HORECA v reflektoru AHR ČR

Evropští hoteliéři spustili jednotnou kampaň Book Direct – Rezervujte přímo

 Asociace hotelů a restaurací ČR spolu s hotelovými asociacemi napříč EU představily kampaň „Book direct – Rezervujte přímo“, která byla zahájena jednotně 15. prosince loňského roku. Hoteliéři a restauratéři v Německu, Polsku, Švédsku, Turecku, Lotyšsku, Norsku, Francii, Itálii, Španělsku, České republice, Finsku, Estonsku, Maďarsku a Dánsku začali prezentovat stejné vizuály na podporu povědomí o možnosti přímých rezervací. Kampaň je doprovázena logem, které bylo přeloženo do všech jazyků zemí, jež se připojily.

Za kampaní nestojí žádná rezervační platforma a kampaň ani nepředpokládá žádné závazné sliby. Koncept této iniciativy spočívá v poukázání na možnost „Rezervovat přímo“ a v následném probuzení zvědavosti zákazníků. Pokud zákazník provede přímou rezervaci, bude mít vždy výhodu okamžitého a přímého kontaktu s poskytovatelem služeb. Díky tomuto přímému kontaktu mohou být všechny jeho specifické a osobní požadavky projednány přímo, důvěrně a efektivně, a může na ně rovněž být takto reagováno.

Cílem kampaně je rovněž zlepšit informovanost hoteliérů a přivést je k hlubšímu zamyšlení nad tím, co pro ně „Přímé rezervace“ znamenají, jaký přínos z nich mohou mít oni sami (např. přímý kontakt s hostem) i jejich hosté (přímý kontakt s poskytovatelem služby, zjišťování aktuální dostupnosti pokojů, případné aktuální nebo „last minute“ zvýhodněné nabídky apod.). Jedná se o dobrovolný nástroj určený hoteliérům, kteří mohou ve svých provozech využívat různé propagační materiály (např. nálepky, loga pro své internetové stránky) podporující tuto myšlenku. Hoteliérům nebudou navrhovány žádné pokyny ohledně toho, jak mají tento marketingový nástroj nejlépe využít, je tedy na nich, jaké výhody chtějí hostům nabízet a zda je chtějí nabízet. Hlavní myšlenkou je tedy upozornit podnikatele i hosty na případné přínosy, které jim kampaň „Book direct“ může přinášet. Kampaň by mohla hoteliérům pomoci znovu získat větší kontrolu nad rezervacemi, aniž by byla zpochybněna úloha, kterou sehrávají OTAs při oslovování potenciálních hostů.

Loga kampaně lze stáhnout zdarma na www.hotrec.eu/bookdirect nebo se obraťte na AHR ČR.


Začátek roku je ideální příležitost ke vstupu do AHR ČR

Jedním z ukazatelů úspěšnosti a významu spolku je vývoj členské základny. Členská základna Asociace hotelů a restaurací v roce 2015 zaznamenala opět celkový nárůst a činí 1 310 členů, a to i přesto, že pravidelně každým rokem část členské základny ukončí své členství, většinou na základě prodeje či uzavření daného zařízení. Loňský 15% nárůst je dán jednak intenzivní komunikací členských výhod a stanovisek směrem k odborné veřejnosti, jednak úspěšnými aktivitami, které podporují rozvoj a udržitelnost podnikání v hotelnictví a gastronomii.

  Významnou rolí naší organizace je připomínkování a spolupráce na nových, případně novelizovaných zákonech a nařízeních. AHR ČR dlouhodobě kritizuje nestabilní podnikatelské prostředí, kdy se nově vznikající zákony a vyhlášky novelizují již od okamžiku jejich účinnosti. K jednotlivým návrhům opakovaně prosazujeme naše stanoviska. I z tohoto pohledu je důležité, aby síla vyjádřená v počtu zastupovaných subjektů byla stále významnější. Dvě třetiny našich členů nemají zájem se aktivně do činnosti AHR zapojit, i přesto jsou s námi, aby ušetřili čas a peníze. Členové jsou dopředu informováni o nařízeních, která mají nebo budou mít dopad na jejich podnikání. Poskytujeme metodické šablony a vzory předpisů a řádů připravené k okamžitému použití. Ušetříme finanční prostředky při platbách kolektivním správcům OSA a INT ve výši, kvůli které se již vyplatí být členem.

A jaká jsou například témata? Autorský zákon, DPH, EET, kouření vs. alkohol, zákon o potravinách, ochrana osobních údajů, on-line distribuce, registrace cizinců, místní poplatky, sdílená ekonomika – ubytování v soukromí, ­reporty z trhu – ADR, obsazenost, RevPar, slevy u OSA a INT, klasifikace Hotelstars, vzdělávací akademie, Nadace, …

Více naleznete na www.ahrcr.cz.

Připojte se k nám!

www.ahrcr.cz

 

  • Chcete ušetřit na poplatcích OSA a Intergram?
  • Chcete, aby vaše ubytovací a stravovací zařízení hrála první ligu?
  • Chcete mít možnost připomínkovat zákony, jež ovlivňují vaše podnikání?
  • Potřebujete přihrát více klientů a více zviditelnit své zařízení?
  • Nechcete ztrácet čas vyhledáváním všech nových předpisů a zákonů?
  • Chcete získat novou inspiraci a zkušenosti od svých kolegů?

Staňte se členy AHR ČR!

 

 

Nejnovější články z rubriky Ubytování

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více