Geolokační hry jako marketingový nástroj cestovního ruchu

 Představovat GEOFUN na stránkách časopisu COT není jistě třeba. Tuto geolokační aplikaci využívá již množství měst, regionů či turistických cílů a projekt získal poměrně i mediální pozornost, zvláště pak v České televizi.

Pro návštěvníky jednotlivých míst může být hra atraktivním způsobem, jak poznat dané místo, a v případě většího počtu her, jako např. v Bruntále, může být i nástrojem na prodloužení délky pobytu. V turisticky přetížených lokalitách může pomoci nasměrovat návštěvníky do méně známých a navštěvovaných míst.

 Tisková podoba prezentace hry Záchrana Hrabyně

Tisková podoba prezentace hry Záchrana Hrabyně

Samotná geolokační hra je ale vlastně k ničemu, pokud se o ní nedozvědí (­potenciální) návštěvníci destinace. K informování o hře se využívá klasických médií, která dané místo využívají, ať to jsou webové stránky, sociální sítě ­(zejména Facebook), radniční zpravodaje, tiskoviny, newslettery, videopropagační snímky (YouTube, místní televize apod.), PPC textová a bannerová reklama, ale i např. samolepky na infocentrech či samostatné letáky.

I naším zájmem je, aby se hra dostala mezi co největší množství uživatelů, a tak aktivně podporujeme zadavatele her v propagaci jednotlivých her. Z toho důvodu jsme v letošním roce vytvořili systém, s jehož pomocí je možné snadno vygenerovat vlastní leták geosrandy a vytisknout na běžné tiskárně, ideálně barevné, aniž by bylo nutné sázet a tisknout leták klasickým způsobem. Stačí na prezentaci hry (např. www.geofun.cz/zachrana-hrabyne) kliknout na tlačítko „Vytisknout“, čímž se zobrazí tisková verze prezentace www.geofun.cz/zachrana-hrabyne/print, a tu v požadovaném množství vytisknout. Letáky lze vytisknout jednostranně ve velikosti A4 anebo oboustranně po rozstřižení jako dva letáky o velikosti A5.

Soutěž s Lesy ČR

 Další možností, jak podpořit hranost her, jsou soutěže. V každé hře (geosrandě) získává hráč (geosrandista) dle obtížnosti stanovený počet geonek. Takto získané geonky je pak možné zařazovat do žebříčků, a to jak globálně pro všechny hry (viz Síň geoslávy www.geofun.cz/sin-geoslavy), anebo v rámci vyhlášených soutěží. Soutěže mohou být spouštěny jen na konkrétní geosrandu anebo jejich skupinu, tedy georegion.

V letošní sezoně je tak možné např. soutěžit do konce listopadu o ceny v hodnotě 90 000 Kč v podobě outdoorového vybavení od společnosti Rock Point v rámci soutěže s Lesy ČR. Soutěžit mohou nejen jednotlivci, ale nově také skupiny, jako například třídní kolektivy, skautské oddíly nebo i lidé, kteří se navzájem vůbec neznají. Novou skupinu totiž může založit kterýkoliv geosrandista (hráč GEOFUNu) a ten pak i určuje, kdo se stane jejím členem. Skupiny soutěží o skupinové pobyty v objektech Lesů ČR.

Zajímavostí této soutěže je, že je celorepubliková a hraje se na vybraných lesních geosrandách. Soutěže tak mohou využít i jednotlivá místa (regiony apod.), kde soutěže probíhají. Více informací na www.geofun.cz/soutezlesy2017

foto
Vít PechanecGEOFUN
jednatel a projektový manažer
vitek@geofun.cz
Tel: 603 799 819
www.geofun.cz
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více