GO & REGIONTOUR 2015 v novém formátu

Tradiční lednové veletrhy v Brně se letos představily v upraveném formátu. REGIONTOUR jako nosný projekt na podporu incomingu a domácího cestovního ruchu zdůraznil především spolupráci států Visegrádské čtyřky v oblasti cestovního ruchu a rozvoj turistiky v příhraničních regionech. Partnerskou zemí veletrhu se poprvé stalo Maďarsko. Na veletrhu výjezdové turistiky GO se prezentovalo více než 100 zahraničních destinací.

Zahájení v režii osobností

Tandem veletrhů cestovního ruchu GO a REGIONTOUR byl oficiálně zahájen v pavilonu P přestřižením pásky, kterého se ujali ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, předseda Senátu Parlamentu ČR Milan Štěch, hejtman Jihomoravského kraje a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek, primátor města Brna Petr Vokřál, kardinál Dominik Duka, generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková, velvyslanec Maďarska Tibor Petö, starosta města Debrecín László Papp a generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš.

alt_text

 
Podle údajů od pořadatelů došlo ve srovnání s minulým ročníkem k vcelku radikálnímu nárůstu počtu vystavujících firem – prý jich letos do Brna zamířilo 985 (loni 678) a jejich zástupci se sjeli z 22 zemí (loni z 20 zemí). Veletrh se přitom rozprostíral na stejné ploše jako v loňském roce (9 300 m2). Stejná jako v loňském roce byla i návštěvnost veletrhu – cca 30 000 odborných i laických návštěvníků.

Jak už bylo uvedeno, status partnerské země letos získalo Maďarsko. Destinace, která registruje velký „comeback“ českých turistů. Ti kromě lázeňských míst s oblíbenými termálními prameny směřují zejména do Budapešti a k Balatonu. Loni jich přijelo do Maďarska o 10,5 procenta více než v roce 2013. Češi strávili celkem 620 000 nocí v maďarských hromadných ubytovacích zařízeních. Počet přenocování neustále roste a za posledních deset let se ztrojnásobil.

REGIONTOUR

Základem nabídky veletrhu REGIONTOUR zůstala turistická lákadla v českých a moravských regionech – památky, kulturní akce a festivaly, ski areály, lázně aj. Některé vystavovatele z řad regionů však návštěvníci v Pavilonu P hledali marně (například Ústecký kraj), jiní vystavovatelé (jako třeba Zlínský kraj) letos přijeli s menšími expozicemi. Obecně je ale třeba podotknout, že mnozí vystavovatelé se letos v Brně prezentovali s novými či inovovanými expozicemi – to byl příklad zejména agentury CzechTourism, Plzeňského kraje, Kraje Vysočina či kraje Jihočeského, jehož stánek upozorňující na husitské téma patřil podle subjektivního názoru redakce COT business k velmi vydařeným. Inovovaný byl ostatně i stánek našeho vydavatelství, který vedle tištěných titulů prezentoval především zpravodajský web iCOT.cz, na kterém uživatelé každý den najdou nové zprávy z oblasti cestovního ruchu, ankety, archiv článků z tištěné verze COT business a spoustu dalších informací.

V centru pozornosti zůstalo letos na veletrhu REGIONTOUR téma aktivní dovolená, především pak cykloturistika. Návrat k tradicím a jejich rostoucí význam v cestovním ruchu zvýraznila folklorní vystoupení a řemeslný jarmark. Na regionální gastronomii se již potřetí zaměřil gastronomický festival RegFoodFest s „cestovatelskou“ restaurací nabízející krajové speciality, ale také s ochutnávkami a prodejem oceněných regionálních potravin a s projekty Vína z Čech a Moravy, Pivo a Svět kávy.

GO

Pokud jde o veletrh GO, návštěvníci jej opět našli v Pavilonu H. Kromě nabídek (zejména menších, specializovaných a regionálních) cestovních kanceláří v něm na návštěvníky čekala opět dvě pódia, kde pod hlavičkami ACK ČR a AČCKA probíhala série prezentací, přednášek a kulturních ukázek. Na své si v Pavilonu H přišli i zájemci o informace ohledně studijních možností v oboru cestovního ruchu či milovníci cestovatelských fotografií (co by to bylo za veletrh beze snímků Jiřího Kolbaby a dalších fotografujících cestovatelů). Do pavilonu se letos vešly i takové taháky jako unikátní Tatrabus cestovní kanceláře Adventura, autobusy dalších touroperátorů i pár karavanů a lodí.

Doprovodný program

Na veletrhu byly vyhlášeny výsledky Velké ceny cestovního ruchu 2014/2015, kterou tradičně pořádalo naše vydavatelství ve spolupráci se společností Veletrhy Brno. S výsledky soutěže se můžete podrobně seznámit na str. 8–9, případně na našem novém zpravodajském portálu iCOT.cz.

Kromě toho proběhly na veletrzích soutěže mladých odborníků v cestovním ruchu PROFI GO 2015 – turistický produkt a REGION REGINA 2015.

