Google Free Booking odkazy

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Na začátku března letošního roku provedl Google na první pohled nepatrnou úpravu v jinak tradičním modelu placeného zobrazení cen v rámci metasearch reklamy.

Pouze pro připomenutí metasearch reklama spočívá v zobrazení informace z na sobě nezávislých webů (či jiných vyhledávačů nebo databází) a zobrazit je uživateli v jednom rozhraní. V hotelovém průmyslu jde o prezentaci cen různých online portálů pro vybrané období pobytu, přičemž je snaha o zahrnutí též odkazu na hotelový booking engine s vidinou zvýšené pravděpodobnosti přímé rezervace. Ukázka hotelového listingu na Google včetně cen je na obr. 1.

Zdroj: Google Obr. 1: Zobrazení cen v rámci Google Zdroj: Google

S jakou změnou tedy Google přišel? Některé odkazy jsou nyní zobrazovány zdarma, inzerenti tedy neplatí Googlu za klik ani žádný poplatek z materializovaných rezervací. Klíčovým výrazem je však slovo některé. Těžko si lze představit, že by se kterákoli firma dobrovolně vzdala nezanedbatelného inzertního příjmu, proto odkazy, které jsou „zdarma“, nejsou zase tak výhodné. Odkazy uvedené na obr. 1 jsou pořád placené, jde o prominentní zobrazení, jež stojí za drtivou většinou rezervací vyvolaných cenovou reklamou na metasearch portálech.

Odkazy, které jsou nově neplacené, jsou „schované“ pod odkazem View more rates (viz obrázek 1), tedy v sekci nazvané All options, jak je vidět na obrázku 2.

Zdroj: Google Obr. 2: Neplacené zobrazení ceny v rámci Google Zdroj: Google

Na první pohled je patrná analogie s placeným a neplaceným zobrazováním odkazů ve vyhledávači Googlu, kdy je nejexponovanější část výsledku vyhledávání – horní sekce – též placená a až po ní následují neplacené odkazy.

Pro hotely tudíž tato novinka neznamená významný přínos. Rezignací na hlavní placené zobrazení se připraví o velké procento rezervací, které by jinak přišly přes vlastní hotelový web. To samozřejmě v tom případě, že chtějí mít viditelně umístěný odkaz na cenu z webové stránky a nechtějí prostor přenechat OTAs. Hotely, které doposud svůj hotelový web a jeho ceny na metasearch portálech a potažmo na Googlu neinzerovaly, mají nyní možnost tuto formu reklamy vyzkoušet. Předpokladem je na straně jedné propojení booking enginu a Google listingu a na straně druhé dodržení některých marketingově-obchodních pravidel, především pak:

  • nejlepší možná cena na webových stránkách, v opačném případě vyhraje „hlasování klikem“ nejlevnější OTA varianta
  • neuzavírání kapacit k prodeji na stránkách
  • eliminace netransparentních cenových modelů s některými OTAs
  • pravidelná aktualizace profilu na Google My Business

Ať již hotel zvažuje jakékoli přímé zobrazení cen na metasearch portálech, jsou s ním spojeny náklady, které pak pro metasearch portály představují hlavní zdroj příjmů. Spíše však než o nákladech bychom měli hovořit o investici, jelikož se primárně jedná o marketingové zviditelnění a nikoli o distribuční náklad, za který je často mylně tato forma reklamy považována.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více