období pozdního jara a podzimu lze pro realizaci akcí jednoznačně doporučit zimu. Ve vazbě na nízkou mimosezónní vytíženost kapacit se dá pořídit stejný rozsah služeb za výrazně nižší akční ceny.

Víno, folklor a historie jako součást nabídky
Jižní Morava jako centrum vinařství a vinohradnictví nabízí unikátní spojení tohoto fenoménu se službami pro firemní a kongresové akce. Tradiční a historické prostory s příběhem jsou stále populárnější a aktivní nahlédnutí účastníků do tajů pěstování, zpracování a výroby vína přináší nový zážitek. Velmi atraktivní a žádané je také propojení s živým folklorem a lidovými tradicemi regionu. Možnost uspořádání akce v oblasti MICE nabízí stále více historických objektů: Multifunkční centrum zámek Lednice, zámek Mikulov, Loucký klášter ve Znojmě a mnohé další.
Brno – české Silicon Valley
Brno si v posledních letech získalo respekt v oblasti vědy a výzkumu. Je považováno za nejaktivnější centrum technologických inovací v oblasti hi-tech, IT, telekomunikací i klinického výzkumu u nás. Jihomoravský kraj se svou metropolí patří mezi 50 inovativních regionů Evropy. Díky trendu tzv. druhých měst, spolu s vyhlášenou gastronomickou a barovou scénou, je Brno jednou z turisticky nejlákavějších destinací pro návštěvníky ze zahraničí. Veletržní metropole dokáže díky zázemí a areálu brněnského výstaviště pokrýt i nejnáročnější akce mezinárodního významu.
Moravia Convention Bureau (MCB)
MCB zřizuje Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava (CCRJM). Je partnerem a základním kontaktem pro všechny, kteří plánují realizaci akce v oblasti kongresového a incentivního cestovního ruchu na jihu Moravy. Poskytuje ucelenou nabídku informací a možností služeb v regionu, bezplatnou poradenskou a konzultační činnost, pomoc s plánováním akce i výběrem vhodné lokality. Komplexnost nabídky, neutralita a nestrannost jsou klíčovými argumenty pro využití služeb MCB při plánování akce. Je také důležitým komunikačním a marketingovým partnerem pro provozovatele služeb cestovního ruchu v regionu.
„Moravia Convention Bureau má být nezbytným výchozím místem pro organizátory, jakousi vstupní branou pro každou úspěšnou akci pořádanou na jižní Moravě a ve městě Brně,“ upřesňuje poslání projektu ředitelka CCRJM Pavla Pelánová.
„Chceme být partnerem, který se nebojí nabídnout klientům originální řešení, propojí je s odpovídající protistranou a poskytne smysluplný servis,“ doplňuje Kateřina Kalačová, manažerka MCB.
Foto: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava