Přesvědčivé bio

Bio (představení profilu) je obvykle první věc, kterou na vašem profilu uživatelé uvidí. Jeho prostřednictvím na ně děláte první dojem a stejně jako v reálném životě chcete, aby tento byl co nejlepší. Na Instagramu musí zaujmout a přesvědčit uživatele ke sledování vašeho profilu.
Na co se zaměřit? Výstižně řekněte svůj příběh, popište své podnikání a s čím dokážete uživatelům pomoci. Uživatelé potřebují znát důvod, aby vás začali sledovat. K dispozici máte 150 znaků, kam můžete přidat váš firemní hashtag, nebo webovou stránku.
Relevantní obsah
Na co se dál zaměřit? Jednoznačně na obsah. Ať už to budou statické obrázky, videa, Stories nebo Reals, dbejte na jejich kvalitu. Takto máte šanci zaujmout vaše současné publikum a získat nové, ať už prostřednictvím hashtagů, nebo tím, že váš obsah budou uživatelé mezi sebou sdílet.
Při tvorbě textů u příspěvků myslete na snadné čtení. Pokud je text příspěvku delší, což Instagram aktuálně vítá, rozdělte ho do odstavců. Uživatelům se text lépe čte a je zde velká šance, že si ho přečtou až do konce. Navíc takto uživatelé stráví na Instagramu více času a toto Instagram opravdu miluje. Za vaše úsilí vás odmění lepším zobrazením příspěvku, a to za námahu určitě stojí.
Co ještě? Ptejte se a aktivně využívejte výzvu k akci (call to action). Uživatele není třeba nutit do složitých odpovědí, protože na psaní dlouhých statí nemá nikdo moc času. Využijte emotikony. Například „Plánujete letos dovolenou na Rhodos? Odpovězte emotikonem“. Takto zabavíte a u dobře položených otázek dokážete více poznat své cílové publikum.
Strategické hashtagy
Dalším želízkem v ohni při komunikaci na Instagramu jsou hashtagy. Jsou klíčové pro zobrazení obsahu uživatelům, kteří vás nesledují. Své hashtagy testujte, analyzujte a zjišťujte, která varianta vám nejvíce funguje. Obvykle se vyplatí udělat kombinaci hashtagů, od těch populárních přes hashtagy vašeho oboru a vaší „niky“. U posledních dvou typů je velká pravděpodobnost, že se váš obsah bude zobrazovat delší dobu, protože nebudou tolik konkurenční jako ty populární.
Nezapomínejte také na lokální hashtagy, které zadávají uživatelé při hledání informací o daném místě. Této strategie využívá například Town Hall Hotel, který ukazuje okolí hotelu (restaurace, galerie, zajímavá místa) a nikdy zde nechybí informace o hotelu.
Kolik hashtagů u příspěvku použít? Maximální počet u příspěvků je 30 a u Stories 10. Vždy se snažte využít maximální počet, protože takto násobíte svoji šanci na oslovení širokého publika. Co Instagram nemá určitě rád, je opakování hashtagů. Pro své příspěvky si připravte různé kategorie hashtagů (podle tématu příspěvku) a ty střídejte a pravidelně aktualizujte.
Příběhy pomocí Stories
Funkce Stories patří mezi nejoblíbenější funkce Instagramu a mezi influencery ji využívá až 88 % z nich. Zapojte Stories do své pravidelné komunikace i vy. Pomocí různých kvízů, otázek a emoji vytváříte kreativní obsah, který bude motivovat vaše publikum k interakci. Stories by měly být neodmyslitelnou součástí strategie pro letošní rok. Uživatelé je vyhledávají, tak toho využijte.
Buďte Live
Pandemie covid-19 v minulém roce ukázala, jak je důležité zůstat se svým publikem v kontaktu. Instagram Live (živá video vysílání) k tomu daly obrovskou možnost a jejich využití vzrostlo o 70 %. S ohledem na aktuální dění a omezené možnosti cestování bude Instagram Live stále aktuální. Snadno můžete s publikem komunikovat, informovat o aktuálním dění, na co se chystáte, co děláte… A neztratíte kontakt. Hlavně, aby uživatelé na vás nezapomněli. Nezapomeňte na ně ani vy.
Vytvářejte průvodce
Instagram průvodce jsou funkcí, která se objevila na podzim minulého roku a jsou příležitostí, jak rozšířit svůj vliv na Instagramu. Jde o sbírky vašich příspěvků nebo i jiných uživatelů. Vytvořit můžete tři tematické průvodce – Místa, Výrobky a Příspěvky. U „míst“ dáte doporučení na zajímavá místa, třeba v okolí vašeho hotelu. Vyberete obsah s místními atraktivitami (přidat můžete až 5 obrázků nebo videí). U výrobků doporučíte vaše oblíbené a u příspěvků pak vytvoříte zajímavou prezentaci obsahu. Hlavní předností průvodců je sdílení kvalitního obsahu, díky kterému zase rozšíříte svůj zásah.
Věřím, že komunikace na Instagramu bude pro vaši značku v letošním roce úspěšná. Držím vám moc pěsti!
Foto: Shutterstock.com