HORECA 2009: pomohly dvě jedničky v týlu?

11. ročník veletrhu pro hotelnictví a gastronomii Horeca. Dle statistik slabší než ročníky předchozí, ale jak poznamenal Adam Weber, generální ředitel společnosti AC EXPO, která Horecu v pražském Veletržním paláci pořádá: Některé akce podobného druhu se letos nekonaly vůbec. Menší vítězství, taky vítězství.

 Pružně reagovat na změnu chování spotřebitelů v době ekonomické krize je zásadním postojem pro všechny podnikatelské subjekty, oblast horeca nevyjímaje. Jedenáctý ročník veletrhu HORECA, který se konal ve dnech 20. – 22.října, byl proto pojat ve znamení nových přístupů k podnikání amožností rozvoje v době ekonomické recese. Na tiskové konferenci upříležitosti zahájení letošního ročníku HORECA pronesl několikzahajovacích slov také Jiří Koliba, náměstek pro legislativu a cestovní ruch MMR: „Jábych byl velmi rád optimistou a jsem přesvědčen, že rok 2009 je rokemtoho nejhoršího propadu, že to nejhorší už bychom v ekonomice mohli mítza sebou a že nás v příštím roce čeká oživení.“ Dostatečnou inspiraci návštěvníkům veletrhu poskytlo téměř 70 expozic,a byť se čtvrtinovým poklesem účastníků z řad vystavovatelů, itentokrát se objevily zajímavé novinky na trhu.

Díky podpoře a spolupráci právě například s ministerstvem promístní rozvoj či agenturou CzechTourism jsme měli možnost letošníročník připravit. Spotřebitelé i poskytovatelé služeb přehodnocují svéchování a toho je třeba využít. Proto je naší snahou přinést novépodněty na cestě k prosperitě celého odvětví,“ zhodnotil situaci Adam Weber. Poté bylo předáno slovo Martinu Randusovi z partnerské AgenturyCarolina, která připravuje doprovodný program. Její zástupce k nabídcedoprovodného programu letošního ročníku veletrhu sdělil: „Doprovodnýprogram je letos koncipován tak, aby to byla více zábava, aby to nebylojen o přednáškách či diskusních fórech. Letos tudíž nabídneme barmanskésoutěže HORECA TRUL CUP, představí se junioři i profesionálové a vneposlední řadě proběhnou také soutěže v přípravě kávy, které tuostatně i v dřívějších ročnících měly své místo.“

Již tradičně byl nabídnut seminář Svazu účetních, který se zaměřil naproblematiku DPH v hotelích a restauracích a aktuality v daních aúčetnictví. Stejně jako se stalo zvykem v předešlých ročnících, i letosse na veletrhu ustálilo trendové téma bio food. Prezentovat se takpřišla společnost Slow Food, jejíž produkci lze charakterizovat slovydobrý, čistý a fair – výrobky dobré chuti bez škodlivých přísad a za„férovou“ cenu. Kdy jindy využít tohoto potenciálu než právě v doběekonomické krize?

Vystavovatelé

Ačkoli vystavovatelská obec při letošním ročníku prořídla, i tak se mohli návštěvníci setkat s celou řadou zajímavých a inspirujících produktů. Vinařství letos nebylo jedním z klíčových témat, přesto zde početnou skupinou tvořili čeští vinaři či distributoři zahraničních vinařských značek. Dalšími oblastmi vystavovaných produktů byly interiérové a exteriérové vybavení, provozní vybavení hotelů, gastronomické vybavení a zařízení, fitness, wellness & spa (stejně jako loni měli návštěvníci možnost relaxovat v úžasných masážních křeslech) a se svou nabídkou přišly také subjekty z oblasti personalistiky a vzdělávání. Velmi zajímavý a široký sortiment tu představili například distributoři kuchyňského a gastro vybavení, zejména kvalitních nožů značky DICK, zaujala určitě také prezentace materiálů, rekonstrukčních a architektonických možností, které nabízí firma DESIGN.

Text a foto: Jan Holý


Výsledky soutěže Exponát HORECA:

Exponáty vyhodnotila porota složená z předních odborníků hotelnictví a gastronomie (zástupci Vysoké školy cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, Vysoké školy hotelové v Praze 8, Asociace hotelů a restaurací České republiky či Českého svazu pivovarů a sladoven). Hlavním kritériem při hodnocení byl přínos oboru horeca a parametry přihlášeného exponátu. Odborná porota za předsednictví doc. Ing. Věry Seifertové, CSc. – rektorky Vysoké školy cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství v Praze – udělila ocenění EXPONÁT HORECA následujícím společnostem:

 

v kategorii softwarové a jiné technologické vybavení pro hotelnictví a gastronomii: Společnosti friendlyway ve spolupráci s virtual – zoom za Elektronické menu a terminál friendlyway LUMINIUM V kategorii softwarové a jiné technologické vybavení pro hotelnictví a gastronomii:
Společnosti friendlyway ve spolupráci s virtual
– zoom za Elektronické menu a terminál friendlyway LUMINIUM

 

 

v kategorii potraviny a nápoje: Společnosti Alimpex Food za Philadelphi – jemný smetanový termizovaný sýr, nejprodávanější svého druhu na světě. V kategorii potraviny a nápoje: Společnosti Alimpex Food za Philadelphi
– jemný smetanový termizovaný sýr, nejprodávanější svého druhu na světě.

v kategorii provozní vybavení v hotelnictví a gastronomii:			Společnosti Frigotherm za SANOMAT Euro-Cream-Star – automat na výrobu šlehačky pro kavárny, cukrárny a restaurace V kategorii provozní vybavení v hotelnictví a gastronomii:
Společnosti Frigotherm za SANOMAT Euro-Cream-Star
– automat na výrobu šlehačky pro kavárny, cukrárny a restaurace

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více