Vždy v polovině ledna se na brněnském výstavišti na veletrzích GO a REGIONTOUR setkávají lidé, kteří se profesně zabývají cestovním ruchem a příjezdovou a domácí turistikou – ať už na úrovni státu, krajů, měst a obcí či jednotlivých poskytovatelů služeb. Takto vysoká koncentrace odborníků se v tuzemsku schází skutečně jen jednou za rok. Kdo chce být celé čtyři dny při tom a zúčastnit se nejen jako pozorovatel, měl by si do kalendáře zapsat termín konání příštího ročníku 17.–20. ledna 2013.
Mezinárodní veletrhy GO a REGIONTOUR jsou tradičně největší prezentací průmyslu cestovního ruchu v regionu střední Evropy. V roce 2013 bude mít premiéru jejich nový obsah: komplexní prezentace možností trávení volného času, což je fungující a návštěvnicky úspěšný model ze zahraničí.
Nejnápadnějšími vystavovateli stále zůstávají kraje, ale veletrh už dávno není jen o nich. REGIONTOUR se stal komplexní přehlídkou cestovního ruchu a turistických možností v regionech Čech, Moravy a navíc i okolních zemí. Představují se tu velká regionální sdružení stejně jako mikroregiony, známá střediska i místa dosud turisty neobjevená, organizace destinačního managementu, ubytovatelé od luxusních hotelů až po nejmenší penziony, cestovní kanceláře a provozovatelé široké škály služeb – od aquaparků přes sjezdovky až po muzea nebo galerie.
Veletrh GO se zaměřuje na výjezdovou turistiku a nabízí širokou paletu cestovatelské inspirace. Více než na jiných veletrzích tady platí, že nezáleží ani tak na velikosti a umístění stánku, jako na nápaditosti a aktivním přístupu. Veletržní účast lze pojmout různě, ale když se uchopí za správný konec, určitě přinese zvýšený zájem. Veletrhy obecně jsou důležitým zdrojem přímých informací a příležitostí k navázání osobních kontaktů, které internet ani jiná média nemohou nikdy zcela nahradit. Jako vystavovatel můžete okamžitě reagovat na dotazy a nejasnosti návštěvníků a poskytnout jim veškeré informace potřebné k rozhodnutí. Důležitá je rovněž jedinečná schopnost veletrhu útočit na všechny smysly a nabídnout návštěvníkovi emotivní zážitek. Právě na veletrhu GO je dobře vidět, jak se rok od roku více vystavovatelů snaží těchto možností plně využít a nahrazují své statické prezentace dynamickými.
Další předností těchto veletrhů je jejich multifunkčnost. Vedle účinného odbytového kanálu slouží také k průzkumu trhu, sbírání zkušeností a pěstování image. V Brně navíc můžete cílit jak na odborníky, kteří přicházejí ve všedních dnech, tak na širokou veřejnost převažující o víkendu.
GO a REGIONTOUR jsou známé kvalitním odborným doprovodným programem – probíhají zde konference, semináře i workshopy – s velkým zájmem novinářů. S prezentací vaší nabídky ať už formou semináře, tiskové konference nebo pódiového vystoupení vám poradí odborníci z pořádající společnosti Veletrhy Brno.
Velká cena cestovního ruchu 2012/2013
K veletrhům neodmyslitelně patří také odborné soutěže. Tou nejprestižnější je Velká cena cestovního ruchu, kterou společně vyhlašují společnost Veletrhy Brno a vydavatelství C.O.T. media. Tato soutěž zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu a upozorňuje na atraktivní novinky či možnosti, které nabízejí.
Odhalujeme potenciál církevní turistiky
Zvýrazněným tématem veletrhů GO a REGIONTOUR bude opět církevní turistika. Pořadatelé úzce spolupracují s Českou biskupskou konferencí, v jejímž čele navštívil veletrhy v letech 2011 a 2012 kardinál Dominik Duka. Jednal zde s odborníky ze státní správy a cestovního ruchu o možnostech rozvoje církevní turistiky, pro kterou mají české a moravské kraje velmi dobré předpoklady. Vznikla tak platforma pro další spolupráci, která se během roku rozvinula do podoby konkrétních projektů, již realizovaných i teprve chystaných, které budou prezentovány na workshopu pořádaném v rámci veletrhu i v příštím roce.
Aktivní dovolená táhne
Zvláštní pozornost bude i v roce 2013 věnována aktivní dovolené, zejména pak golfu, cykloturistice, lodím a všemu, co k nim patří. Po úspěšném rozšíření veletrhu GO o návštěvnicky atraktivní témata jako golfová turistika, canyoing, rafting, outdoorové aktivity aj. je zcela logické jeho doplnění i o lodě a chartery. Dalším zvýrazněným tématem bude golfová turistika, jejíž popularita ve světě i u nás stále roste. Vedle cestovních kanceláří zaměřených na tento specifický segment se návštěvníci mohou těšit také na prezentace atraktivních golfových resortů.
Letošní ročník veletrhu REGIONTOUR představil projekt Cykloturistika v regionech ČR. Tato speciální prezentace měla za úkol zviditelnit a uceleně propagovat nabídku subjektů působících v cestovním ruchu a přizpůsobujících své služby požadavkům cyklistů. Prezentaci cyklistických tras, speciálních map, nových modelů kol i cyklistických potřeb a doplňků opět organizuje zájmové sdružení Cyklo Klub Kučera Znojmo ve spolupráci se společností Veletrhy Brno.
Živá pozvánka na zahraniční dovolenou
Již počtvrté se v rámci veletrhu GO uskuteční komponovaný pódiový program, na kterém se podílejí obě největší oborová sdružení – Asociace cestovních kanceláří ČR i Asociace českých cestovních kanceláří a agentur – stejně jako národní turistické centrály. Pro rok 2013 jeho motto zní: „Veletrh GO = ochutnávka, zážitek a výběr dovolené na jednom místě".
Za regionální gastronomií s mistry kuchaři
I v předchozích letech byla v rámci veletrhů propagována česká kuchyně a její regionální speciality. Na tuto tradici letos naváže nový Festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest. Ten bude na brněnském výstavišti probíhat souběžně se soutěží Gastro Junior Brno – Bidvest Cup. RegFoodFest je festival koncentrující na jednom místě ochutnávku krajových specialit z ČR i zahraničí a prezentaci i prodej regionálních potravin. Návštěvníci tedy mohou srovnávat umění kuchařů z prestižních restaurací se soutěžícími Gastro Junior Brno – Bidvest Cup 2013 – budoucími profesionály v oboru kuchař, číšník a cukrář.
Text a foto: Veletrhy Brno
Řadu dalších informací o veletrzích GO a REGIONTOUR 2013 najdete na www.bvv.cz/go-regiontour