GEOFUN a destinační management

 Geolokační hry se u mnohých destinačních organizací stávají nedílnou součástí produktového portfolia a mnohé z nich jej aktivně využívají v rámci svých marketingových aktivit. V tomto článku si shrneme výhody a možnosti spolupráce projektu GEOFUN s destinačními managementy, ať už na úrovni měst a regionů, či dokonce celé země.

GEOFUN funguje na principu advergamingu, což je marketingová technika založená na využití počítačových, resp. mobilních her. Mezi přínosy a možnosti využití u GEOFUNu patří:

  • zviditelnění destinační značky;
  • zvýšení návštěvnosti destinace (zvláště pak ve spojení s organizovanými soutěžemi) – hráčská základna GEOFUNu přesáhla 12 000 hráčů;
  • prodloužení délky pobytu, případně podpora opakovaných návštěv (v případě, že destinace disponuje dostatečně velkým počtem atraktivních geoher);
  • nástroj pro řízení cestovního ruchu – hry nasměrují návštěvníky do míst dle přání destinačního managementu – využívá se jako nástroj pro odlehčení turisticky přetížených míst či podporu návštěvnosti nově zpřístupněných turistických cílů;
  • zatraktivnění a podpora návštěvnosti partnerských objektů, které jsou do geohry zapojeny;
  • možnost zjišťování spokojenosti s turistickou nabídkou destinace mezi návštěvníky;
  • získání atraktivního materiálu (fotografie, videa) pro webprezentace na sociálních sítích (Facebook apod.) od návštěvníků destinace (během geoher plní rozličné úkoly, během kterých materiál pořizují);
  • 100% virtuálnost a tedy i ekologičnost této aktivity;
  • vytvoření vlastního motivačního programu pro návštěvníky destinace – vlastního systému hodnocení a odměňování (odznaky, hodnosti apod.);
  • nástroj pro organizaci soutěží, který je přímo spojený s návštěvou destinace (pokud jsou pak cenami v soutěži pobyty či vstupenky, je možné u vítězných účastníků zajistit opakovanou návštěvu);
  • nástroj s dobře měřitelnou efektivitou vynaložených peněz (destinace má k dispozici on-line statistiky ke svým hrám).
     

Vytváření geoher v destinaci

Geohry se vytvářejí na míru požadavkům a v souladu s marketingovou strategií destinace. Tomu odpovídají zvolené trasy a příběhy často obsahující prezentaci místní historie a kultury. Variantně lze realizovat hry po stopách filmařů, kde hráči mají možnost srovnávat reálnou podobu míst s podobou ztvárněnou filmaři. Hry lze také realizovat formou virtualizace naučných stezek (toto aktuálně probíhá v Karlovarském kraji, více na www.e-stezka.cz) či jako digitalizace stávajících tištěných her (questy apod.).

Možnosti propojení

Nejjednodušší formou spolupráce je umístění odkazu z webu destinace na geohry, které se v destinaci nacházejí, a to ideálně jako pevný odkaz v nabídce turistických cílů. Hry v GEOFUNu jsou bezplatné a jejich časová délka se pohybuje od desítek minut po hodiny. V některých případech délka geoher překračuje dobu prohlídky některých památek.

O něco složitější formou je zpřístupnění dat z GEOFUNu v rámci webu destinace, což se provádí pomocí webové technologie iframe. Konkrétně je možné zpřístupnit seznam geoher nacházejících se v destinaci s jejich mapovým zákresem, výkony hráčů včetně jejich audio a video nahrávek i textových výstupů. Pokud je v destinaci organizována nějaká soutěž, zpřístupňujeme taktéž žebříčky pro stanovená období soutěží. Jako ukázku je možné zhlédnout např. www.ceskomoravskepomezi.cz/geofun. (viz Obr. 1)

Třetí variantou je propojení formou API rozhraní. To bylo nově naprogramováno během měsíce října a aktuálně se používá pro nový projekt B-GO.cz. Výhodou tohoto řešení je, že web GEOFUN.cz poskytuje čistě data pro území destinace a web destinace si tato data může volně nastylovat (určit podobu i způsob zpracování).

V případě, že web destinace využívá hojně rozšířený redakční systém WordPress (jako web B-GO.cz), může využít hotových naprogramovaných pluginů. Projekt B-GO.cz si představíme v některém z příštích článků (viz Obr. 2).

foto
Vít PechanecGEOFUN
jednatel a projektový manažer
vitek@geofun.cz
Tel: 603 799 819
www.geofun.cz
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více