Čas od času napíše na GEOFUN některý student nějakou tu diplomovou či bakalářskou práci a prvním požadavkem na nás jsou statistiky. Je nám jasné, že grafy se v takovéto práci vyjímají velmi dobře, a tak jsme se rozhodli je zpřístupnit i čtenářům časopisu COT – Celý o turismu.
Na úvod bychom měli sdělit, že GEOFUNem k srpnu 2017 prošlo celkem 11 052 hráčů, což je jistě důležitá informace o tom, jak velkou komunitu zkoumáme. Co se týká dynamiky růstu, tak je jistě potěšitelný fakt, že růst hráčské základny se od roku 2013, kdy byl spuštěn, zrychluje. V roce 2015 jsme zaregistrovali 2 151 nových hráčů, v loňském roce jich bylo 2 935 a letos k 20. 9. 2017 jich evidujeme již 3 980.
Postupně se zvyšuje i hranost. Pokud jsme v loňském roce zaregistrovali 6 980 stažených her, tak letos jich bylo již 11 601.
Kolem 98 % hráčů uvádí, že pochází z ČR, prozatím se tedy jedná spíše o tuzemskou volnočasovou aktivitu, i když si ji zkusili již hráči i ze Slovenska (zejména díky hrám v Nitranském kraji), z Německa, Polska i Ruska. Zajímavostí je, že statistiky uvádějí celkem 30 různých zemí, takže rozmanitost je veliká.
Graf 1 – Struktura hráčů GEOFUNu
podle věku |
Graf 2 – Struktura hráčů GEOFUNu
podle typu účtu |
 |
 |
|
|
Aplikaci používá v české mutaci 94,5 %, 2,1 % anglicky, 1 % rusky, 0,7 % polsky a 0,7 % německy. Když tyto údaje porovnáme s uváděnými zeměmi, musíme dojít k závěru, že GEOFUN často hrají cizinci, kteří již ale žijí v Česku. Jiné vysvětlení pro to nemáme.
Pro úspěch projektu vidíme jako zásadní kvalitu jednotlivých her, ať už z hlediska zábavy, dobře zvolené trasy, silného příběhu, nebo informační bohatosti. Vývoj nových her se meziročně zpomalil. V loni jsme vytvořili 34 nových her, letos prozatím 23. Část naší aktivity se nicméně přesunula na revize starších her, kde dochází k jejich updatům a doplňování funkcí, které v době jejich vytvoření nebyly k dispozici, jako např. rozšířená realita.
Jak ukazuje graf, tvoří přibližně polovinu hráči ve věku 30–49 let a necelých 22 % hráči ve věku 19–29 let. Dohromady tyto dvě skupiny tvoří více než 2/3 hráčů.
Graf 3 – Dny v týdnu, kdy se hraje |
Graf 4 – Čas, kdy se hraje |
 |
 |
|
|
Zajímavý je pohled na genderové rozložení, z kterého vyplývá, že jsou to častěji muži, kteří sahají po chytrém telefonu a instalují GEOFUN. Ostatní typy účtů (rodina, skupina apod.) byly zavedeny až v pozdější době, proto je třeba uvedený graf pro tyto typy účtů brát s rezervou.
Co se týká operačních systémů, tak Android to u nás zcela válcuje. Podíl 82 % je prostě velmi vypovídající číslo o jeho rozšířenosti.
Tím, že je GEOFUN volnočasová aktivita, tak jistě nikoho nepřekvapí, že se hraje zejména o víkendech. Sobota a neděle tvoří dohromady 44 % odehraných her, pracovní dny v týdnu jsou pak relativně rovnoměrně rozloženy s hraností od 10 do 12 %.
Podle času, kdy se hraje, vítězí odpoledne a tvoří téměř 2/3 odehraných her. Pokud by snad někoho překvapilo, že i v řádu procent se hraje v noci, tak je to tím, že máme v GEOFUNu i jednu noční hru, případně u některých her je hraní při svitu měsíce doporučováno.
Nejstahovanější hrou je medializovaná Operace Anthropoid www.geofun.cz/anthropoid. Zajímalo nás také, která z našich her je nejúspěšnější z hlediska toho, že hráč pokračuje v hraní dalších her. Vítězem se staly Máchovy Litoměřice www.geofun.cz/machovy-litomerice, kterými provází sám Mácha, a kde je hra při úspěšném absolvování spojena s dárkem v podobě knihy o městě. Kdo ví, jestli právě tento dárek tomu opravdu tolik pomohl. To nám už statistiky neprozradí…