Pavilon P byl tři dny dějištěm Mezinárodního mistrovství ČR mladých kuchařů, cukrářů a číšníků – 21. ročníku soutěže Gastro Junior Brno – Bidvest Cup.

Nejvýznamnější událostí bohatého doprovodného programu pro širokou veřejnost byl 18. festival filmů, fotografií a knih o cestování GO KAMERA 2015 s ústředním tématem Šrí Lanka. Mezi padesátkou přednášejících osobností byli také cestovatel a spisovatel Miroslav Stingl, světoznámý horolezec Peter Habeler a přemožitel „koruny Himaláje“ Radek Jaroš. Přednášky probíhající paralelně ve dvou sálech Kongresového centra navštívilo během čtyř dnů několik tisíc cestovatelských nadšenců z České republiky i zahraničí. Do doprovodného programu veletrhu GO měla významně zasáhnout také Ghana – návštěvníci se těšili na ukázky tamních tanců, ochutnávku čokolády a kakaa či představení historických, přírodních a kulturních atraktivit této africké destinace. Leč ouha, delegace Ghanské národní turistické centrály nedostala do České republiky vstupní víza…

Příští ročník veletrhů GO a REGION­TOUR se uskuteční 14.–17. ledna 2016.


Foto: -pmu-


Řekli o veletrzích

Václav Božek, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje:
Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou největší akcí svého druhu v České republice, a to nejen díky svému obsahu, počtu vystavovatelů, ale myslím si i zásluhou prostředí brněnského výstaviště. Jihomoravský kraj, který je dlouhodobě naším druhým nejnavštěvovanějším regionem po Praze, je zde pravidelným účastníkem. Každoročně tady představujeme nové projekty, letos například opravenou jízdárnu zámku Lednice nebo muzejní expozici v Löw-Beerově vile.

Marek Mráz, ředitel odboru Strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism:
Veletrh v Brně je vlajkovou lodí naší přítomnosti na Moravě a je to první veletrh, který tradičně otevírá turistickou sezonu v České republice. Pro nás je to zároveň mimořádná příležitost setkat se s partnery a uceleně představit naši marketingovou koncepci. Letos zde v moravské premiéře a světové předpremiéře představujeme nový veletržní stánek CzechTourism, jehož zadáním bylo, aby daleko silněji nesl sdělení image České republiky jako romantické destinace.

Tibor Petö, mimořádný a zplnomocněný velvyslanec Maďarska:
Maďarsko je na tomto veletrhu přítomno každoročně a je pro nás zvláštní příležitostí být letos partnerskou zemí. Chtěli bychom zde zanechat viditelnou stopu. V uplynulém roce strávili čeští turisté v Maďarsku 620 000 nocí, čímž se Česká republika zařadila na páté místo z hlediska počtu turistů přijíždějících do Maďarska. Samotní Maďaři se těší na české turisty a očekávají je v maďarských lázních, v Budapešti, na Balatonu, u maďarské gastronomie i vína.

Iva Kljunič Brieštanská, vedoucí marketingu Lázní Hodonín:
Veletrhu REGIONTOUR se účastníme pravidelně, je to taková naše Mekka, protože jihomoravská klientela je pro obsazenost Lázní Hodonín a Lázní Lednice klíčová. Na výstavišti se každý rok potkáváme s našimi klienty, řešíme s nimi třeba i konkrétní rezervace, ale samozřejmě navazujeme také nové kontakty, posilujeme povědomí o naší nabídce. Jsme tady spokojeni. Letos tady prezentujeme i lázeňské procedury, a to jak na našem stánku, tak v expozici Jihomoravského kraje.

Viktor Klimek, vedoucí PCR společnosti KOMPAS PRAHA:
Na veletrhu GO vystavujeme už 15 let a jsme tady spokojeni. Dostáváme se tak do moravského regionu, což je pro nás důležité. Setkáváme se tu s našimi provizními prodejci z Moravy a samozřejmě také s koncovými klienty, kterým můžeme představit konkrétní nabídky. Návštěvnost je letos docela slušná a rozdali jsme hodně katalogů. Určitě je dobře, že odborným dnem zůstal už jen čtvrtek a tři dny zbývají pro širokou veřejnost.

Martin Masopust, manažer provozu CK VTT – Venus Trade and Tours:
Naše cestovní kancelář na veletrhu GO zatím nikdy nechyběla. Máme v Brně pobočku, kterou tímto podporujeme, ale zároveň tady oslovujeme klientelu z celé Moravy i dalších regionů. Líbí se nám propojení s doprovodným programem na pódiu, kterým můžeme zviditelnit naši nabídku.

Petr Krč, obchodní a produkční ředitel, CK ATIS:
Pro nás je účast na veletrhu společenskou záležitostí, je to také kontaktní místo, na které si přijíždějí autorizovaní prodejci pro katalogy, kam nás chodí zdravit naši zákazníci z Brna a okolí, což je velmi příjemné, a kam zveme obchodní partnery, tzn. ubytovatele, hoteliéry, majitele penzionů a podobně.

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více